Aangekomen bij mijn huis stap ik uit. Ik pak de koffer uit de kofferbak en zie dat Romaissa nog steeds in de auto zit. Ik loop naar haar deur en open het voor haar. Hierdoor zie ik dat ze schrikt. "Kom je nog?" Vraag ik haar. Ze knikt zachtjes en stapt dan uit. Ik open mijn voordeur en Rom loopt achter me aan naar binnen. Ik breng haar koffer naar boven en zij gaat op de bank zitten.
Ik loop terug naar beneden en pak een glaasje water voor Rom. Ik geef het haar en ze kijkt me dankbaar aan. Ik ga naast haar zitten op de bank en wacht tot ze klaar is met drinken.
Het lijkt wel alsof ze een eeuw aan het drinken is. Ik denk dat ze er expres zo lang over aan het doen is.
Ze is eindelijk klaar en ik kijk haar afwachtend aan. Ze blijft stil. "Rom, wat is er aan de hand?" Vraag ik aan haar. Ze neemt een diepe zucht en pinkt een traantje weg.
Perspectief Romaissa
Ik zucht opgelucht. Ik heb Nabil het hele verhaal verteld. Van de mishandelingen, tot zijn vrienden die met mij wilden trouwen. Ik zie dat Nabil boos is geworden en dat hij zich heel erg inhoudt. "Dus ze wilden dat Ikram met hem zou trouwen?" Vraagt Nabil ter bevestiging. Ik knik zonder hem aan te kijken. "Die kleine bitch! Zo schijnheilig!" Zegt Nabil woedend. "Nabil, laat het. Ik ben gelukkig nu weg van dat huis." Zeg ik.
JE LEEST
Spijt komt altijd achteraf.
RomanceRomaissa is een rustig, onschuldig, lief meisje, maar toch haat haar familie haar. Op een dag is Romaissa het zat en besluit ze om er iets aan te doen..