De elf jarige Violet Winston neemt afscheid van haar ouders op perron 9 3/4. Ze pakt haar hutkoffer en gaat de trein in. Ze zoekt naar een lege coupé maar vind er geen. Ze botst tegen een jongen aan van haar leeftijd, hij heeft ros haar en bruine ogen. "Sorry ik zag je daar niet." Zegt hij met een glimlach. "Maakt niet uit joh." Antwoord Violet snel. "Eerste jaars?" Vraagt hij starend naar haar outfit en ze knikt. "Leuk ik en mijn broer ook, kom je bij ons zitten?" Vraagt hij. "Ja leuk." Antwoord Violet en gaat in de coupé bij de jongen. Tegenover haar zit exact dezelfde jongen. Haar blik gaat van de een naar de ander en terug. "Dit is men tweelingbroer George, en ik ben Fred." Zegt de jongen en glimlacht.
"Violet." Antwoord ze en de trein vertrekt van het perron. "In welk huis hoop jij dat je komt?" Vraagt George na een tijdje. "Geen idee, jullie?" Vraagt Violet. "Nou onze broers zaten allemaal in Gryffindor, Percy is dertien dus derde jaar en Charlie is zestien en hij zit in zijn zesde jaar." Zegt Fred. Na een lange rid komen ze aan en gaan ze naar de great hall. Ze gaan voor de kruk staan bij alle andere eerste jaars. "Fred Weasley." Zegt de professor.
Fred loopt naar de kruk en gaat zitten. "Gryffindor." Roept de hoed en hij rent vrolijk naar zijn broers waarschijnlijk. "George Weasley." Gaat de professor verder en George gaat zitten. "Gryffindor." Zegt de hoed. Ook George rent naar zijn broers. Na een aantal andere namen komt de professor bij "Violet Winston." Violet gaat langzaam zitten."Ah nog een Potter, Gryffindor." Antwoord de hoed en vrolijk gaat Violet zitten. "Leuk man!" Zegt Fred vrolijk. Na iedereen gesorteerd is beginnen ze met eten. Fred en George stellen Violet voor aan hun broers Charlie en Percy in de Gryffindor common room. "Leuk jullie te ontmoeten." Zegt Violet blij. Ze gaan zitten en praten samen wat. "Ja we hebben een oudere broer en een jongere broer en een jonger zusje." Zegt George lachend. "Wat een grote familie." Antwoord Violet. "Moet vast leuk zijn om enig kind te zijn." Zegt Fred. "Vooral eenzaam." Zegt Violet. Daarna gaan ze naar hun dorms en gaan ze slapen voor de eerste dag lessen in Hogwarts.
Violet loopt door de drukke gangen en komt na een tijdje eindelijk aan in potions. Ze gaat naast George zitten omdat Fred samen met ene Lee zit. "Zin in?" Vraagt hij lachend. "Ja hoor, jij?" Vraagt Violet en hij knikt. "Dat daar is Oliver, hij is heel aardig, volgend jaar gaan we met zen drieën voor het Quidditch team tryouten." Zegt George met een glimlach. "Misschien ik ook." Antwoord Violet lachend. George glimlacht. Professor Snape komt de klas binnen en kijkt even naar ons allen. "In deze klas zullen we anders dan hevig stokgezwaai leren over de kunst van potions brouwen." Zegt hij. "Wie kan mij vertellen wat veritaserum is?" Vraagt hij en niemand doet moeite te antwoorden. "Nou?!" Vraagt hij streng. Violet's hand gaat licht trillend omhoog. "Miss Potter?"
Iedereen kijkt der aan en ze slikt zacht. "Veritaserum is een waarheidsdrank. Slechts drie druppels nodig het te doen werken." Antwoord Violet en Snape knikt. "Heel goed, jullie gaan het maken. Pagina 12 staat het recept." Zegt hij en iedereen slaat zijn boek open. Na het grondig te lezen begint Violet en ze is best snel en makkelijk erin. Na haar potion klaar is komt Snape langs. "Mijn klas dit jaar is niet een complete mislukking." Zegt hij en knikt naar haar. Wanneer de bel gaat loopt iedereen de klas uit en Fred en George lopen achter der aan. "Je hebt een heel goed begin punt gezet voor Snape's klas." Lacht George en dan staat professor McGonagall voor Violet's neus. "Miss ... Potter kan je even meekomen." Ze knikt en loopt achter der aan.
Ze volgt McGonagall helemaal tot in het kantoor van Dumbledore waar alle leerkrachten staan. "Heb ik wat verkeerds gedaan?" Vraagt ze maar Dumbledore schud zijn hoofd. "In tegendeel, je bent geadopteerd toch?" Vraagt hij en Violet knikt kort. "Geen enkel idee wie je echte ouders waren of hoe ze eruit zagen?" Vraagt Dumbledore maar ze schud haar hoofd. "Je was drie toen het gebeurde." Zegt hij en ijsbeert in zijn kantoor. "Toen wat gebeurde professor?" Vraagt Violet verbaasd. "Jou ouders waren bekenden, ze zaten allebei in Gryffindor toen ze hier op school zaten." Zegt Dumbledore. Ze kijkt naar de andere leerkrachten die der nikszeggende aanstaren. "Wie waren het professor?" Vraagt ze en hij glimlacht.
"Lilly en James Potter. Je hebt een jonger broertje, Harry Potter." Zegt Dumbledore. Violet kijk hen aan en is radeloos in de war. "Komt Harry ook naar Hogwarts?" Vraagt Violet nadat ze alles op een rijtje gezet heeft. "Over twee jaar wel." Antwoord Snape. Violet gaat terug naar de tweeling die haar aanstaren in de common room. "Hoe erg was het?" Vraagt Percy. "Ik kwam erachter wie men ouders waren." Lacht Violet vrolijk. "Huh?" Vraagt George. "Oh juist ik ben geadopteerd toen ik drie was, men echte ouders schijnen James en Lilly Potter geweest te zijn, ik heb een twee jaar jonger broertje." Lacht ze. De tweeling kijkt haar aan en lacht. "Gefeliciteerd jij." Zegt George.
JE LEEST
Falling for you
FanfictionViolet Winston is een meisje dat geadopteerd is toen ze drie was en naar Hogwarts mag en word in haar eerste jaar bevriend met Fred en George Weasley. Ze halen samen grappen uit, spenderen kerst samen en hebben een heleboel plezier met zen drieën ma...