" Apa kau kata? Hongjoong hyung kena tikam? Kau tipu jekan? " Kata Yunho.
Tangannya menggeletar memegang tablet milik Hongjoong. Kesan darah pekat masih pekat. Wooyoung mendiamkan diri. Badan kecil milik Little Joongi dipeluknya. Little Joongie tidak berani memandang siapa ii lagi ii Impostor X. Dia memegang erat hujung baju Wooyoung. Masing ii hanya mampu mendiamkan diri. Tidak mampu untuk berkata apa ii.
" Hiks. "
Semua mata memandang ke arah Jongho. Gelabah mereka dibuatnya apabila melihat Jongho mula menangis. Mingi segera mendapatkan ahli paling muda itu. Belakang badan Jongho diusap.
" Kenapa ni? " Tanya Seonghwa perlahan.
" Ho ada nampak Hongjoong hyung masuk bahagian tu sebelum Ho pergi bahagian Garden. Muka Hongjoong hyung masa tu tenang. Ho pergi dekat Hongjoong hyung. Tiba ii Hongjoong hyung cakap benda bukan ii. Ho marah Hongjoong hyung. Ho kata dekat Hongjoong hyung yang Ho benci bila Hongjoong hyung cakap macam tu. Ho tak sempat nak minta maaf... "
Jongho mengesat air matanya. Makin deras apabila dia teringat kembali pertemuan dia bersama leader Ateez. Seonghwa memeluk Jongho. Belakang Jongho diusapnya perlahan.
" Tak apa kita habiskan permainan ni supaya dapat selamatkan Hongjoong... "
Masing ii mendiamkan diri apabila mendengar kata ii Seonghwa. Perlahan mereka mengangguk.
" Jadi kamu semua mahu skip atau kamu semua mahu meneruskan perbincangan ni? " Tanya Ravn.
Mereka bertujuh memandang satu sama lain.
" Kita orang nak skip. " Kata Seonghwa tenang.
Ravn sekadar senyum. Perlahan dia menghilangkan diri.
" Okey sekarang ni kita tenangkan fikiran masing ii dahulu Hyu- "
Belum sempat Seonghwa menghabiskan kata iinya tiba ii bunyi penggera berbunyi memenuhi ruang kapal. Masing ii memandang satu sama lain sementara bergegas menuju ke arah ruang Reactor. Ruang di mana Hongjoong dibunuh.
Impostor X memandang ke arah Impostor Y. Impostor Y sekadar senyum. Little Joongi mendiamkan diri. Dia sekadar duduk di cafeteria tanpa membuat apa ii.
[ Yeosang Side ]
Yeosang mencari seuatu di Storage. Matanya meliar mencari penyiram pokok. Setelah menjumpainya dia segera ke GreenHouse untuk menyiram pokok. Semasa dia melangkah menuju ke arah sana dia terserempak dengan San. Niat untuk menegur San tidak jadi apabila dia melihat dari anak matanya dia dapat melihat tangan San sedang menggeletar. Seperti baru sahaja bunuh orang.
' Lantak hang lah. Aku ada task nak kena buat. Dah lah masa Wooyoung tiba ii report mayat Hongjoong hyung aku tengah upload data. '
' San tak akan bunuh member sesuka hati. ' Yeosang cuba untuk menyedapkan dirinya.
Sampai sahaja dia di Greenhouse, dia menyiram pokok ii yang ada di situ. Selesai sahaja dia menyiram, Yeosang mengeluarkan tabletnya untuk menanda task yang sudah dia siapkan.
" Okey.. Tinggal nak swipe card je. " Yeosang mematikan tabletnya.
Baru sahaja dia mahu melangkah keluar dari Greenhouse, dia merasakan seseorang berdiri di belakangnya. Belum sempat dia memusingkan badannya, dia ditusuk dengan sesuatu yang tajam. Perlahan dia memandang ke perutnya.
" A-Apa? "
Yeosang menjerit kesakitan apabila benda yang menusuknya menarik semula. Dia jatuh terduduk menahan rasa pedih. Dia dapat rasakan sut angkasa yang dipakainya basah dek darah yang mengalir. Kedengaran bunyi tapak kaki memecah kesunyian ruang Greenhouse.
" K-Kau?! "
Impostor Y sekadar sengih. Pisau yang dipegangnya dipandang Yeosang.
" Lain kali, kau berjalan lah dengan siapa ii. Tak perlulah aku bunuh kau secara terpaksa. " Kata Impostor Y.
Yeosang memegang perutnya. Rasa sakit kian menambah. Aku cuba untuk bangun. Belum sempat Impostor Y hendak menikam Yeosang, seseorang memegang tangannya.
" ... Kau? "
.
.
.
.
.
.
Bila kau main au dengan budak kelas kau sumpah chaos gila😂😂
YOU ARE READING
Among Us ft. ATEEZ [✓]
Fanfiction" Amende sia, aku bukan SUS-! " start ; 26/10 end ; 4/11 edit 2021 ; eyyo~ x nk sumbang vote sekali ke *moji blekmun* extra note ; era ii among us u. HAHAHA