روايه خيال الادم
رضا محمود
💫💫💫💫💫💫💫💫💫
بعد مرور ثلاث ايام وجاء موعد الخطوبه
ف فيلا الحديدي
استيقظ ادم بنشاط وهو سعيد للغايه لانه اليوم سوف يخطب حبه الاول والأخير وهو حب حياته الذي احبها بل عشقها من اول مره رأها بها ف حياته.
ادم وهو يتمدد ع الفراش وهو يفتكر خيال ويقول بحب وهو ينظر ع سقف الغرفه : ياااااه ي خيال اخيرا هخطبك وبعدين نتجوز .. نتجوز .. انتي احلي حاجه حصلت ف حياتي انا بحمد ربي كل يوم وكل شويه اني شفتك .. انا قبل ما اشوفك كنت ادم تاني خالص مكنتش بحب حد ومش بطيق أي مخلوقه انثي ع وش الارض كل البنات كانت بتبقي طابور قدامي وانا ولا كنت ببص لحد مكنتش ببص لولا واحده فيهم كانوا بييجوا يكونوا بيحلموا نظره أو صوره واحده مني أو معايا هههههههه مستحيل .. مستحيل اتصور مع حد غيرك انتي ي حياتي .. كنت وانا راكب وماشي بالعربيه كنت بشوفهم بيتصوروا مع صوري ال بيتعلقوا ف الشوارع .. كنت لما بشوفهم ببص عليهم بأشمئذاذ من منظرهم .. واول يوم دخلت فيه الجامعه وشوفتك انتي سحرتيني بعيونك الخضراء ال شبه الزرع ولون الاشجار وشعرك .. شعرك ال الحرير .. ياااااه مقدرش مهما اتكلمت وعبرت عن حبي .. لا مش حب ده عشق أو جنون انا .. انا بقيت مهووس بيكي ي خيال .. بحببببك يخياااااال بحباااااااااااااك .. بعشقك ي ملكه ع عرش قلبي وروحي .
ثم قام من ع الفراش وذهب إلي المرحاض واخذ شاور وارتدي ملابسه ونزل .
كوثر بسعاده : أي ي حبيبي البدله بتاعتك وصلت امبارح والخدم طلعوها الاوضه بتاعتك فوق .. وطقم parpar Shop مخصص جه من فرنسا عشان يجهزك .
ادم : تمام .. وخيال وصل ال.....
كوثر بمقاطعه : ف الطريق .
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤
ف منزل خيال
هيام ودينا بصراخ وغناء وهم يحتلوا غرفه خيال : خيااااااال .. اه اه اه ابطال الجمهوريه عدوا حدود العالميه عاملين فكره جهنميه هنغنلكم تحت المياااااا .
دينا بغناء وهي تزيح الغطاء من ع خيال النائمه بعمق وتيقظها : متزوقيني يماما قوام ي ماما عريسي هياخودني بالسلامه ي ماماااا ... هههههههه قال هياخودني قال ده هيطفش لو جه وشافك كده .. هههههههههه ده منظر عروسه هتتخطب انهارده ونايمالي بميكي ماوس وعاملالي قطتين ف شعرها هههههههه .
هيام : ههههههه بقولك أي ي دينا تعالي نصورها بمنظرها ال يقرف ده ونبعتها لي ادم أي رأيك .
دينا : هههههه ايوه ي بت فكره ونشردها بقا واووعااااا ههههههه .
خيال بصراخ وهي تقف ع السرير وتقول بردح : نععععععمم يعنياااااا انتي وهيااااا .. عايزين تعملوووووااااااا ايييييهههه .. قولووووووواا تااااااانننننيييي كدددددده عشااااااااااااان مسمعتتتتتتش كووووويييييسسس .. ده انااااا هسرحكككم ف الشااااررررعععع بمنااااااادييييلللل لوووووو عمللللللتتتتتوووواااا كككككددددههههه يروووووحححح اووووومممكك اننننتتتي وهيييي .
أنت تقرأ
خيال الادم (الجزء الاول والثاني من روايه عشقها المتملك المغرور)
Romanceخيال : فتاه جميله جدا وشخصيتها مرحه للغايه وتعشق المزاح والهزار وهي البطله تحب عائلتها كثيرا ولديها صديقه تدعي دينا تعشقها للغايه ويسمون ي التوم ..خيال بكليه الهندسه جامعه القاهره وسنها 20 سنه . ادم : شخصيه جاده وحاده جدا مع الكل ولكن مع خيال شخص اخ...