GÜVEN ÖYLE KOLAY KAZANILMAZ

12 1 0
                                    

Lara'nın merakını Sakura öğretmen bozmuştu. Sıra artık mutluluğun resminin nasıl yapılacağındaydı . Sakura öğretmen anlatmaya başladı ; mutluluğun resmini

Sakura öğrt.
- Evet , benim renkli öğrencilerim .Şimdi diyeceksiniz ki bu mutluluğun resmi de neymiş . Canlarım benim ,mutluluğun resmi demek hayatı mutluluk  yönünden ele alarak bunu kağıda dökmek demektir . Sizden de istediğim bu sizde hayatı mutluluk yönünden ele alın ve bunu kağıda dökünüz . İlk başta zor gibi gelebilir .Ama resmimizin getirdiği bu zorlulukların yanında bizi motive eden renklerde vsr .Ve biliyoruzki ben herzaman renkler eğlencenin ilk adımıdır derim .Hadi o zaman mutluluğun resmini yapmaya başlayalım ...

Lara ,bu güzel açıklamayı çok hoş bulmuştu . Sakura öğretmenin öğrencisi olduğu için şanslı olduğunu düşünüyordu  . Ve hayal etmeye başaldı mutluluğun resmini , sonrada kağıda döktü hayallerini ...........

( Tenefüs )

Güzel bir dersin sonunda tenefüste gelmişti. Lara sıra arkadaşına döndü ve ;

Lara :

- Sakura öğretmen hep böyle rengarenk ve neşelimidir ?

Julie :

- Evet ,her zaman öyledir .Okulunn en sevilen öğretmenlerinden birisidir .

Lara :

- Vay canına , gerçekten çok iyiymiş . Benim ilk defa böyle bir öğretmenim oldu . Bana genelde hep sıkıcı öğretmenler denk gelir .
( ikiside gülmeye başladı 💛)

Ve tenefüs , sohbet ve tatlı gülümsemeler ile son bulmuştu .

Kate :

- Lara bu ders tarih ,yani  Makato hoca'nın dersi .Haberin olsun

Lara , bu öğretmeni pek fazla sevmiyordu .Çünkü Lara'nın sert insanlara karşı içinde bir umut yoktu .

Lara :

- Tamam ,Kate .Teşekkür ederim bilgilendirdiğin için .

Ve sınıfa Makato öğretmen giriş yaptı .

Julie , Lara'nın kulağına fısıldayarak :

- Genelde sıkıcı şeyler anlatır .

Makato öğrt :

- Merhaba çocuklar . Dersimiz güven .Evet yanlış duymadınız .Biliyorsunuz ki Tarih boyunca birçok halkın devletine olan güveni sayesinde insanlar arasında güçlü bir bağ oluştu . Bu güven öyle kolay kazanılmadı . Tarih boyunca güven devletlerin ilkesi haline geldi . Biz şimdi güven kelimesinin adına , birde anlamına bakıp yorumluyoruz .Yanlış !!. Güven kelimesi sadece birkaç cümleyle özetlenemez .Güven kelimesini yaşatmak aylar aldı . Bu o kadar kolay olmadı . Arkadaşlar , güven demek karşındakinin sna aolan bağlılığına bir garanti vermek , güven demek dinlemek ,anlamak demek .Ve en önemlisi güven demek kararlılık demek . Şimdi , bugünkü dersimizde sizden istediğim ,bana güven kavramını tarih üzerinden örenklerle birlikte bir kompozisyon yazmanız . Net ve anlaşılır olmasını istiyorum.

Lara hocanın anlattıklarını dinledikten sonra farkettiki , bir insan gğven konusunu sevdiği eylem üzerinden anlatıyorsa eğer demekki geçmişinde güven duygusu ona birşeyler katmış veya onun güvenini kıran birileri olduğunu anlatmak istiyor yani bu mesajı vermek istiyor çevresine . Peki bu mesajı neden  vermek istiyor olabilir kii ... Bence hayatın diğer insablarıda yanıltmamasını istiyordur ..... Tüm bu sorular Lara'nın aklını kurcalamaktayken  bir anda kompozisyon yazmayı unuttuğunu farkeder . Sonra hemen aklındakileri ve öğrenmiş olduğu bilgiler ile birlikte bir kompozisyon hazırlamaya başlar .......

(Tenefüs )
Eva ;

- ve bir dersin daha sonuna geldik .

Julie ;

- bence sıkıcıydı

Lara bu fikirlere katılmayıp ;

Lara ;

- Bence önyargılı davranıyorsunuz . Çünkü  yani ne biliyim dersi biraz daha incelikli bir şekilde dinlerseniz anlarsınız hocanın ne demek istediğini .Çünkü ben inanıyorum ki her hoca öğrencisinin hayatında bir yerlere dokunuyor .Yani işlediği konular ,söylediği sözler olsun bizim hayatımızı daha kolay hale getirmek içindir belkide .

Kate :

-  Lara haklı .Herşeyin bir mânası var tıpkı tarih dersinin olduğu gibi ...

Der ve gülmeye başlarlar ....

HAYAT BİR EKŞİ , BİR TATLI Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin