Tanpa Aira sedar di sebalik pintu bilik wad privasinya, ada sekujur tubuh manusia yang sedang memerhatikan dan mendengar bait-bait bicara Aira. Ya, jejaka ini telah jatuhh hati terhadap seketul perwatakan milik Aira Fateema. Keinginannya untuk mendekati gadis itu membuak-buak. Dia telah mengupah penyiasat untuk mencari tahu latar belakang keluarga gadis itu.
Dia sendiri agak pelik dengan tingkahnya yang sukar tertarik dengan atau mengambil pusing hal-hal orang lain apatah lagi perempuan. Namum setelah kes insiden kecil perlanggaran dengan gadia itu tengah hari tadi membuatkan hatinya berbolak-balik ingim mengetahui identiti gadis itu sehinggalah gadia itu tersalah masuk lift dan jatuh pengsan. Hati lelakinya risau tanpa sebab......
(Korang agak sape ehhh jejaka nii??)
Aira tersedar dan melihat jam di telefon bimbitnya menunjukkan jam 5 pagi. Dia terus bangun ingin menyucikan dirinya setelah terpandang telelung solat di ampaian penjuru bilik itu. Matanya sedikit sembab menunjukkan dia menangis teruk semalam. Nasib baik sakit perutnya juga sudah baik. Dia dimaklumkan doktor juga telah menyuntik dos novacaine untuk gastrik kepadanya. No wonderlah cepat baik kan.
Setelah mandi sempat Aira qiamullail dan membaca ayat suci Al-Quran sementara menunggu azan subuh. Dia telah dimaklumkan bahawa harini dia akan menjalani ujian xray untuk melihat punca sakit perutnya sehingga pitam disebabkan penyakit lain ataupun hanya gastrik. Dia sempat memanjatkan doa supaya terselamat daripada segala penyakit berbahaya.
Jam menunjukkan pukul 8. Ye Aira telah bersarapan dan bersiap-siap dengan baju hospital nya untuk ke department pengimejan perubatan dan diagnostik. 'Haishh, ni tak suka hospital ni banyak laa prosedur pulaa. Nasib laa aku ada insuran kalau tak hangus baii duit aku'. Sebelum nurse memanggilnya Aira sempat berbual dengan rakan karibnya semasa di universiti, Bellerina ataupun Bella melalui telefon. Bella sekarang berada di Queensland kerana dia mempunyai seminar berkaitan hal guaman di sana. Ye laa, Bell je yang berani ke sana untuk berhujah sementara aku banyak lagi benda perlu belajar.
"Cik Aira boleh tukar dress ni untuk xray dan bila dah siap boleh keluar ye", sapaan staf di bahagian itu mematikan lamunanku. Aku hanya mengangguk sambil tersenyum pantas melakukan seperti yang dipinta.
Setelah melakukan ujian xray, mengambil sampel darah, ujian urin dan sebagainya, aku terduduk di bangku department tersebut. Penat juga, mana taknya suhu badan alu juga memcecah 37.9°C menandakan badanku sedikit demam. Patutla aku cepat penat.
"Cik Aira, jom saya bawak cik ke kafeteria untuk makan dulu. Sebab kejap lagi cik kena tunggu giliran untuk berjumpa pakar ye", sapa nurse Sakinah yang setia menjagaku dari semalam. Agak hairan aku, shift nurse memang tak habis lagi ea. Aku berjalan menyaingi nurse Sakinah sambil berbual mengenai hospital itu.
Aku hanya tekun mendengar, ye la aku tidak begitu berminat ape-ape sahaja mengenai hospital. Grrr, kenapa laa aku perlu kat sini sekarang ni ye.
"Helo, Aira Fateema where have you been? I've looking for you for this entire day but you're not here?" Baru sahaja ingin mengangkat punggungnya setelah bersarapan deringan dan suara ini telah memaksanya untuk mengangkat iphone x miliknya.
"Sorry, assalamualaikum n good morning mr. Heidy. I'm so sorry for not being in the office for this couple days because I'm warded", jawab Aira tenang. Ye, Aira bekerja di syarikat guaman terkemuka milik keluarga Heidy Amry. Ayahnya seorang majikan yang amat baik kerana Aira dahulunya praktikal di bawah bimbingan beliau. Merupakan peguam yang amat disegani di negara ini iaitu, Encik Heilman yang turut banyak membantunya dalam dunia guaman ini. Namun anaknya sorang ni entahla over gamaknya.
"Hei girl, you warded!?" Aira menjauhkan gagang telefonnya dari telinga sambil tersengih memohon maaf kepada Nurse Sakinah di sebelahnya.
"Yea I'm, but no need to worry because I'm only fainted due to my body's weakness and i need some lap. Hahaha", kata Aira. " Oh yaa , I've informed the HR that I'm on leaves but not sure how many days refer to the doctor soon", sambungnya lagi.
"It's okay baby, take your times. I'll visit you in the hospital now, tell me which hospital are you?" Kata-kata Heidy membuatkan Aira geli-geliman. Dasar pervert, gumam Aira.
"Errr Mr. Heidy no need to burden you. I'm okay here. Moreover, my doctor said, no one can meet me on this couple days because they said I've been too much thinking, talking and meeting people till my health dropped. So they decide to isolated me to make sure that I'm pretty recover", harap-harap laa ayat aku ni buat dia faham yang aku taknak diganggu.
"Okay then, see u when i see you dear. Got to go, bye. Muahh....", belom sempat Heidy menghabiskan ayatnya Aira memutuskan taliannya dan menarik tangam Nurse Sakinah untuk ke bilik pakar.
YOU ARE READING
Hatiku Milikmu
RomanceKisah ini menceritakan tentang seorang wanita bernama Aira Fateema dan bekerjaya sebagai seorang pengamal undang-undang di sebuah mahkamah di ibu kota. Beliau merupakan seorang yang sangat komited terhadap pelajaran begitu juga dengan kerjayanya. Se...