O kadar anlattık, gösterdik, denemek isteyenlerin bir kursa gitmeden en azından temel yöntem ve güvenlik bilgilerini öğrenmesi açısından, birkaç derste Shibari'ye biraz daha derinden bakalım.
Ders 1- İp Seçimi:
a: Malzeme: İpleri doğal ve sentetik olarak ikiye ayırabiliriz.
-Doğal İpler: Jüt, kenevir ipi ve pamuk. Jüt ve kenevir ipinin spiralli ve sert dokuları vardır ve suya karşı hassaslardır, yıkanamazlar. Kişi asılmak isteniliyorsa mutlaka jüt ya da kenevir ipi kullanılmalı.
Pamuk cinsel aktivitelerde daha çok tercih edilir. Yumuşaktır, istenildiği kadar yıkanabilir. Fakat bilinmesi gereken nokta şudur ki pamuk asılmak için elverişli değildir. Ağırlıktan dolayı düğümler sıkılaşır ve çözülmesi imkansız hale gelir.
Jüt:
Kenevir İpi:
Pamuk:
-Sentetik İpler: Polipropilen eğer su altında kullanılacaksa tercih edilmelidir. Kenevir ipine benzer ancak plastik olduğu için modelin derisinde hasarlara ve sürtünmeden dolayı oluşan yanıklara sebep olabilir. Asılmak için de kullanılmamalıdır. Ancak su altında zararsızdır, bu alanda tercih edilebilir.
Naylon ise yine pamuk gibi asılmak için kullanılmamalıdır çünkü düğümler ağırlıktan dolayı sıkılaşacak ve yine çözülmesi imkansız hale gelecektir. Yine plastik olduğu için sürtünme durumunda kolayca yanık oluşturacaktır. Fakat yıkanma kapasitesi sınırsızdır ve oldukça yumuşaktır.
Sonuç olarak doğal ipler tercih edilmeli, asılmak için ise jüt ya da kenevir ipi, diğer şartlarda pamuk kullanılmalıdır. Sentetik ip kullanılacaksa bile risklerin farkında olunmalı.
b: Kalınlık: Malzemeyi seçtik, peki kalınlık ne olacak? 5 - 8 mm kalınlık bir vücudu bağlamaya ve taşımaya yeterlidir.
c: Hangi İp Kullanılmaz?: Spiralleri açılmış ve kalınlık eşitliği bozulmuş ipler kullanılmamalıdır. Seks için kullanılabilir ancak Shibari için, hele ki asılmak için asla uygun değildir. Fazla kalın ya da fazla ince ip seçimi de vücutta hasara yol açabilir.