12

55 13 40
                                    

joshua menari nari seperti orang mabuk di tengah orang ramai tersebut. dia tidak tahu apa yang akan terjadi padanya selepas apa yang dia lakukan pada ninin.

ninin dihantar ke hospital bersama jeongin dan kata doktor keadaannya amat kritikal. hentukan di dahinya menyebabkan ninin terpaksa menerima 6 jahitan di kepalanya.

kini , jeongin menjaga ninin walaupun dia kepenatan. lepas mendapat berita tentang ninin , kyung ree berjalan keluar dari hospital bersama yang lain dengan keadaan bengang.

" sayang , saya rasa kita boleh bawa bincang dengan joshua tu. tapi tak perlu kot nak pergi dengan cara macam ni... "

kata kata bangchan diendahkan kyung ree. telefon minhee berdering dan menandakan orang orang di kelabnya menelefon. maera dan hae jin mengambil kereta di parking.

" cik minhee , lelaki tu ada dekat kelab cik. nak kami uruskan ? "

" takpa , tunggu aku dengan geng uruskan sendiri. kerja korang , tahan jantan tu dari lari. faham ? kalau dia lari siaplah " , terus minhee menutup panggilan tersebut.

ketika itu juga hye jin dan maera sampai dengan menaiki kereta milik minhee. straykids mahu menghalang tetapi ditahan oleh minho.

" sabar , seungmin pergi ambil kereta. jisung , cari lokasi kelab minhee " , arah minho dengan wajah serious nya.

" kau rasa apa jadi dekat sana ? " , soal hyunjin pada straykids.

sudah terbayang bagaimana kekasih hati mereka membelasah joshua yang lembik itu. satu persatu wajah teman wanita mereka muncul dengan riak mengerikan. mereka mengeleng kepala serentak kerana takut.

" aku harap lah joshua tu tak mati " , harap felix.

____________________________________

kolar baju ditarik yeona dah badan joshua sedikit terangkat disitu. semua pelanggan di kelab tersebut segera dihalau atas arahan minhee.

kyung ree dan minhee berjalan mengeliling joshua yang dipegang yeona. hye jin dan maera berdiri jauh dari mereka kerana mahu menjaga persekitaran.

" kau dah puas hidup joshua sunbaenim ? puas bagi kawan aku jadi macam tu ? kau nak apa sebenarnya ! " , jerkah minhee di telinga joshua.

" aku ? kau tanya aku nak apa ? KAU TANYA LAH APA BEKAS KEKASIH WOOYA NAK ! " , jerit joshua kembali.

wooya yang di belakang hanya memerhati bila mendengar namanya dijerit joshua. dia tahu kenapa joshua buat begitu mesti ada kaitan dengannya.

" apa kau cakap ni ? jungkook tu nak apa lagi ? " , soal kyung ree.

" aku nak wooya. itu je , kalau korang tak bagi jugak tengoklah nasib siapa pula macam ninin kan ? " , sampuk suara dari belakang kelab.

kelihatan satu suara datang dari belakang dengan kumpulannya. jungkook berjalan ke arah mereka dengan memakai suit hitamnya dan tidak lupa juga dohyun.

" kenapa ? kau nak belasah joshua ? silakan. tapi tak kesian ke dekat dia ? dia ni dahla anak yatim piatu. mak bapak semua dah mampus " , perli jungkook.

joshua masih menahan air matanya kerana tidak mshu terlihat lemah. tidak lama kemudian , straykids mula terjah masuk ke dalaam tersebut dan membuatkan semua terkejut.

wooya segera berlari ke belakang minho dan diikuti yang lain. jungkook masih tersenyum sambil menepuk nepuk tangannya.

" hero lembik dah sampai. hey wooya , apa bagus sangat mamat ni dengan aku ? aku lagi kaya dari dia. lagipun korang semua tahu kan keluarga mamat mamat ni mesti takkan terima perempuan perempuan kotor macam korang ! " , jungkook tertawa sendiri.

" sudahlah , jom kita pergi " , kata bangchan sambil menarik tangan kyung ree.

tetapi malang pintu kelab tersebut dihalang oleh 5 orang lelaki bertuubuh sasa dan lebih tinggi dari mereka. jungkook hanya tersenyum dari belakang.

" bangchan , kau ingat kyung ree tu baik sangat ? jisung , kau ingat minhee bagus sangat ? huh "

kata kata jungkook membuatkan mereka semua tersentak. bangchan hanya mengendahkan kerana dia sudah tahu apa yang kyung ree lakukan dan jisung juga.

" jangan ingat yeona tu baik sangat changbin ! wooya pun kau ingat dia macam tu bagus ? " , jungkook cuba menjerat lagi.

hye jin dan maera terdiam kerana hye jin juga takut bila namanya juga dipanggil. kisah silam dia sangat menakutkan sehingga membuatkan dirinya trauma.

" kau tak tahu apa apa pasal kami jadi kau berhak diam je " , lantang suara minhee berkata.

" huh ? hye jin jadi pelacur kan dulu ? minhee ? bodoh. maera , ingat keluarga kau baik ? bapak kaki judi " , sindir jungkook.

" walaupun dia kaki judi , dia still ayah aku. kau tak ada hak nak cakap macam tu dekat ayah aku " , hyunjin hanya memandang sisi wajah maera yang terlihat sedih.

" sudahlah jungkook ! AKU CAKAP BERHENTI LAH ! " , yeona terduduk sambil  menutup telinganya dan changbin memeluknya.

" kyung ree , pencuri dari kecil dan cik wooya... " , percakapan dohyun terhenti dan matanya beralih ke wajah wooya.

wooya tidak mahu perkara silam itu diungkit dari mulut dohyun. perkara silam itu lah yang membuatkan dia berubah 360 darjah dari seorang yang lembut ke seorang yang ganas.

" wooya , kau dah lupa yang kau ni dah tak suci ? " , dohyun tersenyum lebar.

" apa maksud kau ni ? wooya bukan macam tu jadi tak perlu kau cakap macam tu dekat dia " , minho mengenggam penumbuknya.

" tak nak tanya yeona ? aku sendiri rogol wooya depan mata dia " , jelas dohyun.

wooya terdiam lalu air matanya turun dengan laju. kawan kawannya dan straykids masih tidak percaya dengan apa yang berlaku pada wooya.

" bodoh , bodoh. kesian wooya , sebenarnya aku bagi ganjaran dekat dohyun sebab dah jadi bodyguard yang terbaik untuk aku " , kata jungkook.

minho hanya memandang wooya untuk mendapatkan kepastian. hye jin dan yang lain datang memeluk wooya. geram dengan kata kata jungkook , minho terus pergi.

____________________________________

to be continued...

Glass Shoes [ Straykids ]Where stories live. Discover now