Yunho POV
Aku berdiri di hadapan sebuah meja. Di atas meja tersebut terdapat satu butang. Sekeliling ruang tersebut hanya terdapat beberapa meja serta sebuah mesin air. Terdepat juga beberapa tray makanan yang bersepah di atas meja.
Aku melihat ke arah jam yang aku pakai. Permukaan jam tersebut aku tekan. Sebuah peta muncul seperti hologram.
Aku melihat peta tersebut. Kemudian aku menekan satu fail kecil yg terdapat di hujung peta tersebut.
Mission file 》 Click to see your Task
(K. Ni aku ss masa aku main au hari tu HAHAHA)
Cit cit
Bunyi dari Yuyu membuatkan aku berpaling memandang ke arahnya. Aku dapat melihat dari anak mata dia sedang memandang ke arah brlakang aku. Perlahan aku memandang ke belakang. Entah kenapa aku merasakan seseorang sedang berdiri di belakang aku.
" Yunho. "
Siapa?
[ skip ]
Seonghwa cuba menyambung wayar satu persatu.
" Kenapa time macam ni kau nak loading? " Kata Seonghwa seorang diri.
Dia masih cuba untuk menyatukan kesemua wayar yang ada. Selama 20 minit dia menghadap benda yang sama akhirnya dia selesai menyambungkan wayar ii tersebut.
" Okey next task... Hurmm.. " Seonghwa memeriksa peta di jam tangan.
" Dekat Admin.. Aku kena sambungkan wayar lagi? Aishh... benci ah cam ni. " Seonghwa menutup hologram tersebut.
Kakinya perlahan melangkah menuju ke arah Admin. Sedang dia berjalan, tiba ii dia merasakan seseorang sedang mengikutnya dari arah belakang.
" Nugu... ARGH! "
[ skip ]
" Eo, tu jeritan Seonghwa hyung kan? " Tanya Wooyoung kepada Mingi.
Mingi sekadar mengangkat bahu. Dia kembali memandang ke arah serpihan berlian(?) yang masih berbaki disusunnya semula. Wooyoung mencebik.
" Eh, Mingi. Wooyoung. Korang pun ada dekat sini? "
Mingi dan Wooyoung memandang ke arah pintu masuk. Kelihatan susuk tubuh Hongjoong serta Little Joongie.
" Mingki hyungie~ Uyoungie hyungie~ " Little Joongie segera mendapatkan kedua trouble maker tersebut.
Mingi mendukung badan kecil Little Joongie. Gummy smile milik Mingi menghias di bibirnya. Wooyoung bermain dengan rambut Little Joongie. Hongjoong hanya mampu menggeleng kepalanya melihat adik iinya bermain bersama Little Joongie.
Dia menuju ke arah sebuah loker(?) kecil untuk membuat task. Wayar yang berwarna biru, merah jambu, serta kuning. Perlahan dia membetulkan wayar tersebut sebelum dia menyambungkannya satu persatu.
" Hyung, kita orang pergi dulu lah. Task kita orang kat sini dah selesai. " Kata Wooyoung tiba ii.
" Hurm~ " Balas Hongjoong.
" Bye Little Joogie~ " Mingi melambai kecil ke arah Little Joongie.
Little Joongie membalasnya. Hongjoong mengggosok kepala milik Little Joongie.
" Elok ii. "
" Nae. "
Sewaktu Mingi dan Wooyoung melalui lorong yang memisahkan ruang Reactor serta ruang Laboratory dengan ruang seterusnya, Impostor X tersenyum. Dia perlahan masuk ke dalam vent. Lalu keluar dari vent Reactor. Little Joongie memusingkan kepalanya apabila dia terdengar bunyi bising.
Impostor X perlahan meletakkan jarinya di bibir apabila Little Joongie sedar dengan kehadiran dia. Little Joongie merapatkan dirinya ke Hongjoong.
" Wae? Argh- "
Hongjoong menjerit apabila seseorang menikamnya dari arah belakang. Impostor X menikam Hongjoong berkali ii. Little Joongie kebelakang apabila melihat Hongjoong dibunuh kejam. Dia menutup mulutnya. Wajah Impostor X yang tidak henti ii tersenyum membuatkan Little Joongie bertambah takut. Selesai sahaja Impostor X menikam Hongjoong, dia mengesat wajahnya. Dia memandang ke arah Little Joongie.
" Hee... Baik kau diam kalau tak aku bunuh kau budak. HAHAHAHAHA.. " Kata Imposter X sebelum masuk ke dalam vent.
" Appa... "
" Hongjoong hyung, ada nampak Woo- HONGJOONG HYUNG! "
.
.
.
.
Yeet.
YOU ARE READING
Among Us ft. ATEEZ [✓]
Fanfiction" Amende sia, aku bukan SUS-! " start ; 26/10 end ; 4/11 edit 2021 ; eyyo~ x nk sumbang vote sekali ke *moji blekmun* extra note ; era ii among us u. HAHAHA