11: Diam

1.8K 37 0
                                    

"Sayang dekat mana dah?", aku pandang screen phone. Nampak wajah Nuzman yang tengah drive dengan cahaya samar samar cahaya lampu jalan.

"10 minutes away, baby. Can't wait to see you.", aku senyum dengar dia cakap macam tu. Pizza yang baru sampai aku letak dekat atas meja di ruang tamu.

"Sayang, can you buy me ice cream? I nak yang dalam container punya.", tadi dekat tv ada iklan ice cream. Aku rasa aku nak period kot sebab macam teringin nak makan banyak benda.

"Anything for you, baby. I beli dekat 7e bawah rumah baby, boleh? Ke nak tempat lain punya?"

"No no, 7e will do."; tak payah la jauh jauh sayang oi. Nanti lambat sampai. Lambat boleh jumpa. Lambat boleh cuddle! Anith dah tak sabar ni nak cuddle dengan sayangggggggg.

Sepuluh minit macam tu, dengar loceng berbunyi. Eh, lajunya dah sampai. Cepat cepat aku lari dan buka pintu rumah.

"Fazweena.", Shah tersenyum di luar pintu grill rumah aku.

Fuck! Not this guy again!

"Apa lagi awak nak ni? Rimas la! Kita dah putus kan? Pergi balik!", aku halau dia.

"Faz, tak nak jemput orang masuk dulu ke? Hidang air ke apa?", dia tersengih sengih. Pelik la dia ni. Apasal dok tersengih macam tak betul ni? Oh lupa! Dia kan memang sewel!

Entah apa lagi dia nak, aku pun tak tahu. Bukannya aku ada merengek nak mintak get back pun. The moment dia cakap dia dah tak sayang aku tu, aku memang dah nekad nak move on. So kenapa dia pulak nak patah balik sekarang?

Aku tutup pintu dan masuk bilik untuk tukar baju. Tadi tu aku pakai short pants dengan oversized t-shirt. Aku capai seluar panjang dan oversized sweater lepas tu pergi dekat ruang tamu untuk call Nuzman.

"Sayang kat mana?", aku tanya. Niat di hati ni nak suruh Nuzman pergi jauh sikit supaya tak terserempak dengan Shah. Sempat la aku halau Shah balik sebelum Nuzman sampai.

"In front of your house.", suara Nuzman sangat serious.

Aku terus berlari dan buka pintu. Terkejut bila nampak Shah terbaring di lantai sambil ketawa dengan darah di tepi bibir. Plastik ice cream tercampak dekat tepi dan tangan Nuzman berdarah.

Cepat cepat aku bukak grill dan tarik Nuzman masuk.

"You better go.", aku cakap dekat Shah. "And don't come back. We're over, Shah."

Shah tersengih. "I'll come back for you Faz. You know I'll come back for you."

Aku terus tutup pintu. Cukup. Aku dah tak nak tengok muka dia. Dah tak nak dengar suara dia dan cakap cakap mengarut dia tu.

Nuzman duduk di sofa. Diam. Dari awal dia masuk rumah sampai sekarang. Dari awal aku cuci luka di tangan dia sampai dah siap. Sepatah pun dia tak cakap apa apa. Aku pun sama.

I'm not going to talk to him. Sampai la dia sendiri yang nak cakap dengan aku. Aku tak faham dengan dia. Kenapa dia buat perangai macam ni?

Lepas habis cuci luka di tangan dia, aku buka tv dan duduk di sofa jauh dari dia. Aku capai pizza dan makan. Anggap jelah dia tak wujud.

Lama jugak kita orang diam. Sampai akhirnya dia berdiri dan keluar dari rumah aku.

He's gone. Without any explanation.

Takdir KitaWhere stories live. Discover now