4 | C: BDSM Arketipleri (part 1)

20.3K 165 306
                                    

Bence artık BDSM dünyasındaki rollere geçebiliriz.

1- Dominant (dom.): Baskın. Anlaşılabileceği üzere dominantlar kontrolü ellerinde tutmayı severler. Bazıları dediklerinin sorgulanmadan yapılmasını isterken, bazıları biraz başkaldırıdan hoşlanır.

İlişkinin türüne göre, sadece yatakta ya da 7/24 dominant olabilirler. Dominantlık aslında olacak şeyleri belirlemekten çok, belirleyen kişi olmakla alakalıdır. Yani belirli bir tipi tanımlamaz. Sadece baskın tarafı belirtmek için kullanılır.

2- Submissive (sub.): İtaatkar. Yönetilmekten ve takipçi olmaktan hoşlanır. Bazıları kontrolü partner(ler)ine vermekten hoşlanırken, bazıları elinden zorla alınmasını ister. Yine baskınlar gibi itaatkarlar da sadece yatakta ya da günlük hayatlarında itaatkarlardır. Ve yine aynı şekilde itaatkar olmak kişinin karakterini ve dominantı ile arasında olanları tanımlamak için yeterli değildir, sadece itaatkar olduğunu belirtmek için kullanılır.

3- Master / Mistress: Efendi. Dominantlardan farklı olarak efendiler, parter(ler)inin hayatlarını ve bununla birlikte gelen tüm sorumluluklarını üstlenirler. Amaçları partner(ler)i için stabil ve güvenli bir ortam oluşturmak ve hizmet görmektir.

4- Slave: Köle. Köleler de yine itaatkarlardan bir adım ileri gider ve efendilerine kontrolü tamamen teslim eder. Efendilerine hizmet etmekle yükümlüdürler ve bunu isterler, genelde bu hizmette sınır tanımazlar.

5- Daddy / Mommy: Baba, anne. İlişkide bir nevi bakıcı rolü üstlenirler ve en az bir dominant kadar yöneticidirler. Sadece bunu daha yumuşak ve şefkatli yollarla yapar ancak içten içe katı ve disiplinlidirler. Partnerlerini fiziksel kuvvet yerine psikolojik yollarla itaate itmeyi tercih ederler.

6- Babyboy / Babygirl: Oğlan, kız. İtaatkarların aksine çocuksu bir utangaçlık ve cinsel merak taşırlar. Sevgi dolu (ya da daha disiplinli) bir dominant ve neredeyse bir ebeveyn gibi onlara yol gösterecek birinin yokluğunu çekerler.

7- Ageplayer: Ageplayerlar olmadıkları yaşta davranmayı severler. Genelde kendilerinden oldukça büyük ya da küçük bir yaş seçerler. Davranışları, kıyafetleri oynadıkları rol doğrultusunda değişir. Genelde oynadıkları role uyum sağlamak için yaşlarının materyallerini kullanırlar. Örneğin bir çocuk rolü yapılıyorsa, altına bez bağlanır, beşikte uyur, süt içer, boyama kitabı boyar ve çocuk gibi konuşabilir.

BDSMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin