Destinasi aku sekarang tempat biasa aku selalu lepak dengan Sunghoon. Sini je tempat yang sesuai pun. Tak ada orang. Serabut kepala aku sekarang ni. Hanat punya pempuan. Dia ingat aku macam budak yang dia buli sebelum ni. Hell please lah.
Terkejut aku bila satu tangan tepuk kepala aku dengan perlahan.
"Nice girl!"
Hmm Sunghoon rupanya. Aku ingat dia tengah pujuk si Diella tu. Yelah aku ni siapalah kan dibanding dengan si Diella yang dah lama dia kenal. Dah lama jadi classmate dia.
"Awak buat apa kat sini?"
Aku tak pandang muka dia. Tapi dari ekor mataku aku dapat lihat yang dia tengah pandang aku. Atau lebih tepat dia pusing mengadapku.
"Teman awaklah. Buat apa lagi"
Aku tak percaya.
"Bukannya datang minta maaf?"
Aku dengar dia mengeluh. Kemudian muka aku ditarik dengan perlahan supaya pandang mukanya.
"Saya tak sukalah orang cakap tak pandang muka dengan orang yang dia sedang bercakap"
Dia tongkat kepalanya dengan tangannya yang diletakkan pada tempat sandar ini. He look so hot. Ekhm! Damn!
"Saya penatlah awak. Maybe kalau saya tak register sekolah ni mesti semua benda ni tak jadi kan"
Akhirnya aku dapat luahkan walaupun hati tengah panas sekarang.
"Kenapa dorang selalu buli saya bila dapat tahu saya berkawan dengan awak? Awak ni putera raja ke sampai macam tu sekali mereka obses dengan awak"
Dia tergelak. Apa? Aku tengah buat lawak ke? Rasanya tak.
"Awak rasa kalau saya putera raja, saya boleh duduk tenang cakap dengan awak macam ni? Memang taklah Cik Aurora oi. Confirm confirm lah sekarang ni orang tengah usya saya dengan kamera dorang sekali"
Haduh menyesal pulak aku cakap macam tu. Dia angkat bakul sendiri pulak.
"You are freaking cute Aurora"
Dia terus picit pipi aku. Ya ampun. Penatlah macam ni.
"Habis tu kenapa dorang buli saya"
Aku merengek. Tangan dia yang tengah cubit pipi aku, ditepis.
"Sebab saya hensem maybe"
Eii tengok tu.
"Awak! Saya serius ni. Janganlah main main"
Aku pukul pukul peha dia. Aku tengah stres sekarang ni. Boleh pula dia buat lawak bodoh dia tu.
"Lerr saya pun seriuslah. Cuba awak tengok muka saya. Ada hidung mancung, mata pun lawa. Now look at this sexy lips. Perfect kan semua. Ha sebab tulah dorang tergilakan saya"
Aku juling mata ke atas. Apa benda semua ni weh. Kerana terlampau geram, giliran aku pulak cubit pipi dia. Kali ni aku serang dia habis habisan.
"Stop it Aurora"
Dia merayu. Aku buat tak tahu.
"Stop berfore I kiss you!"
Aku buat tak tahu. Aku sambung cubit pipi dia. Disebabkan dia aku kena buli. So jangan harap aku nak lepaskan dia macam tu je.
"You challenge me Aurora. So here you go"
Cup!
Weh dia kiss aku betul betul!
"Argh! Kenapa awak selalu kiss saya?!"
Kali ni aku tak boleh tahan lagi. Aku terus menjerit. Dia pula ketawa.
"Mana boleh bagitahu awak"
Aku pukul pukul dia.
"This is my last warning. Kalau awak berani kiss saya lagi lepas ni..."
Cup!
Dengan selamba dia kiss aku. Agak agak kalau aku terjun bangunan sekolah ni boleh tak!
"Teruskan"
Selamba dia suruh aku sambung balik apa yang aku cakap tadi.
"Malas nak layan awak!"
Aku pandang ke arah lain. Benci! Tapi aku rasa dia semakin dekat dengan aku.
"Aurora saya rasa macam ada benda dekat mata saya"
Dengan automatik aku pusing untuk melihatnya dan bibir kami bertemu untuk kali yang entah keberapa.
"Park Sunghoon!" jeritku.
Dia sudah bangun dan lari sambil ketawa.
...
YOU ARE READING
Ice King | PARK SUNGHOON
Fanfiction"No thanks for you today Aurora" "Maksud awak?" "Because you are my real girlfriend start from now on" "Excuse me King Sunghoon. Even you are a king now, you can't force your rakyat sesuka hati untuk terima you" START - 17.11.2020 END - 05.12.2020 ©...