Maanantaina muinaisten riimujen tunnilla Draco istui taas Pansyn ja Hermionen kanssa. He juttelivat kohteliaasti keskenään koko tunnin, heittivät jopa pari vitsiä. Draco oppi, että Hermione ei ollutkaan mitenkään typerä kaikkitietävä, vaan oikeasti ihan mukava tyyppi.
Tunnin jälkeen hän veti tytön sivuun. "Kuule, anteeksi, että olen haukkunut sua aikaisemmin. Olen oikeasti tosi pahoillani."
Hermione laski kätensä Dracon olkapäälle. "Ei se mitään, Draco, mä ymmärrän kyllä."
Draco hymyili pienesti. "Kiitti, Granger."
He erosivat Suuren salin edessä, kun Hermione lähti numerologiaan ja Draco muodonmuutoksiin Pansyn kanssa. He tapasivat Blaisen luokan ovella ja ottivat sitten istumapaikat huoneen takaosasta. Professori McGarmiwa opetti yhä muodonmuutoksia, vaikka olikin koulun rehtori.
"Tänään muutamme huonekaluja eläimiksi", McGarmiwa selitti ja muutti sauvanheilautuksella tuolin haisunäädäksi. "Löydätte tarkempaa tietoa kirjan sivulta 137. Voitte aloittaa."
Draco avasi kirjansa suoraan oikealta sivulta ja alkoi lukea. Tehtävä ei näyttänyt kovin vaikealta, vaati vain keskittymiskykyä.
"No, miten Potterin kanssa sujuu?" Blaise kuiskasi Dracolle, kun he olivat aloittaneet taian harjoittelua.
Dracon keskittymiskyky herpaantui ja hänen tuoliltaan irtosi jalka. "Me ollaan kavereita", hän onnistui kuiskaamaan. Korjattuaan tuolinsa, hän loi Blaiseen vihaisen katseen.
Blaisen tuoli muuttui haisunäädäksi, tosin se oli yhä ruskea, kuten tuoli oli ollut. "Mutta koko koulu luulee, että teillä on jotain muuta juttua, vai?"
Pansy nojautui lähemmäs. "Aivan, mutta se ei ole vielä totta."
"Miten niin vielä?" Draco kysyi. Hänen vatsassaan kupli outo tunne. Pansy ei vastannut, vaan muutti tuolinsa pienellä sauvanheilautuksella harvinaisen pitkäkarvaiseksi haisunäädäksi.
* * *
Harry pääsi maanantaina oppitunneille. Oli pimeyden voimilta suojautumisen tunti, joka oli päivän viimeinen. Harry istui isossa kuudenhengen pöydässä, luokan takana, Hermione, Ronin, Dracon, Pansyn ja Blaisen kanssa, johon Hermione oli heidät väkisin raahannut, vaikka luokassa oli ollut vaikka kuinka paljon muita vapaita paikkoja.
Ei sillä, että Harry olisi valittanut paikastaan Ronin ja Dracon välissä.
Professori McLean piti heille muistiinpanotunnin. Se tarkoitti, että he kirjoittivat koko tunnin muistiinpanoja, joita McLean raapusti luokan edessä olevaan tauluun. Harry näki hyvin taululle, mutta Dracolla näytti olevan vaikeuksia. Hän pyysi vähän väliä Harrya lukemaan ääneen, mitä siellä luki.
Harry oli juuri kirjoittamassa lausetta Manaliukset eivät siedä valoa tai lämpöä, kun Draco nojautui häntä kohti lukeakseen kirjoitettavan lauseen. Harry haistoi raikkaan mintun ja jonkin kalliin shampoon tuoksun, kun Draco luki hänen muistiinpanojaan. Hänen vaaleat hiuksensa näyttivät todella pehmeiltä, ja Harry olisi halunnut upottaa sormensa niihin.
"Potter, tuossa on kirjoitusvirhe", Draco huomautti ja tökkäsi sormellaan kohtaa, jossa ei suinkaan lukenut Manaliukset, vaan Manalukset.
"Hups", Harry sanoi ja kumartui lisäämään pienen i-kirjaimen sanan keskelle. Siitä tuli hieman sotkuisen näköinen, mutta se ei haitannut Harrya. Ilmeisesti se kuitenkin häiritsi Dracoa, joka pyyhki taikasauvallaan koko sanan pois ja kirjoitti sen itse uudestaan. Nyt sana Manaliukset, oli kirjoitettu täysin erilaisella käsialalla kuin muu teksti.
"Kiitti", Harry sanoi.
"Mitä vain sulle, Potter", Draco vastasi hieman sarkastisesti. Hänen huulillaan oli pieni hymy. Se sai Harryn sydämen lepattamaan rajusti.
DU LIEST GERADE
Vihollisia, kavereita vai jotain muuta?|| Drarry
FanfictionHarry sattuu eräänä yönä löytämään arkkivihollisensa Draco Malfoyn istumassa Tylypahkan ikkunalaudalla. Poikien välille alkaa kehittyä jotakin. Kenties ystävyyttä, kenties enemmän? Tarina sijoittuu toisen velhosodan jälkeiselle ajalle. Harry ja muu...