(jangan tanya lagu kat atas tu aku tak tau apa lagu favorit korang :v)
Pagi yang cerah, burung berkicau dengan riang nya, semua tenang dan damai, sehingga . . .
"Abang Hali !! Ampuni aku TAT."- Taufan.
" X kan! Mari sini kau!!>:(" - Hali.Terjadilah perang dunia ke tiga sampai tetangga menutup telinga karena bising di pagi hari yang sejuk tu.
Dan kena belasah lah Taufan oleh kakak pertamanya tu gune pedang halilintar. Dan cedera agak teruk."Ape jadi ni?"- Gempa.
"Ni ha dia kejut kan aku gune belon, kau tau tak? Terkejut aku!" * death glare ke Taufan*.- Hali.
"Ma. . .maaf hehe" - Taufan.
"Haih, dah la tu, abang Ufan, tolong bangunkan yang lain."* senyum manis*- Gempa.
"X payah kami dah bangun pun."- ???
"Eh, korang dah bangun blazer?"- Gempa.
"Haah, abang Hali jerit² tadi, terkejut lah kitorang."- Blaze.
" Oh. . . Kalau macam tu jom makan nanti terlambat pulak kita sekolah."- Gempa.
"Ok. . . "- All - Gempa.Diorang pun makan dengan selera, lepas makan diorang pun pergi sekolah sama². Diperjalanan diorang bermain dan bersenda gurau
" Hehehe . . . Kejar lah aku bweek.😝"- Blaze.
" Ish . . . Mari sini kau!"- Taufan.
" Hei jangan lari²"- Gempa.
" Thorn nak ikut jugak."- Thorn
"Handsome nye kau 😎" 'cekrek' - Solar.
( 'Cekrek' tu bunyi fon ye, aku x tau suara ape lagi, jangan marah :v)Hali yang diam saja hanya memandang Gempa, die rasa tak sedap hati seperti ada hal buruk yang akan terjadi. Gempa yang perasan pun melihat Hali.
" Abang Lili x pe ke? Kenapa pandang Gem macam tu?" * pelik* - Gempa.
* Sedar dari lamunan*" Eh, x de ape lah."- Hali.
" Ok lah kalau macam tu."- Gempa.Diorang pun sampai ke sekolah, diorang pun berpisah, karena kelas yang berbeda.
"Dah sampai pun, korang belajar elok² ye😊."- Gempa.
*blush* " O. . . Ok" *lari*- All- Gempa
"Aik? Kenapa diorang tu?" *pelik*- Gempa.Kelas pun dimulai, cikgu pun masuk, selepas memberi salam, cikgu pun memulai kelas.
"Murid² sekalian, ada murid baru yang akan masuk kelas"- Cikgu.Semua murid kecuali Gempa pun berbisik-bisik/ bergosip. Kemudian datanglah murid baru tu, semua takjub memandangnya karena handsome.
Siapa coba yang tak nak pacaran dengan dia? Ok back to the story.
" Nah sila perkenalkan diri."- Cikgu.
" Hai, nama aku . . .Bersambung . . .
(Author M: "Hah, nak tau siapa tu?"
Author R: "Sila vote and comment."
All BBB: "Bye bye.")
KAMU SEDANG MEMBACA
Diculik (BBB Gempa)
Fantasy"Ape yang terjadi ni?" - ??? "To... tolong lepaskan aku!"-!!! "X kan sampai tujuan aku tercapai."-/// "Jangan sakiti die!!!"-*** Nah sile baca x baca pun jadi lah :v yang penting senang.