DEPRESSION ISN'T A JOKE!
My classmate always tease about me being so sensitive, but instead talking back to them, i just kept silent.
"Masyado kang maarte iyak-iyak ka pa diyan akala mo naman big deal 'yon," aniya.
My tears burst out and i just can't help but to nap on my desk.
"Sinabihan ka lang naman ng malandi bigdeal na at iiyak-iyak ka diyan!? baliw ka, bwisit ka,"
I always hear bad things from them, like i did something wrong to th when actually i am so nice to them.
After class I walked alone way back home. Silent pathways and the streets don't have their lights.
Before I got home I wipe those tears rapidly falling down on my cheeks.
"You're strong, don't cry!" I motivated myself when no one ever did.
I entered our house silently, I can hear loud voices that were currently fighting.
"Who the fvck is that girl a while ago? Nambabae ka nanaman?" hiyaw ni mama.
"Eh ano bang pake mo? Wala kang pake puwede ba tigil-tigilan mo'ko sa kaartehan mo!" sigaw ni papa kay mama.
"Wala kana ba talagang pake sa anak mo? Kahit para sa kanya man lang magpakatino ka." dagdag ni mama.
"Uulitin ko pa ba? WALA AKONG PAKE SAINYONG DALAWA MGA WALANG KUWENTA," indeed a loud voice came out from him.
He even closed the door so hard that my tears burst up again.
Naalala ko nanaman yung nangyari kanina, maarte ba talaga ako?
I saw a post about depression, I shared it and after that I went to school.
When I was about to enter our classroom I heard laughters inside and also voices.
"Nagshare nanaman ang weirdong 'yon, depress daw siya gago ba siya HAHAHAHA," wika ng isa kong kaklase.
I saw the comments of my classmates on the thing that I had posted.
"Kulang kaba sa aruga?"
"Pakamatay kana lang sis!"
"Depress ka na niyan HAHAHA?"
After reading those words I quickly ran downstairs with tears falling down my cheeks.
When the time came I went downstairs my foot stepped on something made me fall and my head bumped, the walls and the stairs were stained by my blood.
I didn't commit suicide but instead...
I died because they thought I was just joking, but let me tell you this...
DEPRESSION IS NOT A JOKE, PLEASE UNDERSTAND AND MOTIVATE THOSE WHO ARE DEPRESSED INSTEAD OF PUSHING THEM DOWN.
YOU DON'T KNOW WHAT THEY FEEL OR HOW SAD THEY ARE, SO PLEASE DON'T FOOL OR LAUGH WITH THOSE PERSONS WHO'S EXPERIENCING DEPRESSION RIGHT KNOW.