"Hari tu masa I sampai, Shah dekat depan pintu. Dia cakap dia baru nak balik. Dia kata, ingatkan nak balik senyap senyap, tak sangka pulak kantoi. I was furious at that time. I knew he was lying. We were video calling."
"But then dia kata, you look so hot moaning in your white tank top, screaming over his name. Bila dia cakap macam tu, terus I marah. I jadi tak rasional bila fikir apa yang dia cakap tu.", Nuzman cakap sambil pegang aku kuat kuat. Agaknya dia tau kot nak bangun mengamuk. Yelah takkan nak marah sambil baring. Tak feel la!
"Babi.", aku cakap sepatah. Tak sempat nak keluarkan makian seterusnya, Nuzman dah tekupkan mulut aku dengan tangan dia.
"Language, baby.", aku pejam mata. Cuba untuk bersabar. Nampak aku macam dah tenang sikit, Nuzman lepaskan tangan dia.
"Babi! Babi! Babi!", aku cakap cepat cepat sebab nak jugak mencarut! Aku sakit hati.
"Ba...", terdiam aku bila Nuzman kissed aku. Mula mula dia just nak diamkan aku, tapi lepas tu aku pulak yang diamkan dia. As usual, I'm so addicted to his kisses!
Pagi tu Nuzman terpaksa bangun extra awal dari biasa sebab office dia kan jauh. Aku pun bangun extra awal walaupun office dekat. Sempat la make out dulu sebelum dia keluar. Hehehe.
Masa sampai office, aku nampak Shah tunggu aku dekat entrance masuk bangunan. Tapi aku buat tak nampak dia.
"Faz. Faz, nanti la. Faz!", Shah jerit nama aku. Orang kiri kanan dah pandang-pandang. Aku pergi dekat dia lepas tu tarik dia pergi tepi bangunan.
"Awak nak apa lagi? Jangan la buat kecoh kat sini.", aku marah dia.
"Faz, please maafkan orang. Orang tau orang salah. Please.", dia cuba pegang tangan aku tapi aku tepis.
"Don't touch me."
"Orang tak boleh pegang? Mamat tu peluk cium awak takpa pulak?", dia marah aku tiba tiba.
"Eh hello? Dia boyfriend orang. Suka hati orang la!", aku marah dia balik. Punya pasal aku la nak peluk cium sapa pun. Apa hak dia nak masuk campur?
"Kenapa mamat tu boleh pergi rumah awak? Siap tidur sana lagi! Kenapa masa dengan orang dulu awak tak bagi? Awak dah buat apa dengan jantan tu?"
"Eh suka hati la orang nak buat apa pun! Apa kena mengena dengan awak? Dia nak move in terus dengan orang pun takda kena mengena dengan awak la!"
"Awak dah bagi body dekat dia kan?? Awak dah tidur dengan dia kan??? Sebab tu dia boleh berhari hari tidur rumah awak! Seronok ke menyundal??", Shah tengking aku. Wahhhh ini dah lebih ni!!
"Hey kalau aku nak menyundal ke, nak mengongkek jantan kat mana mana pun, takda kena mengena dengan kau! Yes! Memang aku dah tidur dengan dia! Aku tengah mengandung anak dia sekarang ni! Puas hati kau????", aku jerit kuat kuat sampai dia terdiam.
Geramnya hati aku ni tuhan je yang tahu. Betapa sakitnya dia tinggal aku tanpa aku tahu apa salah aku. Betapa susahnya aku nak move on bila dia tiba tiba je berubah? Betapanya banyaknya air mata aku tumpah bila dia cakap dia dah takda rasa sayang dekat aku? Sakit weh. Sakit sangat.
Sekarang tiba tiba nak datang bila aku dah bahagia. Datang nak tuduh aku macam macam. Dia ingat dia siapa? Dah la perangai macam jantan kebret!
Ugh annoying banget sih!
"Mulai harini, aku tak nak tengok muka kau lagi. Kalau kau mucul depan mata aku lagi, aku takkan teragak agak untuk call polis. Jangan ingat aku tak tahu kau stalked aku selama ni!", aku tunding jari betul betul depan muka dia. Shah macam terkedu tengok aku naik gila macam tu. Agaknya dia takut kot bila aku mention pasal stalking. Atau mungkin dia trauma bila aku sebut polis.
Aku terus jalan pergi dekat LRT station tepi bangunan office aku. Rasanya aku dah tak boleh masuk kerja dengan emosi tak stable macam ni. Sempat aku call Alia, budak HR office aku untuk inform yang aku EL. Nasib baik dia tak banyak tanya. Agaknya gossip pasal Shah buat kecoh depan office dah sampai ke pengetahuan dia orang kot.
YOU ARE READING
Takdir Kita
RomanceTakdir. Kalau hati ini sarat dengan cinta, bahkan kau rasa cintamu jauh lebih besar dari lautan, tapi jika takdirmu bukan dengan dia... Bercinta setahun dua tahun, bahkan mungkin seribu tahun, tapi jika takdirmu bukan dengan dia... *** "Tak rasa ma...