Lepas siap, aku pandang pantulan diri aku pada cermin. Lawa dengan berpakaian uniform sekolah baru. Ya hari ni hari pertama aku masuk sekolah baru.
Aku keluar dari bilik terus ke dapur. Daddy dengan mummy ku sudah ada di meja makan. Maybe mereka tengah tunggu aku.
"Cantiknya anak daddy" puji daddyku.
"Tengoklah mummy nya siapa" mummy ku menyampuk.
Aku cuma senyum. Mulai hari ni jugak aku akan bersarapan dengan parents aku. Rindunya aku dengan mereka. Selama dia selalu video call je.
"Yes. You both are my angel. I love my angels so much"
"So sweet of you daddy"
Aku happy sangat ada parents macam dorang. Even family kami biasa biasa, tetap aku happy.
Pagi ini aku bersarapan dengan hati yang gembira. Tapi aku tetap gementar sebab aku tak tahu sekolah baru tu macam mana. Aku ada buat research jugak semalam. Sekolah tu cantik. Cantik sangat. Tapi aku takut tiada orang sudi kawan dengan aku.
"Good luck for today Aurora" kata kata semangat dari mummy ke sayang ku.
Aku peluk dia. Tak lupa juga daddy aku. My forever hero.
"Betul ni tak nak daddy hantar?"
Aku menggeleng kepala. Sebenarnya aku dah berazam yang aku tak kan menyusahkan mereka.
"Aurora pergi dulu. Jumpa malam nanti. I love you!"
Mereka melambai tangan padaku. Aku terus berjalan ke bus stop. Haraplah tak ramai orang. Aku malaslah nak berdiri.
Tapi sebaik saja sampai disana, harapanku semua musnah. Majoriti yang tengah tunggu bas semuanya pelajar seperti aku. Tapi yang peliknya semua pakai uniform lain lain. Dan semestinya mereka ada kawan atau pasangan masing masing.
Aku ni dah la sorang sorang. Tak ada seorang pun yang pakai uniform sama dengan aku. Sendu macam ni.
Dan akhirnya bas datang. Aku beratur untuk naik. Memandangkan aku berdiri dekat dengan pintu bas, aku duduk di barisan kedua. Tapi belum sempat kaki melangkah naik ke atas bas, someone tarik bahu aku ke belakang.
"Hey kau buta ke?! Tak nampak ke princess Yuna tengah tunggu tadi. Dengan selamba kau potong barisan"
Wait aku tak rasa macam tu. Nasib lah siapa dapat dulu. Lagipun aku tak nampak pun mereka semua ni tadi. Dan aku perasan yang nafas mereka belum teratur. Nampak sangat baru lepas berlari.
"Siapa princess? Sorry aku tak kenal. Aku..."
Belum sempat aku habis cakap dengan perempuan tadi, badanku rasa melayang. Ada someone angkat aku. Tahu tahu je aku dah berdiri betul betul atas tangga bas. Terkejut aku.
Aku pandang belakang. Ekhm! Ramai orang tengah beratur. Aku terus scan kad debit bas aku. Aku cari tempat duduk. Dan aku nampak satu tempat kosong. Rasanya lelaki yang duduk kat sebelah kerusi kosong tu yang angkat aku tadi.
"Sunghoon?"
Aku duduk disebelah dia. Dia pula buat tak tahu main fon.
"Awak dah buat orang lain beratur lama"
Yes aku mengaku aku salah. Aku sepatutnya tak layan perempuan perempuan tadi.
"I know and I'm sorry"
Aku tunduk ke bawah. Walaupun aku baru kenal dia, tapi bila dia cakap dengan suara dingin macam tu, sumpah aku takut. Aku pun tak tahu kenapa. Walhal dia tak tengking aku pun. Tunjuk muka marah pun tak.
Sudahnya aku diam sambil pandang ke bawah. Nak pura pura main fon macam salah timing sebab fon aku pun ada dalam beg.
...
YOU ARE READING
Ice King | PARK SUNGHOON
Fiksi Penggemar"No thanks for you today Aurora" "Maksud awak?" "Because you are my real girlfriend start from now on" "Excuse me King Sunghoon. Even you are a king now, you can't force your rakyat sesuka hati untuk terima you" START - 17.11.2020 END - 05.12.2020 ©...