Karakoldan çıkış yaptıktan sonra bir parka geçip çimlerin üzerine oturduk.
"En kısa sürede yakalanır inşallah, İkimizde rahat nefes alırız."
"Ay, inşallah Derin ya! Bu şehir magandaları iyi bir dayağı hak ediyorda işte, elimizi kirletmeye değmez." Ardından ekledi,
"Semra teyzeye söyleyecek misin?"
Düşünmeden cevabımı verdim,
"Evet, söylemezsem ve annem duyarsa çok bozulur bize. Ve biliyorsun onu, bir kere alındı mı zor gönlünü alabiliyoruz." Güldüm. O da güldü.
"Şu an da varya sanki o kişi bulunmuş gibi rahatladım."
"Yakalanırsa içimiz tam rahat olacak. O bulunana kadar evden çıkmıyoruz tamam mı Derin."
"Tamam Canım merak etme,"
Ardından aklıma gelenler ile devam ettim."Her ne kadar masum mesajlar gibi görünse de günümüzde ki kadın cinayetlerinin temel sebebi bu; benim olacaksın, seni çok kıskanıyorum." Devam ettim,
"Herkes bunu aşk olarak nitelendirebilir ama aslında bu konuşmanın altında gözü dönen kişiler yatıyor. En ufak bir durumda gözlerinin dönmesi sonucunda ne yazık ki cinayetler ortaya çıkıyor."
Dila'da onaylar bir biçimde kafasını salladı."Ortada adalet diye bir şey olsaydı. Şu an bunları konuşmazdık. Ama gerçekler bu,her gün haberlerde izlediğimiz haberler. Günler geçtikçe artan sayılar... O kadar normalleşiyor ki.. Hayret ediyorum insanlarımızın tepkisizliğine."
Sinirle güldüm, ve ben de söze girdim.
"Kadın öldüren dışarı da; Kadının şiddet görmesini engelleyen içeri de. İşte bizim adalet."
"Neyse kanka ya içim daraldı. Hatırladıkça, düşündükçe sinirlerim bozuluyor. Kafayı yiyecek gibi oluyorum."
"Kapatalım konuyu,"
"Kalkalım mı artık? Unuttun mu evde bizi bekleyen bulaşıklar var. Annem gelmeden halledelim."
"Aynen kanka," ve güldü
"Yoksa,Semra teyze bizi öldürür." Ben de güldüm dediğine. Haklıydı.Birlikte evimizin yolunu tuttuk. Eve varır varmaz bulaşıkları makineye dizmiştik. Ardından koltuğa oturduk.
"Dünden beridir dersime odaklanamıyoru. Bu gidişle kazanamayacağım.. "
"Bana bak Derin Nisan Gündoğdu. Sen o sınavı kazanacaksın tamam mı?! Başka bir yolu yok. Hiçbir şey sınavından önemli değil. Farzet ki o kişi yakalandı. Ona göre davranacaksın. Ben gider gitmez masaya oturacaksın ve başını bile kaldırmayacaksın. Anladın değil mi beni?"
"Sakin ol şampiyon," dedim gülerek.
Dila'da ilk ciddiydi ben gülünce oda sırıttı. Ciddi kalamıyordu.
" Baş üstüne Dila Kurtulmuş."
İçim rahattı, her ne olursa olsun yanımda olan annem ve kardeşim dediğim insan vardı. Asla onları üzmeyip sınavıma çalışacaktım. Başka çarem yoktu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
NİSAN YAĞMURUM
Teen FictionKPSS öğrencisi Derin Nisan, sınav senesinde başka bir sorunla uğraşmak zorunda kalıyor. Derin'e aşık olan Bartu'nun bırakmaya pek de niyeti yok gibi. Cumartesi ve pazar akşamları yeni bölüm gelecek. Sizden isteğim okuduktan sonra oy vermeniz...