10

97 9 1
                                    

Hari demi hari , sara dan wonwoo semakin rapat dan mesra . dah dapat biasakan diri dengan kebenaran masa lalu .

" jeon wonu ambikkan garam please " sara sedang mengacau lauk yang dimasak bersama wonwoo .

" eh dah panggil jeon , nak panggil wonu lagi , kenapa tak panggil jeon wonwoo je ek nak suruh ambik garam je " bebel wonwoo sambil menghulurkan garam .

" yela taknak panggil dah . biar lah semua benda aku buat sendiri nanti "

ek merajuk—

rasakan jeon wonwoo.

" alah aku gurau jee "

wonwoo memeluk sara dari belakang . sara masih tidak berganjak . keras hati betul yang ni sorang .

" choi saraaa janganlah ignore je " wonwoo mencebik .

sara menutup api dan menolak wonwoo ke belakang . wonwoo yang masih belum berputus asa memegang hujung baju sara .

" abang ! turun !! " jerit sara .

seungcheol turun dari biliknya ke bawah . mata melirik kepada tangan wonwoo yang dari tadi menarik baju adiknya . sara pula dah bagi isyarat mata supaya suruh wonwoo lepaskan dia .

" jeon wonwoo lepas la adik aku tuu "

" ish kenapa semua orang panggil aku jeon wonwoo harini ! "

" lepas la wonwoo oi sebelum adik aku karate kau "

perlahan-lahan wonwoo melepaskan baju si gadis tu . tak mahu dikarate .

" abang , makan . aku dah siap masak " kata sara datar .

merajuk lagi la tu . dah seminggu merajuk dengan cheol , sekarang wonwoo pula .

lelaki semua sama—

" yelah . kau je masak ? wonwoo tak tolong ? "

" mest— "

sara memotong kata-kata wonwoo .

" tak . siapa wonwoo ? tak kenal "

ah sudah . parah sungguh merajuknya ni .

" korang selesaikan sendiri ya . aku nak makan "

seungcheol berlalu ke dapur meninggalkan wonwoo yang masih tercebik . padan muka !

sara pun melangkah ke dapur . sekarang tinggal lah wonwoo menyesali bebelan tadi sendiri .

" buah hati kau tu taknak makan ? " tanya seungcheol yang sedang menyiapkan meja makan .

" siapa tah . aku tau , aku nak makan " sara mengambil senduk nasi tapi segera dirampas oleh seungcheol .

" duduk dulu . biar aku pulak buat "

sara dah biasa dimanjakan , tapi bila abangnya buat malas ha terpaksa la mengharungi sendiri .

" wonwoo ! nak makan ke taknak , ke nak duduk je kat ruang tamu tu ?? " jerit cheol .

kelibat wonwoo muncul di dapur . nak makan rupanya eleh .

skip—

[ sara p.o.v ]

tok tok—

pintu bilik aku diketuk dari luar . dah boleh agak dah siapa .

wonwoo masuk ke dalam bilik dengan mangkuk di tangan . apa lagi yang dia nak guna untuk pujuk aku ni .

" sayang , nah aku bawak benda kegemaran kau ! "

wonwoo melabuhkan punggung di sisi katil . mangkuk dihulurkan pada aku .

[C] 𝑴𝒆𝒎𝒐𝒓𝒊 ; 𝑾𝒐𝒏𝒘𝒐𝒐Where stories live. Discover now