פרק שלושה עשר- אמילי

181 19 0
                                    

אמילי מיהרה לאסוף את תיקה ולרוץ לשיעור תורת הצמחים.

בין כל השיעורים, זה היה השיעור שהיא הכי פחות האהבה. היא פחות התעניינה בצמחים, יותר בדברים אחרים. אבל זה לא היה הדבר היחיד שהציק לה.

"בואו, ילדים." אמר להם הפרופסור לונגבוטום כשהתקרבו.

הילדים הלכו אחריו לחממה.

אמילי מעולם לא ראתה מגוון כזה של צמחים, שאת רובם לא הכירה (אלא אם כן מחשיבים את מה שקראה וראתה בספרים). תנועה מהירה משמאלה. אמילי מיהרה להסתובב וגילתה את אלכס עומד בנסיון נואש לנתק את הטלפון שלו מפניו, כשזה מתפס עליו ומנסה לתלוש לו את האף עם האוזניות.

"אמא הזהירה אותך!" צעקה עליו אמילי. היא היתה שרויה בהיסטריה מוחלטת, והיתה שלב אחד לפני להתחיל לברוח בצרחות בכל רחבי החדר.

למזלה הרב המורה בדיוק חזר לחממה, ניתק את הטלפון מפניו של אלכס, ריסק אותו ושלח את אלכס למרפאה. אמילי יכלה להירגע והשיעור התחיל.

"שלום." אמר הפרופסור לונגבוטום. "אני מצטער שהשיעור שלנו התחיל בצורה כזו, אבל בדרך כלל יש תקלות עם מכשירים דיגיטליים פה. אני מתאר לעצמי שהוא שכח להניח אותו לפני שעלה לרכבת."

אמילי החניקה נחירת בוז. ספק היה לה אם אלכס אי פעם עשה משהו בטעות פרט ללא לעבור על אף חוק שלוש שניות רצופות.

"טוב, אז היום נלמד על פטריות קרן מזדהרות." אמר פרופסור לונגבוטום. "תתחלקו לשלשות. כל שלישיה תיקח פטרייה אחת, ותכתוב באיזו תדירות הפטרייה זוהרת, אילו סמי מרפא ואילו סמי מחלה אפשר להפיק ממנה, איפה היא הכי נפוצה, כמה זמן יש עד שהפטרייה מתפוצצת ולמה היא מתפוצצת-"

"היא מה?!" קרא בבהלה אלכס שבדיוק חזר מהמרפאה.

"-כמה חזקה מערכת ההגנה שלה, מה עושה מערכת ההגנה שלה ואיך מפיקים ממנה סם מרפא אחד. כבונוס כל תלמיד יכול לקחת פטריה ולצייר אותה, לכתוב עליה דברים נוספים לבחירתו ולנסות להפיק ממנה סם מרפא."

אמילי שלפה קלף ועט נוצה בזמן שליאו בחר פטרייה. הם התחילו לעבוד עליה.

"נראה לי שהפטרייה זוהרת כל חמש דקות." אמרה אמילי ורכנה לכתוב את הפרט.

"לא, זה כל ארבע דקות." אמר ליאו. הוא הצביע על הפטרייה. היא זהרה וכבתה מחדש. הוא צדק. הפטרייה באמת זהרה כל ארבע דקות.

"טוב, אז ארבע." אמרה אמילי ותיקנה.

"פטריית קרן מזדהרת יכולה להוציא סם נגד שיעול, נכון?" שאל אלכס.

"לא." אמרה אמילי. "פטריית קרן מזדהרת היא אחד החומרים לשיקוי נגד שיעול."

"אהה." אמר אלכס וכתב.

"אפשר להפיק ממנה סם מרפא למחלות אבעבועות שחורות ואבעבועות הדרקון." אמר ליאו.

אמילי רכנה לכתוב את זה. "ואם מפיקים אותו לא נכון יכול לצאת סם שגורם לחברברת הכחליל."

"נכון." אמר ליאו. הוא הביט בקלף מעל כתפו של אלכס. "הפטרייה נפוצה יותר בטורקיה."

"תודה." אמר אלכס ותיקן את שכתב.

"מהוצאת הפטרייה מהעציץ יש חצי שעה עד שהיא מתפוצצת." אמר ליאו. "בגלל החשיפה של השורש לאוויר צח."

"למה הפטרייה אלרגית לאוויר צח?" שאל אלכס. "זה נשמע לי ממש דפוק."

"אתה צודק לגמרי." אמר ליאו.

מערכת ההגנה של הפטרייה-" ליאו עצר והתנשם בבהלה. "תרפי!"

"מה?"

"תרפי. מהפטרייה!"

אמילי עזבה את הפטרייה וזו נפלה לאדמה והתפוצצה. טיפות חמות של תמצית פטריית קרן מזדהרת ניתזו על ידיה.

ילד משמאלם הזדעק בבהלה. הפטרייה שלו התפוצצה הישר בפניו.

"חוזק מערכת ההגנה שלה הוא ברמת x והיכולות שלה הן להשפריץ נוזל שורף על מי שמנסה להתקרב אליה עם חפץ חד. תרחיקי ממנה את העט שלך." אמר ליאו.

אמילי משכה את ידיה במהירות מהפטרייה.

"את סם המרפא לאבעבועות הדרקון ואבעבועות שחורות מפיקים כשלוחצים על הפטרייה, דוקרים אותה ונוגעים בקצה הקרן שלה בו זמנית." אמר ליאו.

אמילי חייכה אליו והוסיפה את הפרט הזה לגליל הקלף.

קול של יריה הקפיץ את כולם. בקצה השני של החממה ילד אחד ניער את ידו בהיסטריה כשאליה דבוק נוזל ענברי צמיגי מעלה אדים.

"תרחיקו את העטים מהפטריות!" קרא פרופסור לונגבוטום. הוא ניגש לילד שהפטרייה שלו התיזה עליו והעביר את שרביטו על ידו. הנוזל נעלם ומאחוריו נותרה רק כוויה נרפאת.

אמילי הסתובבה בחזרה לשולחן וציירה את הפטרייה. אחר כך היא כתבה המשך לעבודה וכתבה איזה סם מרפא היא מתכוונת להפיק.

ליאו ניגש אליה. הוא לחץ בחוזקה על אמצע הפטרייה. אלכס נגע בקצה הקרן ואמילי קרבה אליו את עט הנוצה שלה.

ליאו דחף במהירות דלי אל מתחת לידיהם ואמילי דקרה במהירות את הפטרייה.

נוזל צמיגי זהוב נזל מהפטרייה לתוך הדלי.

"יפה מאוד!" קרא פרופסור לונגבוטום. "10 נקודות לרייבנקלו, להפלפאף ולגריפינדור." הוא הניף את שרביטו וכל עבודות התלמידים טסו אל כף ידו. "אני אקרא את זה." אמר. "בהצלחה!"

אמילי חייכה אל אחיה. הפתיע אותה הדבר שליאו טוב כל כך בתורת הצמחים, אבל היא הניחה שגם לו מגיע להצטיין במשהו. וגם לאלכס...

שלישית רידלWhere stories live. Discover now