[ 6 ]

182 43 117
                                    

" Fuh.. Siap juga task aku. Nampaknya boleh lah aku jalan ii sikit kawasan ni. " Jongho menutup tabletnya lalu keluar dari ruang Reactor. 

Sampai sahaja dia di ruang Office. Dia terserempak dengan Yunho. Hatinya terdetik untuk keluar sahaja dari situ. Selepas sahaja dia melihat dengan matanya sendiri semasa Mingi disedut keluar dari kapal angkasa, dia semakin takut untuk percayakan siapa ii.

' Aku rasa betul cakap Mingi hyung. Yunho hyung imposter. ' Jongho mempercepatkan langkahnya. 

Dia menuju ke arah cafeteria. Niatnya yang ingin melihat suasana kapal tiba ii dia ditakam dari belakang. Jongho memegang perutnya sambil menahan sakit daripada tusukan pisau.

" S-Siapa... Hyung- ARGH- "

" Tidurlah.. Semoga mimpi yang indah. "

[ skip ]

San POV

Siap juga task aku. Baik aku tunggu di cafeteria. Kut ii aku boleh jumpa siapa ii di sana. Aku berjalan dengan perasaan yang serba salah. Ya. Salah. Sebab aku. Mingi disedut keluar. Sebab aku... Yunho terlepas. Jadi.. Aku kena jaga ii daripada Yunho. Sekarang tinggal aku, Wooyoung, Seonghwa hyung, Jongho dan juga Yunho. 

Sampai sahaja aku di cafeteria, darah aku tiba ii berhenti mengalir. Di hadapan aku sekarang ni, sekujur tubuh badan kaku yang tidak bergerak dengan darah mengalir bergelimpangan di lantai. Menggeletar aku melihat Jongho yang sudah tidak bernyawa itu. 

" CHOI JONGHO! "

[ skip ]

" Okey, aku dah decide. Aku akan vote Yunho. " Kata San.

Yunho mendiamkan diri. Dia sekadar sengih. Ravn mengangguk faham.

" Sabar- Kau pasti Yunho? " Tanya Wooyoung.

San mengangguk.

" Okey, aku vote Yunho. Seonghwa hyung. "

Seonghwa mengangguk lemah. Yunho sengih.

" HAHAHAH Semoga korang dapat menang. " Kata Yunho sambil melambai sinis ke arah mereka tiga. 

Sempat dia memandang ke arah Impostor X. 

" Sebelum tu, kenapa kau bunuh Yeosang? " Tanya Wooyoung.

" Kenapa aku bunuh dia? Hurm.. Saja? Dia annoying lah. Nasib baik Mingi ada. HAHAHA. " Kata Yunho sebelum badan dia disedut keluar dari kapal.

Wooyoung menggigit bibirnya. Seonghwa mendiamkan diri. 

" Tinggal kita 3. " Kata Seonghwa tenang.

" Hyung. Hyung imposter kan. " Tanya Wooyoung.

Seonghwa memandang ke arah Wooyoung. 

" Kenapa kau syak aku? "

" Aku nampak kau masuk Decotamination. Masa tu memang Mingi ada dekat situ. Tapi aku yakin dan pasti Mingi tak masuk sana. Hyung... Imposter kan. "

San memandang ke arah Seonghwa. Seonghwa perlahan senyum. Dia mengeluarkan pisau yang dia gunakan untuk Hongjoong pada awal permainan tadi.

" Ye, aku bunuh dia. "

" Kenapa hyung bunuh Hongjoong hyung? " Tanya San.

" SEBAB AKU RASA DIA TAK LAYAK HIDUP! KENAPA SEMUA PANDANG TINGGI DEKAT DAN BUKAN AKU? KENAPA? APA BEZANYA AKU DENGAN DIA? " Seonghwa tergelak seorang diri.

" Aku tak sangka... Hyung sanggup bunuh dia... " 

" KAU PUN SAMA JUNG WOOYOUNG! KENAPA AKU SELALU JADI MANGSA KEADAAN? KAU TAU TAK AKU PENAT BERLAKON BAIK DEPAN KAU. KALAU BOLEH DAH LAMA AKU BUNUH KAU MASA AWAL PERMAINAN! "

" Hyung- "

" HAHAHAAH SUDAH! KAU, WOOYOUNG! KAU MANGSA SETERUS AKU! " Seonghwa melompat meja makan tersebut lalu menusuk pisau tersebut ke leher Wooyoung.

" WOOYOUNG! " Jerit San.

Seonghwa hanya gelak sambil tangannya lincah menikam setiap sudut badan milik Wooyoung. 

" Cukup ii! Seonghwa hyung! Cukup! "

Seonghwa bangun. Dia perlahan menghampiri San. Pisau dihayun ke atas. 

" Mati- "

Saat pisau dihalakan ke wajah San, satu cahaya mula memenuhi ruang tersebut.

" Ark- "

.
.
.
.
.

Seonghwa kinda sus

NOTE FOR U ATINY ; GO VOT3 ATEEZ ON MAMA, PLS WE NEED U TOO MAKE ATEEZ WON. lmao. Kalau yg ada acc tu guna je semua acc hang.

Btw..

Btw

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

JOKE APA NI GUYSSSS😭😭

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


JOKE APA NI GUYSSSS😭😭

Omg thank u silent readers♡♡
Thank u too yang sudi vot3♡♡

Among Us ft. ATEEZ [✓]Where stories live. Discover now