3 | B: Oryantasyonlar

18.4K 138 113
                                    

Zaten çoğunu biliyorsunuz ama yine de bir köşede dursun.

1- Heterosexual: Heteroseksüel. Karşıt cinsinden hoşlanan bireylerdir. Straight, yani düz de denir ancak ben bunu çok doğru bulmuyorum. Bu tanımın heteroseksüelliği normalleştiren, dolayısıyla da diğer yönelimleri anormalleştiren bir tanım olduğunu düşünüyorum. Yani sanki normal olan karşı cinsinden hoşlanmakmış ve diğer yönelimlere sahip insanlar ayrı bir türmüş gibi. Ama hayır, heteroseksüellik ne kadar normal ve olası ise diğer yönelimler de öyledir, değil mi :)

2- Heteroflexible: Heteroflastik. Biseksüellikle çok yakındır ancak aradaki fark karşıt cinsin daha ağır basmasıdır. Karşı cinsle birlikte olmak ister ve onunla tamamlandığını hisseder, yine de hemcinsiyle ilgili de romantik ve cinsel düşünceleri ve arzuları da vardır.

3- Bisexual: Biseksüel. Hem karşı cinsi ile hem de hemcinsi ile ilgilenir. İkisiyle de eşit oranda cinsel ve duygusal istekleri ve düşünceleri vardır.

4- Homosexual: Homoseksüel. Bunu cinsiyetleştirmek istersek gay (gey), lesbian (lezbiyen) de diyebiliriz. Gey genellikle erkekler için kullanılsa da kadınlar için de kullanılmasında bir sakınca yoktur. Sadece hemcinsi ile ilgilenen demektir.

5- Homoflexible: Homoflastik. Hemcinsi ile ilgilenir ancak karşı cinsi ile ilgili yine duygusal ve cinsel eğilimleri de vardır. Ancak hemcinsi daha ağır basar.

6- Pansexual: Panseksüel. Cinsiyet ayrımı gözetmeksizin herkese ilgi duyabilen kişilerdir. Biseksüellikten farkı ise transgender, transeksüel, bigender ve agender insalara da ilgi duyabilmesidir.

7- Asexual: Aseksüel. Hiçkimseye romantik ya da cinsel çekim duymayan bireylerdir. Bunun kimseye bir çekim duymadığı için bir oryantasyon olmadığını düşünenler ya da Hipoaktif Cinsel İstek Bozukluğu ile aynı kabul edip tıbbi bir sorun olduğunu savunanlar da vardır. Yine de aseksüeller bu çekim eksikliğini hayatlarının bir parçası olarak görüp, karakteristik özellikleri olarak kabul ederler.

8- Queer: Kuir. İngilizce'den gelir ve asıl kelime anlamı tuhaf, bozuktur ve ibne anlamında kullanılır. Aslında ilk LGBT insanlarını aşağılama amacı ile kullanılan bu kelime LGBT bireyler tarafından benimsenmiştir ve kendileri tarafından yeni bir anlam kazandırılmıştır. Kuirler, cinsiyet, toplumsal cinsiyet, cinsel yönelim ve cinsel pratiklerle ilgili her türlü isim ve etikete karşıdır. Bunların doğal olmadığını, tarihsel, kültürel ve toplumsal olarak kurulduğunu, insanları özgürleştirirken aynı zamanda (tıpkı toplumsal cinsiyet ve cinsiyet normlarının yaptığı gibi) kısıtladığını savunurlar. Basit bir dille anlatmak gerekirse, heteroymuş, homoymuş, transeksüelmiş, bigendermış bırakın bunları, kendiniz olun, hiçbir kelime eşsiz ve tek olan 'siz'i tanımlayamaz demektedirler.

BDSMHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin