Kapitel 1

297 11 0
                                    

~Alices perspektiv~

Jag, mamma och pappa satt på ett par stolar på Arlanda. Jag hade inte träffat Oscar på flera veckor!! Jag har saknat honom så mycket! Även om vi har pratat i telefon varje kväll så saknar jag honom ändå.
Mina tankar avbröts av mamma.
"Alice, Oscar kommer nu!" Sa hon, och jag sken upp i ett leende. Jag sprang fram mot honom och hoppade upp i hans famn. Felix och Omar började skratta. Varför? Han hade ju varit i USA i en månad! Jag hade saknat honom ju.
"Heeej!!" Sa han och kramade mig. Jag släppte honom och kramade alla andra också. Felix, Omar, Ogge, Daff och Katia.
"WE'RE BACK BITHCES!!" Skrek Omar & alla skrattade. Jag hoppade upp på Oscars axlar.
"Hur var det?! Berätta allt!" Sa jag.
"Om vi skulle berätta allt, skulle du somna efter 3 minuter" , sa Katia.
"Ha ha! Jättekul" , sa jag sarkastiskt. Dom slutar aldrig att reta mig för att jag somnade en gång när jag var supertrött och Oscar berättade en grej. Han retas nästan mest. Men Katia är värst!
"Asså!! Det var inte mitt fel! Jag var supertrött för att jag vaknade klockan 5 på grund av en som gick i sömnen och sjöng på Kangaroos!" Sa jag surt och kollade på Oscar. Han skrattade och vi hoppade in i bilen.
"Åh gud! Jag lääängtar hem!!" Sa Omar innan vi körde iväg.
_________________________________________________________

Detta var då första delen! I hope you liked it! Puss ❤️

Brother, Sister. Together? ForeverWhere stories live. Discover now