Walaupun harini last day aku MC, tapi aku still boleh berehat sebab esok dah Sabtu. Dua hari ni aku memang tak keluar rumah langsung. Nasib baik stok barang basah ada lagi dalam chiller tu. Tu pun kalau malas masak, aku order foodpanda jugak.Malam ni aku plan nak order pizza dan layan netflix je. Demam aku dah okay sikit semalam sebab dah makan ubat on time. Selalunya aku paling malas makan ubat. Tapi this time takda miss langsung. I'm impressed dengan diri sendiri! Hehehe.
Pukul 8.30 macam tu aku dah terbaring atas sofa depan tv sambil scroll netflix. Tak tahu nak tengok cerita apa. Malas pulak nak cari suggestion movie dekat twitter.
Bunyi loceng pintu buat aku terkejut. Laju jugak pizza ni. Aku rasa macam aku baru je order tak sampai sepuluh minit lepas. Boleh bagi 5 stars ni sebab laju.
Aku capai sweater labuh belakang pintu dan sarung ke badan. Yelah takkan nak tunjuk free show pulak dekat budak hantar pizza tu. Short pant dengan tank top with no bra? Betul betul cuci mata budak pizza tu japgi.
Aku bukak pintu dan nampak remaja lelaki pakai uniform pizza dengan cap. Dekat tangan dua ada dua kotak pizza regular dalam plastik.
"Miss Anith kan?", dia tanya sambil hulur plastik lepas aku buka grill rumah. Aku angguk perlahan dan cakap terima kasih. No cash sebab dah payment online. Budak tu pun cakap thank you lepas tu blah.
Baru je aku nak tutup grill, tetiba ada orang tarik pintu besi tu. Sikit lagi aku nak menjerit sebab ingatkan hantu. Mujur tak terlepas plastik pizza dekat tangan aku tu. Terkejut bila nampak Nuzman berdiri depan pintu rumah aku. Dia pakai T-shirt putih dengan jeans hitam and cap hitam. Aduh handsome gila!
"What are you doing here?", aku tanya dengan muka confused. Sebab memang tengah confused pun masa tu.
"Mind if I come in?", dia tanya sambil tarik grill perlahan dan terus masuk. Aku macam tak boleh nak brain kenapa dia dekat sini jadi aku pandang aje dia yang dah masuk dalam rumah tu.
Nampak aku yang macam tak bergerak dari situ, dia patah balik dan tarik pintu grill lepas tu kunci. Dia tarik aku masuk dalam rumah dan tutup pintu.
Aku masih lagi berdiri dekat pintu tu masa dia ambil plastik pizza dekat tangan aku. Lepas tu dia terus pergi duduk dekat sofa. Aku tanggalkan sweater labuh tu dan sangkut balik dekat belakang pintu. Sweater tu memang aku guna untuk ambil makanan or parcel or keluar pergi buang sampah.
Aku jalan perlahan dan berdiri depan dia yang tengah keluarkan makanan dari plastik tu. Tangan dia terhenti dan dia pandang aku. "Come here."
Dia tarik aku duduk atas riba dia dan peluk aku. Aku pandang dia dengan muka meminta penjelasan. Rasanya dari tadi aku pandang dia macam ni tapi dia buat tak tahu je.
"I miss you. So I come here. You didn't give me your number so I can't reach you out.", aku angguk perlahan lepas dengar explanation dia.
Lepas tu kita orang makan dan tengok movie sambil cuddle. Sempat dia bagi phone dekat aku dan suruh aku save number aku dekat phone dia. Huh! Sapa suruh tak minta number aku haritu?
Sepanjang movie tu, Nuzman peluk aku tak lepas. Forehead kiss tu tak terkira. And as usual, dia tak henti henti puji aku.
'Your hair smells nice.'
'Your legs are beautiful.'
'You look cute in this outfit.'
'You hands are small.'
And he even said my boobs are soft!
Aku dah awkward gila masa tu tapi aku buat pekak jelah. Taknak comment apa apa sebab takut nanti dia ingat aku bagi green light pulak.
Lepas habis movie tu, Nuzman still tak menunjukkan tanda tanda yang dia nak balik. Masa tu dah pukul 12 lebih. Dia ni nak tidur sini ke? Not that I hate it pun. Cuma...it seems like we're moving too fast. I'm scared.
Lepas aku siap kemas semua sisa makanan yang kita orang makan, aku masuk dapur dan cuci gelas dekat sinki. Nuzman datang dan peluk aku dari belakang. His hands roamed around my torso and he kept kissing my neck.
"Baby, can I sleep here?", dia bisik perlahan dekat telinga aku sambil cium cium rambut aku. Aku pusing menghadap dia. Bila aku rasa dia dah dekatkan bibir dia dengan bibir aku, cepat cepat aku tutup bibir dia dengan tangan aku.
Dia pandang aku. Tangan dia masih peluk aku. Aku alihkn tangan dari bibir dia dan letakkan kepala dekat dada dia.
"You can sleep here. Tapi tidur je.", aku cakap lepas tu pandang dia.
"Of course, baby. I'm not going to do anything. Not without your consent.", dia cakap lepas tu peluk aku. Aku senyum dengar baby voice dia. This guy is so cute!
"But...", dia pandang aku. Aku angkat kening sebelah. "We have to cuddle sampai pagi."
YOU ARE READING
Takdir Kita
RomanceTakdir. Kalau hati ini sarat dengan cinta, bahkan kau rasa cintamu jauh lebih besar dari lautan, tapi jika takdirmu bukan dengan dia... Bercinta setahun dua tahun, bahkan mungkin seribu tahun, tapi jika takdirmu bukan dengan dia... *** "Tak rasa ma...