11.

25 5 0
                                    

,,Policejní zpráva tvrdí, že jej přejelo auto. Našlo se o pár metrů dál, řidič vypověděl, že si myslí, že to byla sebevražda, protože pod jeho kola skočil. To samé tvrdí i svědci kolem." Četl Artur kus článku Anežce, která stále nevěřícně vrtěla hlavou. Páteční  ráno měl Artur tak špatnou náladu, že jí zapomněl říct jak je malá a že dneska čekala na to, aby přešla přes cestu déle, než Martin na opálení.
,,Včera mne napadla taková velmi zajímavá myšlenka." řekl Artur, když stáli v autobuse a konverzace se klasicky stáčela k lehkosti dívek z prvních řad. Sice ty konverzace miloval víc, než Káťa svůj telefon, což snad pomalu ani nešlo, ale tohle bylo podstatnější. 
,,Povídej, povídej."
,,Když jsem si včera promítal co se mohlo stát - došlo mi pár věcí. Tak třeba to, že je blbost, aby zakopl o něco, protože on do školy nechodil nametený jak šmetrdol a nebyl tak nešikovný jako já, aby zakopl o čistý beton. Když jsem psal Honzovi, tak mi potvrdil, že neměl důvod k sebevraždě a to řekla i jeho rodina do novin. A já si to taky nemyslím - jejich vztah možná nebyl jako předtím, protože mezi ně Nela vrážela klín, avšak docela bodoval u dívek z přední řady a doma se věnoval kinologii snad se stejným zájmem jako já klavíru. A jestliže to nemohla být nehoda ani sebevražda, jediným možným řešením byla...?"
,,Vražda."
,,Přesně tak."
,,A kdo ji jako měl spáchat?"
,,Ten, kdo zabil Štéfu a Martina."
,,Zajímavá dedukce. A co když to bylo úplně jinak?"
,,To se budu snažit zjišťovat."
Někdo před třemi dny viděl Tondu bavit se s Kryštofem a dostal strach. Tak ho zabil, aby neřekl víc. Nebo co když Tonda zabil Kryštofa a teď si hraje na chudáčka?
Od Vaška si zjistil, že se Tonda ten den opozdil. Odůvodnil to kolonami, což by však sedělo, protože ten den byly příšerné. Ale taky se spozdila Nataša, na což se jí chtěl zeptat. Pak se také opozdil Honza a všeobecně docela dost lidí. To však nejspíš bylo opravdu kvůli kolonám.
Kvůli tomu se to celé nějak prapodivně zatočilo. 
Celý den ve škole probíhal vcelku obstojně až na hodinu občanské výchovy. Jejich učitelka tohoto předmětu by snad nebyla schopna učit ani tělocvik.
,,Takže sleva na dítě se bere například na babičku."
Artur nevěřil co byla schopna vyplodit a to i přestože tahle učitelka pravidelně nazývá Afriku státem. Ale než se stihl z této rány vzpamatovat přišla ještě katastrofálnější.
,,Takže to tak tedy mají vychcaně... vyčůraně udělané."
Artur nemohl uvěřit vlastním uším. Výklad práva z její strany byla čistá katastrofa. Znělo to jako něco, co by napsal nebožtík Kryštof a jazykovou korekturu tomu dělal Albert.
Když mu po obědě Pionýrka zase nic neřekla ohledně její tety, a tak se zeptal Natky.
,,Jí se o tom špatně mluví, ale ona už... není mezi námi."
,,Ou..." To Artur nevěděl.
,,A jak se jmenovala?"
,,Eliška. Vím, že si spolu byly velmi blízké. Víc ale nevím." Bylo mu to docela hodně líto a tak šel koupit květinu do města a šel na hřbitov. Než našel hrob, trvalo mu to jako Anežce přejít silnici. Ovšem jméno Eliška se tam nevyskytovalo. A když si je všechny spočítal, došel k tomu, že tam jsou všichni až na ní. Prošel celý hřbitov dvakrát a nebyl schopen nic najít. To ho docela zmátlo. Nejdřív se pokoušel přijít na to, kde byla pohřbena, ale když už na hřbitově strávil tři hodiny, rozhodl se tu kytku dát na hrob své rodiny a dobelhal se domů. Proč by ale neměla být pohřbena, když je Pionýrčina famílie vášnivými vyznavači homosexuálno-pedofilní sekty?

Vražda na Vánočním Večírku Kde žijí příběhy. Začni objevovat