Aku berdiri lepas kutip barang-barang tu. Bila aku pandang ke arah Nuzman tadi, aku nampak dia tengah pandang aku. Masa tu otak aku blank kejap. Nak lari ke nak stay? Kalau dia buat-buat tak kenal aku depan wife dia, macam mana? Nanti aku yang sakit hati. Baik aku lari!
Baru je aku nak jalan pergi dari situ, aku nampak Nuzman senyum dan jalan datang kat aku. Oh, tak jadi la lari. Mungkin dia nak kenalkan wife dia dekat aku. Maksudnya, wife dia tak tahu la aku ni scandal dia.
Hah? Scandal? Aku scandal Nuzman ke?
Tapi kalau aku bukan scandal Nuzman, dia datang tidur rumah aku semalam. Walaupun kita orang tak declare as a couple pun. Walaupun we did nothing.
Memang la nothing. But he almost kissed you, cerdik!! Hm means betul la tu aku scandal dia. Omg! Why am I putting myself into this trouble? Aku tak nak jadi scandal dia. I have to end all of this!
Tu semua benda yang aku fikir masa aku nampak Nuzman datang dekat aku dengan perempuan seksi tu. Dalam hati dah ready ni nak melepaskan Nuzman sebab yelah takkan nak rampas suami orang pulak.
"Meet my future wife, Anith.", Nuzman datang dan peluk pinggang aku lepas tu cakap macam tu dekat perempuan seksi tu.
Wait, what?
"Baby, ini future sister in law kita, Dania.", Nuzman kenalkan perempuan tu dekat aku. Aku terkebil-kebil dekat situ. Dania hulurkan tangan dia, aku sambut perlahan sambil pandang Nuzman.
What is this? Future wife? Did I miss out his marriage proposal?
Aku tak ingat apa jadi lepas tu tapi aku ingat Nuzman cakap bye dekat Dania tu and dia bawak aku pergi parking lepas tu suruh aku masuk dalam kereta dia. Dan dia macam risau tengok aku diam.
"Baby, what's wrong? Kenapa diam je dari tadi?", dia pegang tangan aku dan gosok perlahan masa kita orang dah duduk dalam kereta.
"Nuz, what was that?"
"What was...what?", he seems confused. Hell I am way more confused than him.
"You introduced me as your future wife.", aku pandang dia.
"Oh, that one. Hm, salah ke? I cakap benda betul.", dia tunduk pandang tangan aku.
"Apanya yang betul?", aku dah start buat muka tak puas hati.
"Betul la. Sooner or later, you'll be mine.", he kissed my knuckles.
"You haven't proposed yet! Mana boleh main claim je.", aku tayang muka tak puas hati lagi. Nuzman terus gelak tengok aku macam tu.
"Ingatkan marah sebab tak setuju.", dia pandang aku dengan pandangan penuh cinta. Ceh! Over betul tafsiran kau ni Anith oi!
Tangan dia naik betulkan rambut aku dan pegang pipi aku. Ni aku lemah ni. Aku tak boleh tau kalau dia start pegang kepala aku, pandang aku softly macam tu. Aku tak boleh!
Aku dekatkan badan aku dengan dia sambil tangan aku peluk dia. "Propose dulu, baru boleh cakap future wife. Propose pun tak, ajak jadi girlfriend pun tak. Tetiba nak claim dia punya pulak.", aku jeling dia sambil merungut. Nuzman masih lagi gelak. Tapi nasib baik dia peluk aku balik. So tak jadi la nak tak puas hati banyak sangat. Tak puas hati ciket cikettttt je.
"You're so cute!", he kissed my forehead. "Tapi tadi kenapa baby nampak macam nak lari je?", hm dia panggil baby macam ni pulak. Lemah la aku.
"Ingatkan your wife. Pastu you nak buat buat tak kenal I sebab takut kantoi. Sikit lagi I nak balik rumah nangis bawah katil."
"Buat apa nangis bawah katil, kalau boleh nangis atas katil.", aku cubit perut dia! Susah la pervert macam ni.
YOU ARE READING
Takdir Kita
RomanceTakdir. Kalau hati ini sarat dengan cinta, bahkan kau rasa cintamu jauh lebih besar dari lautan, tapi jika takdirmu bukan dengan dia... Bercinta setahun dua tahun, bahkan mungkin seribu tahun, tapi jika takdirmu bukan dengan dia... *** "Tak rasa ma...