Teaser 5

3.6K 187 36
                                    

   "Fareth, boleh saya tanya awak sesuatu?" Nadya susun ayat. Sebenarnya dia dah lama nak tanyakan soalan ini pada Fareth tapi selalu aje tak berkesempatan. Lagi-lagi bila dia dah mula berkerja balik. Tak ada masa sokmo.

   "Spill it out."

   "Pasal rumah tangga kita. Sekarang ni, awak ada dua orang isteri. Saya dan Arina. Awak... terfikir nak lepaskan saya ke suatu hari nanti? I mean, ceraikan saya?" mata Nadya merenung tepat ke arah sepasang mata Fareth. Dengar saja soalan yang keluar dari ulas bibir Nadya, wajah Fareth berubah. Nadya sendiri tak boleh nak explain bagaimana reaksi wajah Fareth sekarang ni. Terkejut, marah atau tenang? Entah lah.

   "Fareth..."

   "No. Sekali pun saya tak pernah terfikir nak lepaskan awak, Nadya. Kenapa awak boleh terfikir pasal ni?"

   "We do not love each other, Fareth. Sejak hari pertama kita berkahwin, kita tak pernah ada perasaan itu. Sesuatu yang dipanggil cinta."

   Fareth diam. Wajah bersih Nadya dipandang. Nadya cantik, Nadya manis, Nadya sedap mata memandang tapi kenapa hatinya sepenuhnya bukan pada Nadya? Kenapa? Atau mungkin dia tak sedar tentang perasaannya pada Nadya? Fareth kini berperang dengan diri sendiri.

   "Awak dengan Arina love each other. Madly, deeply. Mungkin dalam hidup awak sekarang, there's just Arina. The one yang selayaknya berdamping dengan awak sampai bila-bila. While me... mungkin dah tiba masanya untuk saya undur diri. Mungkin dah tiba masanya awak lepaskan saya dari hidup awak." Nadya senyum pahit.

   "Apa yang awak merepek ni, Nadya? Apa yang awak cuba nak sampaikan pada saya ni?" Fareth sedikit beremosi. Nada suara yang digunanya juga agak kasar dan tinggi. Mujur orang sekeliling tak tertoleh-toleh memandang mereka. Nadya tarik nafas lalu dihela panjang.

   "Saya tak nak ganggu awak dan Arina. Saya tak nak jadi penganggu hubungan kau orang berdua. Dan saya yakin, Arina pun tak nak saya ada dalam hidup awak. Awak suami dia. Satu-satunya suami dia."

   "Habis saya ni bukan suami awak jugak ke?"

   "Hidup bermadu bukan impian setiap wanita, Fareth. Malah tak pernah tersenarai dalam kamus hidup seorang perempuan untuk berkongsi suami dengan perempuan lain. Jujur, Fareth... this is not easy for me." perlahan suara Nadya, cuba menahan rasa sebak. Fareth berdecit.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 17, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

The Only One | EBOOK Where stories live. Discover now