Teaser 2

2.2K 136 15
                                    

   "Wait, wait... Apa benda you masak ni?" muka Arina dah berubah. Tiga jenis menu masakan yang terhidang atas meja dipandangnya satu persatu. Sungguh, makanan yang terhidang tak kena dengan selera tekaknya kecuali ayam berempah itu saja. Tapi takkan lah dia nak makan ayam berempah itu dengan nasi tanpa lauk sampingan?

   "Makanan lah. Apa lagi?" Nadya dah tayang muka bosan. Ah, perempuan ni. Dia dah buat drama queen pulak kat sini. Mentang-mentang lah Datin Akma tak ada. Kerek betul.

   "You nak I makan benda-benda kampung macam ni? Oh please lah. I nak benda lain." hujung jari Arina menolak lauk-pauk atas meja. Tercebik-cebik bibirnya menunjukkan dia 'jijik' dengan makanan yang dimasak Nadya petang tadi. Nadya juling mata ke atas.

   "Nak makan, makan. Tak nak makan, sudah. Tak elok tayang muka macam tu depan rezeki." Nadya buat tak endah. Tak ada pula dia nak bangun masuk ke dapur untuk masakkan menu lain buat permaisuri kerek depan dia ni. Erk.

   "Darling... I tak nak makan... I nak benda lain." Arina dah merengek serupa budak kecil. Lengan Fareth digoyang-goyangkan.

   "You nak makan apa?" lembut Fareth menyoal buat Nadya rasa nak muntah sekarang ni. Eei, melayan sangat minah mengada-ngada ni dah kenapa? Tahu lah isteri muda!

   "Anything. Janji bukan makanan kampung macam yang bini tua you masak sekarang ni. Turn off!" sindir Arina. Fareth hela nafas. Tengok Nadya, isterinya itu dah mula menyuap makan. Tak pandang kiri kanan dah. Berselera pulak tu menambah udang sambal terung dalam pinggannya.

   "I call delivery okey?"

   "Tak nak. Lambat. I nak dia yang masak!" Arina tunding jari ke arah Nadya. Nadya angkat kepala memandang Fareth dan Arina silih berganti. Tangan masih sibuk mengopek kulit udang.

The Only One | EBOOK Where stories live. Discover now