Bölüm Şarkısı: Mabel- Don't Call Me UpKeyifli Okumalar.
2. Bölüm: "Ateş Çemberi"🍷
- 16 EYLÜL 2023 -
"Evet çocuklar tahtada yazdığım her şeyi defterlerinize geçirin."
Okulun ikinci haftasının ilk gününe harika bir şekilde başlamıştım. Sabah erkenden uyanmış, kırk beş dakika boyunca koşup ardından terimi soğutmadan eve gelip ılık bir duş almıştım.
Kahvaltı etmeyi sevmediğim için filtre bir kahve içip önceden hazırladığım giysilerimi giyinip evden ayrılmıştım.
Aracıma binip biraz hız yapmış ve ders saatine tam zamanında yetişmiştim. Bu dakik halimi üniversite yıllarıma borçlu olduğumu anımsayınca, belli belirsiz ettiğim tebessüm ile öğrencim Buse'nin dikkatini yine çekmeyi başarmıştım.
"Öğretmenim, çok güzel gülümsüyorsunuz."
Yaşına oranla düzgün türkçesiyle konuşması, çoğu öğrencimden daha iyi olmasını da ayrıca hep sevmişimdir.
"Teşekkür ederim Busecim ama sen çok daha güzel gülümsüyorsun."
Gözlerimin içine bakarak ona ettiğim iltifatın, yüzündeki gülümsemeyi arttırdığını görmek pâha biçilmezdi.
Okullar; eğitim ve öğretime daha iki haftadır başlamıştı ve ben bu iki haftada öğrencilerimin gönlünü kazanmayı başarmıştım.
Ama Buse, bu iki haftada gözlemlediğim kadarıyla sınıfımdaki 19 öğrenciden çok daha farklıydı.
Bana karşı ilgisi, sürekli benimle konuşma girişimleri, derslerdeki aktif halleri... Sanki ben buradayım beni görün demek istiyordu.
Bilemiyordum.
Tekrar ona döndü bakışlarım ve hızlı hızlı tahtadakileri defterine yazdığını gördüm.
Sanki bir yarış içindeydi.
Tüm öğrencilerimin üzerinde gezdirdim bakışlarımı ve en arkada oturan Aybars'ın asık yüzüyle Buse'yi izlediğini farkettim.
Adımlarım tahtanın önünden ayrılıp onun yanına doğru ilerledi.
Sırasının yanı başında durduğumu hala asık surata Buse'yi izlemesi ve beni farketmemesi oldukça tuhaftı.
Sesimi yükseltmeden ona doğru eğilerek konuştum.
"Aybars, neden tahtadakileri yazmıyorsun?"
Sesimi işitmesi ile dikkati dağıldı ve çatık kaşlarıyla bana dik dik baktı.
Bu çocuk sadece 10 yaşında değil miydi?
"Ben yazmak istemiyorum."
Sinirli çıkan sesi, bir şeylerin yolunda gitmediğini gösteriyordu.
"Neden yazmak istemiyorsun? Sorun nedir Aybars?"
Hala aynı çatık kaşlarla bana bakıyor, arada bir göz ucuyla tekrar Buse'ye bakmayı da ihmal etmiyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MÜHÜR |Eylül Serisi-1| +18
Romance| Beni kendine mühürle! | "Elbisenin iplerini indir." Keskin siyahların verdiği direktif ile gâyri ihtiyâri sağ elim sol omzumun üstündeki ipe yöneldi. Omzumdan aşağı süzülen ip, sol göğüsümü ortaya çıkarmıştı. "Sağ tarafı da indir." İkinci bir emri...