🐧 09

669 115 2
                                    

Memandangkan dah basah kuyup macam ni, memang tak lah aku nak naik bas. Kalau kau nak kecam kau naik. Jadi aku terpaksa straight ke rumah aku. Penat tu tak payah cakaplah. Tapi aku terpaksa.

"Saya balik dulu. Awak pun baliklah"

Kami berhenti di stesen bas rumah berdekatan kawasan rumah aku.

Dia cuma diam. Aduh! Menyesal pulak pergi cakap dengan orang macam ni.

"Suka hati awaklah"

Aku terus pergi. Aku ni bukan jenis pemaaf orangnya. Kalau orang tu dah buat aku sakit hati, buat benda yang aku tak suka, ambil masa jugak untuk aku maafkan orang tu.

Aku perasan dia ikut aku sampai ke jalan utama rumahku. Aku buat tak tahu. Sebaik saja aku belok ke kanan iaitu jalan ke rumahku, dia belok ke kanan. Wait so rumah dia dekat kawasan rumah aku jugak la kan.

Guess what. Sepatah apa pun dia tak cakap. Sakitnya hati aku ni. At least cakaplah maaf sebab friendzone aku tadi. Terima kasih sebab tolong hantar fon dia tadi lagilah.

Aarggh! Sabar je lah Aurora. Nanti lagi banyak perangai dia yang kau kena hadap.

Sampai dirumah aku terus bersihkan diri. Uniform juga dibasuh dan disidai. Sekarang ni time to makan. Laparnya. Peti sejuk dibuka. Inilah untungnya jadi anak chef. Pelbagai makanan ada dalam ni. Kebanyakkan parents aku jadikan sebagai pes. Jadi aku hanya perlu panaskan dan masak sedikit lagi.

Selepas semua siap, aku hidangkan atas meja makan. Agak sedih sebab aku perlu makan sorang sorang. Huhu tapi takpe aku dah biasa.

Tengah sedap menikmati makanan, aku terfikirkan pasal kejadian tadi. Aduh! Kenapa perlu teringat balik eh. Lagi lagi yang dia dah...kiss aku tadi. Argh! Itu first kiss aku kot. Hanat punya mamat.

"Bro kenapa kau lari tadi?" soal Jay kepada sahabat baiknya itu.

"Malaslah. Mesti dorang datang nak jemput aku"

Jay menghembus nafasnya.

"Kau tahu kan keadaan tengah darurat sekarang. Kau pula menambah, merumitkan keadaan"

Sunghoon membuka matanya. Dari posisi baring terus duduk.

"Kau tahu kan sampai bila bila pun aku tak nak position tu"

"Yes aku tahu. Tapi parents kau harap kau sorang je. Even grandpa kau I mean..."

"Wait wait. Kita stop pasal ni boleh tak. Sekarang ni aku ada masalah lain. Serabut kepala otak aku"

Sunghoon menguak rambutnya ke belakang menunjukkan dahi lawan ya.

"Kenapa pulak ni? Ada orang follow kau? Kau nak aku pergi cari orang tu?" soal Jay bertubi tubi.

"Rilex lah gila. Masalah dia..."

Jay menunggu dengan sabar. Dia boleh nampak reaksi wajah Sunghoon yang macam malu untuk bagitahu dia. Macam ada something yang dia sembunyi.

"Bro kau ada sembunyi apa apa dari aku ke?"

Sebelum ni Sunghoon tak pernah rahsiakan apa pun dari dia. Sebab Sunghoon selalu percayakan dia.

"Kau tahu kan dorang kejar aku tadi?..."

Jay mengangguk.

"And time to Aurora datang kasi phone aku..."

"...aku...aku terpaksa kiss Aurora sebab tak nak dorang kenal aku"

Sunghoon kawal reaksi muka dia. Manakala Jay sudah mahu meletup dengar Sunghoon cakap macam tu.

"Kau biar betik bro?!"

Sunghoon mengangguk.

"Aku terpaksa. Itu je cara supaya aku lepas dari dorang. Tapi ada satu lagi masalah"

Jay membuat muka.

"Berapa langsung masalah yang kau create hari ni?"

"Aurora marah aku"

Jay mengerutkan keningnya.

"Kenapa pulak dia marah kau?"

"Time tu aku kecewa gila bila tengok Ayleen dengan orang lain, so Aurora datang untuk kasi phone aku and aku kasi friedzone dekat dia"

Jay membuat muka.

"Padanlah si Aurora tu marah. Yang kau pergi buat tak tahu dekat dia tu dah kenapa. Kau tahu tak sebelum tu dia ada suruh aku bagi sendiri dekat kau tapi aku tolak. Aku suruh dia bagi sendiri sebab aku ada kerja" cerita Jay pulak.

Sunghoon menguak rambutnya ke belakang untuk kali kedua.

"Serabut aku!"

"Benda simple je bro. Kau pergi minta maaf. Settle"

...

Ice King | PARK SUNGHOONWhere stories live. Discover now