Bangun pagi tu, aku dengar bunyi dari dapur. Pintu bilik aku tak tertutup rapat pun. Bau toast buat aku lapar."Morning, baby.", Nuzman tegur aku bila dia nampak aku masuk dapur. Laju dia datang dekat aku dan kissed forehead aku.
"Aku buat toast. Hope you don't mind. Ke nak makan nasi?", dia tanya sambil buka pintu chiller dan keluarkan fresh milk.
"Toast is fine.", aku duduk di meja. Toast yang terhidang buat aku terliur.
"Thanks.", aku cakap dekat dia. Dia letak segelas fresh milk depan aku dan duduk.
"How did you know I drink milk for breakfast?", Nuzman senyum bila aku tanya macam tu.
"You always update your instagram with this kind of breakfast.", aku kerut kening.
"We followed each other?", dia geleng perlahan. "I followed you."
Aku terus bangun dan lari masuk bilik untuk ambil phone. Nuzman gelak je tengok aku kelam kabut nak follow instagram dia.
Lepas breakfast, aku kemas dapur sementara tunggu Nuzman mandi. Dia cakap dia ada hal hari ni jadi tak boleh nak spend weekend dengan aku. Hm sayangnya.
"Kalau aku habis awal, can I sleep here tonight?", Nuzman tanya aku sebelum dia balik. Masa tu kita orang dekat depan pintu rumah aku. Dia dah siap pakai kasut dah. Tinggal nak keluar je.
"Sure. Anytime.", dia senyum dan cium forehead aku sebelum keluar.
Tengah hari tu, aku keluar sekejap untuk beli toiletries dengan skincare. Moisturizer dengan shampoo dah habis so kena keluar jugak walaupun malas. Boleh je nak order online tapi lambat la nak tunggu delivery tu. Baik pergi beli sendiri.
Disebabkan weekend susah cari parking dalam mall, aku naik Grab jelah sebab senang. Nanti balik pun naik Grab. Tak payah susah susah nak fikir parking spot, parking fee, parking ticket. Banyak issue tau dengan parking ni.
Elok je aku keluar dari Watsons, aku nampak Nuzman jalan dengan sorang perempuan. That girl is so sexy, her boobs macam nak terkeluar dari bra.
Aku terus pandang tangan Nuzman. Yelah, dengan aku laju je tangan dia naik. Tak mustahil dengan perempuan lain pun macam tu!
Sempat aku tarik nafas lega bila tangan Nuzman tak pegang perempuan tu. In fact, dia orang jalan macam ada gap. I kept looking at him sampai tak perasan aku terlanggar susunan tissue dekat tepi entrance Watsons tu.
Barang-barang dalam plastik aku terjatuh berterabur. Nasib baik tak pecah. Aku tunduk dan kutip semua barang-barang tu dan masukkan dalam plastik. Dalam hati mula rasa nak nangis sebab teringat Nuzman dan perempuan tu.
Who is she? Girlfriend dia ke? Tunang? They were laughing together. Nampak macam tengah bahagia je.
Oh my god, what if that woman is his wife? Eh takkan la. Aunty tak cakap pun Nuzman dah kahwin.
Entah-entah dia kahwin senyap-senyap. Aunty tak tahu. Alamak, macam mana ni?
YOU ARE READING
Takdir Kita
RomanceTakdir. Kalau hati ini sarat dengan cinta, bahkan kau rasa cintamu jauh lebih besar dari lautan, tapi jika takdirmu bukan dengan dia... Bercinta setahun dua tahun, bahkan mungkin seribu tahun, tapi jika takdirmu bukan dengan dia... *** "Tak rasa ma...