Sebulan dah berlalu, namun Gempa x dapat di cari, pihak polis dah dikerahkan namun hasil nye nihil. Hari ni para elementer sedang berfikir bagaimana mereka bisa mencari Gempa.
"Macam mana nih!? Gempa x jumpe²!" *tumbuk tembok sampai retak.* - Hali
(Tembok: 'Ape salah aku lagi? T_T')
"Sabar bang, mesti kite dapat jumpe Gempa."- Taufan.
Tiba² ponsel Thorn berbunyi, Thorn langsung mengambil dan melihat isi pesan, terbelalak mata nye melihat foto Gempa yang sekarat dipenuhi wayar.
"Bang Hali ini abang Gempa!" *kaget dan menangis*- Thorn.
"Hah? Bawak sini!" - HaliThorn pun memberikan fon nye kepada Hali. Dan terkejut jugak Hali melihat nye, tiba² suatu pesan datang dan menunjukkan lokasi Gempa, tanpa membuang masa lagi, mereka langsung pergi ke lokasi tersebut, namun ditahan oleh Reverse yang tiba² muncul.
"Apesal kau halang hah!?"- Hali.
"Kau kene buat rancangan, kite x tau orang tu berbahaya atau tidak. Kalau kau silap sikit Gempa akan dalam bahaya." - Reverse.Hali pun terdiam, benar jugak kata Reverse, kalau silap sikit nyawa Gempa yang menjadi taruhan nye.
(Reverse: "Iya lah siapa dulu." UvU
Aut R: "Oi! Sambung nanti."
Reverse: "Iyalah." -_-
Aut M: "Ok, hiraukan.")"Ok lah kalau macam tu, kite buat rencana sekarang."- Hali.
Diorang pun membuat rencana guna menyelamatkan Gempa. Setelah buat rancangan, diorang pun pergi ke lokasi tu. Ketika Reverse akan ikut, tiba² Hali menarik nye.
"Apehal kau ni?"- Reverse.
"Nah, ambil ni." *hulur pisau* "Kalau kitorang kalah, kau kene selamat kan Gempa."- Hali.
"Ok."- Reverse.S
K
I
PDiorang dah sampai kat lokasi.
"Mak ai, besar nye tempat ni."- Taufan.
"Kite x de masa untuk kagum, jom!"- Hali.S
K
I
PDiorang dah masuk gedung.
"Hahaha selamat datang di base aku!"- ???
"Lepaskan Gempa x gune!"- Hali.
"Ooo, nak die ye~ tu." *tunjuk layar*- ???Para elementer terkejut melihat layar yang menunjukkan Gempa yang terduduk dalam keadaan terikat dan tubuh disambung wayar. Luka kat dada yang cukup lebar dan mengeluarkan banyak darah, kaki terikat dengan besi berduri, kepala mengeluarkan darah, luka pada perut bagian kanan cukup lebar, dan banyak nye darah yang keluar dari tubuh Gempa.
"Lepaskan Gempa! Pedang halilintar!!"- Hali.
"Gerudi taufan!!"- Taufan.
"Panah pembeku!!"- Ice.
"Cakra api!!"- Blaze.
"Akar berduri!!"- Thorn.
"Tembakan solar gerhana!!"- Solar.Namun sosok itu diam sahaja, ketika serangan mulai dekat, sosok itu mulai menggunakan skill nye.
"Tebasan kegelapan!!"- ???
Dalam satu tebasan sabit tu, serangan para elementer hilang begitu saja.
"Mustahil!"- Solar.
"Sekarang, mari kite mulai"- ???Serangan pun dimulai.
Disisi lain~
Reverse sedang mencari ruangan Gempa di sekap, sudah 4 lantai die mencari, tapi tak kunjung temu.
Ketika sudah dilantai 5, die mencium bau amis darah."Mesti Gempa punye."- Reverse.
Dan benar saja ketika membuka pintu yang memiliki bau amis, die mendapati Gempa yang di sekap.
"Gempa. . . Gempa bangun."- Reverse.
". . . "- Gempa.
"Gempa."- Reverse.
". . . "- Gempa.
"Aku kene ke alam sadar die."- Reverse.Reverse masuk ke dalam alam bawah sadar Gempa. Kat situ semua nye hitam. X de cahaya, Reverse mulai mencari Gempa dan menemukan Gempa yang dirantai.
"Gempa!"- Reverse.
"Hah, Rev?"- Gempa.
"Tunggu aku akan keluarkan kau." *mendekat*- Reverse.
"Jaga² Rev!"- Gempa.
"Hah? . . . Ugh . . ."- Reverse.
"Rev!!!"- Gempa.Rupe nye ada sosok hitam yang menyerang Reverse.
"Ugh . . . S- siape kau hah?!"- Reverse.
"Aku . . ."(Aut R: "Nak tau siapa tu?"
Aut M: "Vote and comment, bye ².")
KAMU SEDANG MEMBACA
Diculik (BBB Gempa)
Fantasy"Ape yang terjadi ni?" - ??? "To... tolong lepaskan aku!"-!!! "X kan sampai tujuan aku tercapai."-/// "Jangan sakiti die!!!"-*** Nah sile baca x baca pun jadi lah :v yang penting senang.