Dua hari lepas tu, Nuzman muncul depan rumah aku. Masa tu aku baru balik kerja. Keluar lift, aku nampak dia tengah bersandar dekat grill rumah aku. Bila nampak aku datang dekat dia, dia terus berdiri tegak.
Aku pandang dia hujung mata je. Lepas tu aku buka grill dan buka pintu rumah. Dia pulak ikut je aku masuk. Aku kunci pintu dan terus jalan masuk bilik. Aku nampak dia letak phone dan kunci kereta dekat meja tepi pintu, lepas tu ikut aku masuk bilik.
Nuzman duduk di birai katil. Dia tak cakap apa-apa pun. Hanya pandang aku je. Masa aku tanggalkan cardigan, dia pandang je. Dan masa aku tanggalkan skirt pun dia pandang je. Tapi bila aku tanggalkan kemeja, dia terus pandang tempat lain dan baring atas katil.
Aku capai tuala dan masuk bilik air. Lepas mandi, aku keluar berkemban. Nampak Nuzman masih lagi baring dekat katil. Mata dia terpejam. Tidur mungkin.
Aku pakai tank top dan short pant lepas tu keluar pergi dapur. Lapar, aku masak maggie dua bungkus.
Lepas siap masak, aku masuk bilik. Nuzman masih tidur. Perlahan aku duduk di birai katil tepi dia. Tangan aku letakkan di paha dia.
Nuzman buka mata. Dia bangun duduk dan peluk aku. Muka dia benamkan dekat leher aku.
"I'm sorry, baby. I miss you.", dia cakap perlahan.
"Sorry for?"
"I'm sorry for leaving you that night. I'm sorry for not reaching out the past two days. I'm sorry."
"Why? Why did you do that?", aku tanya dia.
"Baby bagi I mandi jap, nanti I cerita semuanya, okay?", he kissed my temple lepas tu terus ambil tuala dan masuk bilik air.
Lepas mandi, aku ajak Nuzman makan sebab maggie pun dah kembang. Pakcik tu mandi macam anak dara! Lama betul. Lagi lama dari aku mandi tadi.
"Baby, are you sure you memang betul betul dah tak nak dekat Shah tu?", Nuzman tanya masa kita orang cuddle dekat atas katil malam tu. Aku geleng. Malas sebenarnya nak cakap pasal Shah ni.
"Walaupun dia kaya? Like kaya gila gila?", aku geleng. Dia ni ingat aku mata duitan ke?
"Okay. So, you remember masa first day kita jumpa tu? Yang I tak boleh balik celebrate anniversary tu?". Mesti la ingat. Hari yang dia tenung aku macam nak makan but then dia cakap aku beautiful and he hugged me. Of course ingat!
Aku angguk perlahan.
"One of the field workers jatuh bangunan. Meninggal. Turns out, that field worker tu abang Shah. Insurance kematian dia 3 millions. Dia kan dua beradik je dengan Shah tu. So semua duit tu dapat dekat Shah.", Nuzman cerita. Aku sebenarnya tak fokus sangat pun dengan cerita dia sebab tengah menikmati cuddle session kita orang. Yelah sambil bercerita sambil tangan dia dok scratch belakang aku. Mau tak lali..
"Shah dapat insurance kematian tu. Tapi sebab dia satu satunya waris, and insurance tu 3 millions, so orang suspect Shah ni sengaja bunuh abang dia untuk dapatkan insurance tu. Haritu masa dia kena panggil untuk siasatan, something's off. Malam kejadian tu, dia takda alibi. So lagi la kita orang suspicious dengan dia. Turned out, rupanya malam tu he was stalking you, baby."
"What?!", aku terbangun dari baring. Nuzman tarik aku supaya baring balik. He kissed my forehead and my lips.
Masa dia kissed forehead tu aku diam jelah, tapi bila dia kissed aku, memang semua cerita tenggelam la. I can't remember anything. Immersed too deep in his kisses. Aku kan nak period. Fuck this hormon.
Bila tangan aku mula bergerak ke bawah, Nuzman tarik tangan aku dan he kissed my hands. "Not yet baby. Not now.", dia cium aku sekali lagi.
YOU ARE READING
Takdir Kita
RomanceTakdir. Kalau hati ini sarat dengan cinta, bahkan kau rasa cintamu jauh lebih besar dari lautan, tapi jika takdirmu bukan dengan dia... Bercinta setahun dua tahun, bahkan mungkin seribu tahun, tapi jika takdirmu bukan dengan dia... *** "Tak rasa ma...