sara masih lena diulit mimpi . sesekali tidak bekerja , mestilah bangun lewat !
pintu bilik dibuka dari luar . derapan kaki mendekati katil .
kelibat itu duduk di birai katil .
" bangunlah sayang . kata tak kerja " wonwoo menarik selimut sara .
" ish taknak la "
" eh bangun laaa pleasee "
" ee taknak la jangan kacau ! "
wonwoo mendekatkan muka dia dengan sara . pernafasan mereka seakan akan seiring .
" bangun sebelum aku cium kau "
sara menolak wonwoo sehingga dia jatuh . mana tidaknya , sudah diugut sebegitu .
" kau ni kan menyusahkan la " sara mendengus . dia pantang kalau ada orang kacau waktu tidur .
" bangun okay ? aku dah masak breakfast "
sara sempat menjeling wonwoo sebelum masuk ke bilik mandi .
wonwoo tersenyum kecil .
' comel tu dari dulu . garang tu benda baru '
❀ ꨄ︎ ❀
sara turun ke bawah dan terus menuju ke dapur . wonwoo yang dari tadi menonton tv bersuara .
" ha kenapa ? " tanya wonwoo bila nampak muka sara yang mencuka tu .
" lapar " sara yang baru pulang dari dapur duduk di sebelah wonwoo .
" lah dahtu makan la "
" takde makanan pun. kau tipu kan ! ish aku tak suka la orang menipu ni " sara memukul bahu wonwoo .
dia yang tak jumpa makanan , orang lain yang kena .
" ya tuhan , mana ada aku tipu . tu ada ha bawah tudung saji haih . sini kau "
wonwoo bangun dari sofa dan menarik sara ke dapur . dia duduk di kerusi makan bersebelahan sara . makanan di bawah tudung saji dikeluarkan .
" ini makanannya sayang oi . kau cari kat mana sampai tak jumpa "
" kat dapur la hmph " sara mengeluh .
" cari dengan mata ke dengan lutut sampai tak jumpa " sindir wonwoo .
ini menempah maut nama nya .
" ee jeon wonwoo ! kalau nak sakitkan hati aku , baik aku pergi kerja ! " marah sara .
" ala ala sorry okay ? aku gurau je . sejak bila kau garang ni , dulu tak pun "
wonwoo menyelit rambut sara yang menutupi muka di belakang telinga .
" boleh kau cerita , dulu aku macam mana dengan kau ? "
wonwoo mengangguk .
" tapi habiskan makanan tu dulu . ah pastu sayur tu pun makan sekali "
sara mencebik . dirinya memang bukan penggemar sayur . sungguh naik loya bila termakan sayur . tapi macam mana wonwoo tahu ?
" mana kau tahu wonu ? "
wonwoo memberikan mimik muka terkejut .
" wonu . dah lama kau tak panggil aku tu hm " gumam wonwoo perlahan .
apa bezanya wonwoo dan wonu ? takde apa sangat , cuma bunyi lebih manja .
" jeon wonwoo ! mana kau tahu ! "
YOU ARE READING
[C] 𝑴𝒆𝒎𝒐𝒓𝒊 ; 𝑾𝒐𝒏𝒘𝒐𝒐
Fanfiction" 𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒕𝒂𝒌 𝒂𝒌𝒖 𝒍𝒖𝒑𝒂 𝒔𝒆𝒎𝒖𝒂𝒏𝒚𝒂 " " 𝒋𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏𝒍𝒂𝒉 𝒓𝒊𝒔𝒂𝒖 . 𝒌𝒂𝒖 𝒌𝒂𝒏 𝒅𝒂𝒉 𝒊𝒏𝒈𝒂𝒕 𝒂𝒌𝒖 ? "