Hongjoong tersedar dari pembaringannya di atas sofa di ruang menunggu. Dia melihat staff ii yang masih berkeliaran untuk menyiapkan mereka berlapan. Dia melihat dirinya. Perlahan dia meraba dirinya.
" Hongjoong. Kamu dah kenapa raba diri sendiri? " Tanya Kiwon hyung.
Hongjoong menggeleng laju. Disebelahnya, kelihatan Seonghwa yang masih tertidur. Cuma.. Wajah Seonghwa sudah bermandikan peluh.
" Soenghwa.. "
" HYUNG! " Jeritan daripada Jongho membuatkan semua mata memandang ke arahnya.
San dan Mingi yang ada di kerusi persiapan terjaga sehinggakan San mengerang sakit apabila sikat yang digunakan stylist terkena kulit kepala miliknya. Yunho yang sedang tidur secara kepala disandarkan di dinding turut terjaga. Kepalanya terhantuk sedikit ke dinding. Yeosang dan Wooyoung yang elok tidur dengan gaya kepala di atas meja turut terbangun.
" Kamu dah kenapa Jongho? " Tanya salah seorang staff yang ada.
Jongho memandang ke arahnya sebelum mengggeleng.
" Hurmm... Dah, Hongjoong kamu kejut Seonghwa tu. Tidur mati saya tengok dia tu. Kata kat dia suruh basuh muka. "
Hongjoong mengangguk. Bahu Seonghwa digerakkannya.
" Seonghwa.. Bangun.. " Kata Hongjoong.
Perlahan Seonghwa membuka kelopak matanya. Matanya meliar cuba menghadam susana sebelum tiba ii badanya dipeluk Hongjoong kemudian diikuti mereka yang lain.
" Akhirnya keluar juga kita dari game tu. " Kata mereka.
Seonghwa mendiamkan diri. Kepalanya ditundukkan. Malu. Menyesal. Rasa bersalah. Hongjoong menarik wajah Seonghwa. Tangan Yunho dipegang Mingi.
" Korang.. Tak maksudkan semuanya kan? " Tanya Wooyoung.
Perlahan Yunho dan Seonghwa mengangguk.
" Aku tak tau... Aku rasa macam... Macam ada benda yang kawal kita orang. Aku... Nak minta maaf. " Kata Yunho sambil memandang ke arah Yeosang dan juga Mingi.
Mingi tersenyum. Badan Yunho dipeluk Mingi.
" Aku kenal kau dah lama Yunho.. Gomawo.. "
Masing ii sekadar senyum. Hongjoong menggosok kepala Seonghwa. Seonghwa memandang ke arah Hongjoong.
" Aku just nak kau tau yang selama iinya hyung kita orang. Walau apa pun yang akan berlaku. Aku pandang tinggi dengan kau Hwa. "
Seonghwa tersenyum. Laju dia memeluk badan kecil milik Hongjoong.
" Gomawo. "
Mereka semua berpelukan sambil bergelak ketawa sebelum salah seorang dari staff mereka masuk ke dalam.
" Ateez, minta tolong siap sedia. Giliran kamu semua selepas ini. "
" Nae~~ "
Mereka semua segera mengambil alih tugas masing ii. Semasa mereka bekejaran menyiapkan diri, kelihatan seseorang berada di sudut bilik sedang tersenyum. Ravn menyilangkan tangannya.
" Kadang ii dalam kehidupan ni kita perlu tau juga mana jahat dan juga mana baik. Kalau korang reti main game ni, korang boleh menang dengan mudah. Heh, nampaknya tugas aku dekat sini dah selesai. Kumpulan setesrusnya~~ Hurmm.. Siapa eh? "
.
.
.
.
Pengakhiran dia seperti minta aku dilempar ramai ii bukan? Sorry lah aku tak reti buat ending. Saya noob dalam buat ending. Ending bodoh ii reti lah~
So how? Nak marah aku silakan AHAHAHH
Aku tau Seonghwa angel~
Aku tau Yuyu terlalu precious
Okey dah iiNi je last(sangat.kang tiba ii wujud lagi ff mcm ni) aku belanja korang ff seram macam ni. Nasib baik aku masih waras untuk tidak buat sedetail yang boleh time kena tikam bagai tu. Kalau detail sangat takut aku pula yang menangis. Lmao.
So yeah. Terima kasih sebab sudi baca and vote.
.
.
.
.
Shh.. ada lagi... jangan fikir ff ni dah habis.
YOU ARE READING
Among Us ft. ATEEZ [✓]
Fanfiction" Amende sia, aku bukan SUS-! " start ; 26/10 end ; 4/11 edit 2021 ; eyyo~ x nk sumbang vote sekali ke *moji blekmun* extra note ; era ii among us u. HAHAHA