sara mengikat rambutnya kepada satu ikatan yang kemas . telefon dicapai dan pintu bilik ditutup .
cuma sehelai kemeja putih dan seluar slack yang disarung walaupun bekerja di sebuah syarikat . bagi gadis ini , lagi mudah lagi dia suka .
kebetulan , wonwoo juga baru keluar dari biliknya .
" eh sara nak kemana ? "
" nak pergi kerja la . duduk rumah elok elok . kalau sepah , cheol yang kemas "
mereka turun ke bawah bersama . cheol yang baru siap bersarapan menegur .
" aku pulak . nasibla ada adik pemalas " sindir cheol .
" aku bukan malas , cuma sukakan benda yang mudah " sara tersengih .
" alasan demi alasan ee nasib baiklah adik sendiri , kalau tak aku dah halau "
sara dan cheol terus ke pintu dan mengambil sepasang kasut untuk dipakai .
" eh sara , taknak sarapan dulu ? " tanya wonwoo .
" takpelah aku tak makan— "
belum sempat sara menghabiskan ayat , sekeping roti yang disapu jem strawberi dihulur .
" makan je . tak elok kalau tak makan pagi "
" ah o-okay then "
" wonwoo , jaga rumah . kalau nak keluar , mesej aku dulu pastu kunci pintu " pesan cheol panjang lebar .
wonwoo menjeling . tahulah dia nak jaga diri , bukannya budak kecik !
" ye ! pergi cepat , sara dah keluar tu "
cheol mengikut langkah sara ke arah kereta mereka . kereta milik seungcheol meluncur pergi dari kawasan rumah mereka .
❀ ꨄ︎ ❀
tok tok—
pintu pejabat sara diketuk . dia yang dari tadi sedang bermain telefon , segera menyimpannya dan berpura pura bekerja .
" ya masuk ! "
seungcheol masuk dengan muka yang mencuka . ni mesti ada masalah ni . dengan fail ditangan , sudah terang terang sara ada lakukan kesilapan .
" choi sara ! " bentak seungcheol . marah sungguh .
" y-ya kenapa bang ? " tanya sara dengan muka yang meminta simpati .
sebenarnya takut dimarahi .
" kau kan yang tulis report untuk kontrak PL company ni ? " cheol mencampak fail berisi laporan kontrak ke atas meja kerja sara .
" haah . kenapa ? aku ada buat salah ke ? "
" kau rasa ? kau hantar apa kat aku ni sara oi "
sara dengan segera menyelak setiap helaian yang difaks kepada seungcheol pagi tadi .
ah sudah— dia dah tersalah hantar !
" ah . maaf aku tersalah hantar la ni adu " gadis itu menggaru kepala yang tak gatal .
" nasib baiklah aku suruh faks pada aku dulu aduhai kau ni . macam mana boleh terhantar lirik lagu kau ni sara oi "
seungcheol menepuk dahi . sudah lali dengan perangai adiknya yang mahu semua benda selesai dengan mudah dan cepat . sampai tak periksa dulu apa yang dihantar.
YOU ARE READING
[C] 𝑴𝒆𝒎𝒐𝒓𝒊 ; 𝑾𝒐𝒏𝒘𝒐𝒐
Fanfiction" 𝒌𝒂𝒍𝒂𝒖 𝒕𝒂𝒌 𝒂𝒌𝒖 𝒍𝒖𝒑𝒂 𝒔𝒆𝒎𝒖𝒂𝒏𝒚𝒂 " " 𝒋𝒂𝒏𝒈𝒂𝒏𝒍𝒂𝒉 𝒓𝒊𝒔𝒂𝒖 . 𝒌𝒂𝒖 𝒌𝒂𝒏 𝒅𝒂𝒉 𝒊𝒏𝒈𝒂𝒕 𝒂𝒌𝒖 ? "