" PERCAYA CAKAP AKU, YUNHO YANG BUNUH YEOSANG! " Kata Mingi sambil tangannya menghentak meja.
Semua memandang ke arah Mingi. Yunho mendiamkan diri. Dia tidak berdaya lagi untuk mengalirkan air mata.
" Mingi, kau ni kenapa main tuduh ii orang? " Tanya Wooyoung dingin.
Sakit hati Wooyoung apabila tiba ii sahaja mereka berkumpul di cafeteria apabila Yunho membuat report. Mingi mendegus kasar.
" Aku nampak dengan dua biji mata aku. Aku nampak si galah ni bunuh Yeosang. Dia nak tikam Yeosang. "
" Apa bukti kau? " Tanya San.
Mingi mendiamkan diri.
" Mingi... Aku tak sangka kau bunuh Yeosang... " Kata Wooyoung geram.
" Hyung, kenapa hyung bunuh Yeosang hyung? " Tanya Jongho.
Jongho mengepal penumbuk. Mingi mendiamkan diri.
" AKU TAK BUNUH YEOSANG! YUNHO YANG BUNUH YEOSANG! " Herdik Mingi.
Herdikan Mingi membuatkan semua terdiam.
" Kau tipu. Aku agak, kau yang bunuh sebab kau cemburu dengan Yunho kan? Yelah Yunho pun dah tak rapat dengan kau. Kau bunuh Yeosang pun sebab kau rasa semak dengan dia kan? Kau rasa kau jauh lebih bagus daripada Yeosang kan? Sebab tu kau bunuh kawan aku dan kau tuduh Yunho yang kebetulan ada dekat situ! " Kata Wooyoung.
Badan Mingi ditolak kasar oleh Wooyoung.
" Ravn, aku nak vote Song Mingi! " Kata Wooyoung.
Ravn sekadar mengangguk sambil tersenyum.
" IKUT KORANG LAH NAK PERCAYAKAN AKU ATAU PERCAYAKAN YUNHO! YE, MEMANG AKU CEMBURU! TAPI CEMBURU AKU, AKU MASIH WARAS UNTUK TAK BUNUH DIA! KALAU AKU IMPOSTER SEKALI PUN! AKU AKAN SABOTAJ DAN BUKAN BUNUH KORANG. AKU BUKAN MACAM IMPOSTER II SAMPAH NI! ARGH- "
Mingi ditampar San. Semua mata memandang ke arah San. Ah, sudah. Mereka mendiamkan diri.
" KAU JANGAN CAKAP MACAM TU DEKAT YUNHO! MENGAKU JELAH KAU BUNUH YEOSANG! MENGAKU JELAH KAU BUNUH HONGJOONG HYUNG. SEKARANG NI AKU TAK NAK DENGAR APA II. AKU BENCI DENGAN KAU MINGI. AKU JIJIK DENGAN KAU. APA KAU FIKIR KAU TAK NAMPAK APA YANG KAU BUAT MASA KAU DEKAT ADMIN? KAU BUAT II TASK UNTUK KAU SLOW II BUNUH YEOSANG KAN?! "
Mingi mengetap bibir.
" Ravn, aku, Yunho, Seonghwa akan vote Mingi. Jongho, kau nak vote siapa? "
Jongho mendiamkan diri.
" Aku... Nak skip. "
[ skip ]
Ghost Side
Mingi mendiam kan diri. Dia merapatkan lututnya ke dada. Penat dia menangis. Suaranya pula ada tidak ada. Yeosang menuju ke arahnya. Bahu Mingi dipegannya.
" Maaf Yeosang, aku tak dapat nak protect kau. " Kata Mingi perlahan.
Yeosang sekadar tersenyum. Rambut Mingi diusap seseorang.
" Hongjoong hyung- "
Badan kecil milik Hongjoong dipeluk erat oleh Mingi dan Yeosang. Hongjoong hanya mampu mengusap belakang badan kedua ahli itu.
" Siapa bunuh Hongjoong hyung? Aku dengan Yeosang just tahu Yunho je. "
Hongjoong mendiamkan diri. Mereka semua masih di cafeteria.
" Tu. "
Yeosang dan Mingi masing ii memusingkan badan.
" D-Dia?! "
Dan ketika itu, mereka bertiga melihat Jongho dibunuh kejam oleh Impostor X.
.
.
.
.
.
*buat ii tak tau*
Sooo gaisss get readyyy nnt ateez nak serang kita 31 ni~~ AAAAAA HAWT BUDUH MASING II *99LINER SCREAM*
Nero nero
YOU ARE READING
Among Us ft. ATEEZ [✓]
Fanfiction" Amende sia, aku bukan SUS-! " start ; 26/10 end ; 4/11 edit 2021 ; eyyo~ x nk sumbang vote sekali ke *moji blekmun* extra note ; era ii among us u. HAHAHA