[ 2 ]

210 41 60
                                    

" Aku tak faham, apa maksud kau? Siapa kau? " Tanya Hongjoong.

" Aku? Korang boleh panggil aku Ravn. "

" Ravn? Ravn Oneus ke? "

" Pala mung. Tang mana Ravn hyung ada dalam ni? "

" Sudah! Ambil tablet masing ii. Aku nak terangkan permainan ni. "

Ravn menyerahkan tablet kepada ahli Ateez dengan pandangan tajam. Mereka berlapan mengambil dengan perasaan takut.

" Misi korang senang je, korang kena selesaikan task korang. Tapi, dalam permainan ni.. Tak seronoklah kalau tak ada yang menganggu bukan? Jadi dengan tablet yang aku bagi tu, korang akan tahu tugas korang. Sama ada korang crewmate atau imposter. "

Ravn mendiamkan dirinya untuk seketika.

" Aku pilih 2 imposter, jadi dia antara korang adalah imposter dan selebihnya adalah crewmate. Jadi imposter sekalian, korang joleh ganggu dia orang dengan cara sabotaj dan... "

Ravn tersengih.

" Bunuh crewmate. "

Seriau mereka berlapan apabila mendengar Ravn berkata sebegitu.

" Jadi, korang boleh lah buma tablet tu. Tengok lah korang dapat siapa. "

Laju mereka berlapan membuka tablet masing ii.

Jongho POV

Ah, nasib baik aku dapat crewmate- kalau aku dapat Imposter, aku nak bunuh siapa je? Hyung ii aku? Hell no- aku sayangkan dia orang kut. Orang gila mana je yamg nak jadi impostor untuk bunuh orang?

Aku pandang ke arah San hyung. Wajahnya aku lihat sedang berkerut. Hendak aku tanya aku takut, jadi aku mendiamkan diri.

" Woof- "

" Eo, Honie, kenapa ni? "

Honie, tulah nama anjing yang bila aku masuk tadi memang dia ada tepi aku sambil jilat pipi aku. Honie menggoyangkan ekornya. Serupa Yunho hyung aku tengok. Aku tersenyum.

End POV

" Baiklah dah tau bahagian masing ii? Aku rasa... Kita dah boleh mula. Korang dah sedia ke? " Tanya Ravn sambil bermain jam di tangannya.

Mereka berlapan memandang satu sama lain. Masing ii rasa perasaan yang susah untuk mereka tafsirkan.

" Korang.. Tak akan bunuh sesama sendiri bukan? " Kata Hongjoong hyung.

Seonghwa sengih. Tangannya menjamah bahu Hongjoong.

" Eyy.. Aku kalau jadi impostor sekali pun... Aku tak akan bunuh kau lah.. Percayakan aku- "

Kata ii Seonghwa disambut dengan anggukan mereka berenam.

" Betul tu hyung, kita akan menang- " Kata Yunho pula.

Hongjoong tersenyum pahit. Ravn yang mendegar perbualan mereka sekadar tersenyum sinis. Perlahan tangannya menekan butang pintu.

" Dah sedia? "

Mereka berlapan memandang satu sama lain sebelum mengangguk perlahan. Ravn senyum. Tanganya dihala ke pintu.

" Silakan pemain... "

Perlahan ii, kaki mereka berlapan melangkah masuk ke dalam ruang tersebut. Ravn menutup pintu tersebut.

" Semoga kamu semua selamat melakukan task. "

Among Us ft. ATEEZ [✓]Where stories live. Discover now