Hoofdstuk 4

163 7 0
                                    

We staan op perron 9 3/4 voor de derde keer. Het derde jaar van Hogwarts. Wanneer ik de Weasley's zie ren ik vol op hen af en omhels Fred en George en daarna Ginny. Charlie is afgestudeerd vorig jaar wat best jammer is en Ron komt dit jaar ook op Hogwarts. "Hopelijk vinden we je broertje." Zegt George. Ik glimlach. "Kom dan." Zeg ik en trek de tweeling mee naar de trein. We gaan bij Oliver zitten en praten de hele weg over van alles en nog wat. "Wat als Harry in Slytherin komt?" Vraag ik zacht. "Ach komt wel goed." Antwoord Fred. Ik zit naast George en leun met men hoofd tegen zijn schouder aan. Maar ik val niet in slaap. Eenmaal aangekomen gaan we bij elkaar zitten in de great hall. De eerste jaars komen binnen en gaan voor McGonagall staan.

"Ron Weasley?" Vraagt ze na een tijdje en Ron loopt naar voren. Hij gaat zitten en de hoed word geplaatst "Ah nog een Weasley, ik weet al wat ik met jou ga doen, Gryffindor." Zegt de hoed en Ron komt op ons af. "Die jongen daar is Harry." Zegt hij en wijst naar voren. Ik zit naast George en Ron tegenover ons. "Harry Potter?" Vraagt McGonagall. Iedereen kijkt hem aan. Hij gaat zitten. De hoed doet er nog lang over ook maar uiteindelijk toch maar: Gryffindor. Opgelucht lach ik. Hij komt naast me zitten. "Dit word goed." Zegt Fred die ons aankijkt. "Hey Harry, ik ben Violet." Zeg ik en schud zijn hand. "Dan ben jij men zus toch? Ron vertelde me over je." Zegt Harry blij. "Ja dat ben ik." Antwoord ik. We beginnen met eten en Harry duwt in men arm. "Wat is er?" Vraag ik. "Wie is dat daar, die naast Quirrel zit?" Vraagt hij en we kijken naar de professoren. "Snape, potions leerkracht." Antwoord ik. "Jongens! Ik heb nieuws!" Roept Oliver die van de professoren tafel komt.

"Ik ben nieuw captain want ik ben de oudste van het Quidditch team haa!" Roept hij vrolijk. "Oneerlijk." Zegt Fred en ik lach. "Gefeliciteerd Ollie." Lach ik. "Quidditch?" Vraagt Harry. "Ja een sport op bezems." Antwoord ik. "Best gevaarlijk ook." Gaat George verder. Na het feestmaal gaan we naar de common room. We gaan zitten en praten over onze zomers. "Ja maar ik ben dan ook in Afrika geweest." Zegt Oliver lachend. Na een hele tijd praten gaan we naar bed.

——=——

De eerste Quidditch game van het seizoen. Harry is de zoeker geworden en is de jongste speler sinds tijden. We vliegen op en het spel begint. "Go sis!" Roept hij en ik knik. Ik vlieg naar de Quaffle, pak hem af en vlieg sonic speed over anderen, onder anderen en scoor een aantal keer. Ik maak loops om te ontwijken en iedereen juicht als ik weer scoor. Harry zit op de grond nu. "Hij gaat over zen nek!" Roept Hagrid maar hij spuwt de gouden snaai uit. "Dat is mijn broertje!" Roep ik vrolijk. We vliegen naar beneden en vieren het.

——=——

-George POV-
Het is kerst en dit jaar zijn we allemaal in Hogwarts. We zitten in de common room te praten. Ron, Harry, Fred, Violet en ik. Percy is weet ik veel wat aan het doen. Ik voel Violet haar hoofd weer tegen men schouder en een aantal minuten later slaapt ze. "Het is echt een traditie geworden he!" Lacht Fred als hij het merkt. "Wat?" Vraagt Harry verbaasd. "Nou sinds ze hier op Hogwarts zit brengt ze kerst met ons door en elke avond voor kerst valt ze in slaap met haar hoofd tegen men schouder." Antwoord ik. "Vind je het niet erg?" Vraagt Ron lachend. "Tis eerder schattig." Zegt Fred. Ik sta op en draag haar zoals gewoonlijk naar boven. Ik leg haar in haar bed en dek haar toe. Ik strijk een plukje haar uit haar gezicht en glimlach. Ik loop naar buiten en klik het licht uit.

——=——

-Violet POV-
Het einde van het schooljaar en iedereen zit in de great hall voor de punten. We winnen de house cup en vieren het samen. —— we lopen op perron 9 3/4 en ik zie men pleegouders. Ze staan bij de Weasley's en we gaan op hen af. "Doei Harry, tot september." Zeg ik en omhels hem. "Komt goed Violet." Zegt hij. "Violet is dit jou broertje?" Vraagt mam en ik knik. "Doei Ginny, Ron, Percy..." zeg ik en omhels hen. "Fred en George!" Zeg ik en ze omhelzen me en heffen me op. "We gaan je missen kleine deugniet." Zegt George snikkend. "Moet dit elk jaar?" Vraagt Percy. "Traditie!" Zeggen Fred George en ik samen. Ze zetten me terug neer en ik ga met men pleegouders mee.

Falling for youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu