straykids baru sahaja melangkah keluar dari kereta , sudah ramai gadis gadis menunggu mereka di kawasan pekarangan sekolah. sesak sungguh keadaan disitu.
minhee dan yang lain juga baru sampai dengan menaiki dua kereta berjenama mahal milik keluarganya. keadaan di luar sesak kerana para jejaka menunggu kehadiran mereka.
yang minhee sebenarnya berasal dari keluarga kaya tapi disebabkan masalah peribadinya dia mengambil keputusan untuk tinggal dengan kyung ree.
" apa benda bodoh sampai keliling kereta ada ? minhee , halau cepat ! " , jerit maera.
" sabar nyah. aku tak sangka ramai pula sampah sampah dekat luar ni " , minhee keluar dahulu dari kereta.
minhee berjalan sampai menutup wajahnya dan diikuti yang lain. entah kenapa hari ini ramai pula yang tunggu. sebab kawan kawannya kah ?
" hai awak , awak ni hensem lah. jom jadi boyfriend saya " , gadis itu cuba merangkul lengan seorang lelaki yang juga baru sampai dengan kawan kawannya.
yeona memandang jijik dengan tingkah laku gadis itu seperti orang yang tiada maruah sahaja. dia mendapat idea untuk kenakan gadis tersebut.
" hai sayang ! awak pun sekolah sini ke ? kenapa awak tak bagitahu saya ? kejutan sungguh ! " , yeona menarik lelaki tersebut tanpa amaran.
wooya yang baru perasan yeona sudah hilang mula tercari cari keberadaannya. hye jin dipanggil untuk menolak wooya mencarinya dalam keadaan sesak begini.
" kau ni siapa ? tak padan dengan budak baru ! tepi sana ! " , gadis tersebut menolak yeona tetapi changbin menahannya.
" ini girlfriend saya. awak tu orang asing "
gadis tersebut menghentak hentak kakinya menunjukkan tanda protes. tetapi apakah daya changbin sendiri yang menolaknya jadi dia berundur.
wooya dan hye jin baru perasan yeona berada di sebelah lelaki yang mereka tak kenali. wooya memandang tajam ke arah yeona yang suka mencari masalah.
" yeona , jangan buat hal. dah jom masuk sekolah "
bangs wooya menghalang penglihatannya dan yeona pula lebih tinggi jadi tidak nampak siapa yang dia tarik. hye jin dan yeona ternganga melihat wooya.
" wooya... kau tarik siapa nyah ? " , soal kyung ree.
" aku tarik yeona lah. tapi asal tangan kau berurat teruk yeona ? "
" kau tarik tangan lee minho " , jawab changbin yang juga terpaku.
ahli straykids dan mereka terkejut melihat wooya menarik tangan minho pergi. minhee menampar tangan yeona dan menariknya kepada mereka semula.
" sorry lah bro. aku tak perasan , bangs aku ni si minhee potong " , wajahnya didekatkan pada minho dan menunjukkan bangs nya.
" sini aku gigit " , baru sahaja minho ingin mengigit , bangchan dan kyung ree terlebih dahulu menarik mereka berdua.
" sudah sudah. jangan buat drama korea dekat sini. jom masuk kelas anak anakku "
____________________________________
minhee beratur untuk membeli snack kegemarannya. jisung pula berlari seperti dalam kejohanan untuk membeli snack tersebut sehingga terlanggar minhee.
jisung terjatuh ke atas badan minhee dan bibirnya hampir tercium bibir minhee. gadis dan lelaki yang makan di situ terhenti melakukan perbuatan mereka.
maera dan hyunjin yang baru berkenalan ternampak aksi romantik antara kawan mereka berdua. cepat cepat mereka berlari dan menarik.
" maksiat nyah ! " , serentak mereka berdua menjerit.
" hey muka tupai ! tak nampak ke aku yang besar dekat sini ?! aku nak beli snack- omaigad snack ! "
minhee dan jisung mengalihkan pandangan mereka ke arah kantin dan snack yang diingini mereka sudah habis terjual. minhee pula sudah naik hantu.
" kau lah ni tupai ! semua sebab kau ! "
" eh kau , aku pun nak beli lah snack tu. bising bising apahal. muka cantik tapi- "
" tapi apa ? " , minhee mahu menumbuk wajah jisung.
kyung ree menarik naik tubuh minhee supaya jauh dari bangchan. nasiblah hye jin perasan dengan pertengkaran minhee dan jisung.
" apa benda jadi ni ? eh kau... " , terpaku yeona melihat changbin di sebelahnya tersengih sengih.
" nah snack. hye jin beli lebih tadi sebab minhee suka. tapi tak pelah share lah dengan jisung. jangan gaduh ! "
" nasib si hye jin ni ada tau. kalau tak dah lama aku- aku apa eh wooya ? " , minhee lupa pepatah ayat yang wooya selalu gunakan.
" aku sumbat tisu dalam mulut kau " , wooya menjawab dan minho memandangnya.
" eleh sumbat tisu konon. cuba lah sumbat kalau boleh. kalau sampai " , minho cuba mengejek ketinggian wooya yang hanya paras bahu minho sahaja.
" kau diam eh tak guna "
" hai saya bangchan. awak ketua ke dalam kumpulan ni ? " , sibuk mereka bertelingkah, bangchan cuba berkenalan dengan kyung ree.
" tak adalah , saya ni memang macam mak mak dalam kumpulan ni. biasalah dorang ni tak boleh dikawal "
" samalah dengan straykids. saya harap kita boleh rapat lagi " , bangchan menghulurkan tangannya untuk berjabat.
" saya tak rasa kita boleh rapat lagi " , kyung ree mendekatkan bibirnya pada telinga bangchan. " kami ni jahat tau ".
" jom masuk kelas. aku nak belajar " , tiba tiba sahaja maera suka belajar.
minhee menampar wajahnya dan maera mencebik. yeona mengeleng kepala lalu mereka menarik sesama sendiri untuk kembali ke kelas.
" siapa dorang tu semua ? "
teka teki bermain di fikiran mereka tentang kehidupan gadis gadis yang dijumpai mereka. sungguh pelik personaliti seorang demi seorang sehingga mereka ingin mengetahui lebih dalam.
____________________________________
to be continued...
YOU ARE READING
Glass Shoes [ Straykids ]
Fanfiction" i didnt know how hurt am i until i meet someone kind to me "