Deel 1

139 10 5
                                    

Ik kom thuis van school en loop naar boven. Er is niemand thuis. Het huis is echt een bende. Ik besluit om het op te ruimen, want ik haaat rommel. Ik begin beneden.

Na anderhalf uur ben ik klaar en loop naar boven om daar ook te beginnen.
Ik pak de stofzuiger en stofzuig in elke kamer. Ik hoor niets door het geluid en heb ook niet door dat mijn moeder achter me staat. "Ben je nog steeds niet klaar?" Vraagt ze. "Ja, ik heb eerst beneden alles opgeruimd." Zeg ik. "Oke, mijn kamer uit." Zegt ze. Ik knik en neem de stofzuiger mee. Ik ruim nog alle andere kamers snel op en ga dan naar de badkamer. Ik neem een douche.

Net dat ik 5 minuten in de badkamer sta wordt er gebonkt op de deur. "Genoeg water gebruikt! Eruit!" Hoor ik mijn vader schreeuwen. Ik rol met mijn ogen en was snel de shampoo uit mijn haren. Ik droog me af en trek mijn pyjama aan en loop naar mijn kamer.

Ik pak mijn huiswerk erbij en begin het te maken. Mijn deur wordt hard opengegooid waardoor ik schrik. "Opstaan, naar de winkel." Zegt mijn moeder. "Ik kan niet, ik moet mijn huiswerk maken." Zeg ik. "Jammer dan, had je dat maar eerder moeten doen." Zegt ze. "Daar had ik geen tijd voor, ik was het huis aan het opruimen." Zeg ik. "Had je dat maar sneller moeten doen. Nu naar de winkel en koop dit." Zegt ze en gooit een boodschappenlijst naar me en loopt mijn kamer uit. Ik neem een diepe zucht en trek een andere broek aan. Mijn pyjama trui houd ik aan, omdat ik toch mijn jas aandoe. Ik loop naar beneden, naar de keuken waar mijn moeder staat. "Waar is het geld?" Vraag ik. Mijn moeder draait geirriteerd om. "Dat betaal je maar zelf." Zegt ze. "Ik heb niet genoeg." Zeg ik weer. Ze rolt met haar ogen. "Je werkt toch! Waar is al je geld heen?!" Schreeuwt ze. "Uhm, zorg-" ik wordt onderbroken en ze gooit een briefje van 20 euro naar me. Pff, ik vind mijn ouders zo vervelend.

Spijt komt altijd achteraf.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu