Hoofdstuk 12

129 5 0
                                    

Men ouders nemen me mee naar het huis van Sirius. Het is bijna tijd voor het zevende jaar op Hogwarts maar de Winstons zijn schouwers dus zitten ze in de orde van de Phoenix. We lopen naar binnen en iedereen zit aan de eettafel. Wanneer we de eetkamer binnen lopen word ik omhelst, opgepakt en rondgedraaid door George. "WEEEE!" Roept hij blij. Hij zet me neer en zoent me. "Gelukkige verjaardag bijtje!" Zegt hij en glimlacht.

"Ja! Je bent nu een van de grote jongens." Zegt Fred. Ik ga naast Remus zitten en hij omhelst me even. "Even een vraagje, als Sirius mijn godfather is, wie is de jouwe dan?" Vraagt Harry lachend. Remus krabt in zijn nek en ik lach. "Aha de weerwolfman!" Zeg ik. "Vind je niet erg toch?" Vraagt hij met een glimlach. "Ben je gek, ik dacht dat het Peter Pettigrew zou zijn, dit is goed nieuws." Antwoord ik en hij lacht. "Hier!" Zegt Fred en gooit een snoepje mijn kant op. "We hebben een collectie zelfgemaakte snoepjes gemaakt en die is voor jou." Zegt George. Ik bekijk het snoepje. Het is een roze vierkant.

Ik stop het in men mond en slik het door. "Uh Violet je haar!" Zegt Ron. Het is paars geworden. Ik kijk Tonks aan en glimlach. "Nu lijken we net zusjes." Zegt ze. Kleine jaloerse Ginny pakt er ook eentje. "Zusssies!" Zeggen we tegelijk. "Nee dat moet echt wachten tot kerstmis." Zegt Fred en we lachen.

Een dag later staan we op perron 9 3/4. We lopen de trein in en George legt zijn arm om me heen. "Klaar voor het laatste jaar in Hogwarts?" Vraagt Oliver blij. "Helemaal." Antwoord ik. We praten tijdens de rit en gaan dan in de great hall bij elkaar zitten. Dumbledore komt naar voren en stelt Umbridge voor. "Ziet er uit als een gezellige dame." Zegt George sarcastisch. Ik lach zachtjes. Na het eten gaan we naar de common room en Fred en George delen snoepjes uit aan iedereen.

De volgende ochtend zitten we in Umbridge's klas. "Dus we gaan niet leren toverkracht te gebruiken?" Vraag ik en ze draait zich om. "Nee en kinderen moeten leren hun hand op te steken voor ze praten. Voor wat in hemelsnaam zou je toverkracht nodig hebben?" Vraagt ze. "Ik weet niet, misschien tegen roze pinguïns." Antwoord ik en de hele klas lacht. "Wil je nablijven?" Vraagt ze. "Nee dankjewel, ik sla deze over." Antwoord ik en ze kijkt me boos aan.

"Te laat je blijft na." Zegt ze. "Waarom vroeg u het dan?" Vraag ik. "Mijn kantoor nu!" Zegt ze en ik sta op. De les is voorbij en Umbridge geeft me een veer. "Schrijf maar: ik mag niet onbeleefd zijn." Zegt ze. "Hoeveel keer professor?" Vraag ik. "Tot de boodschap doordringt." Antwoord ze. Ik begin te schrijven en men hand brand. Ik kijk op en zie de text die ik zojuist schreef in men hand staan.

Ik loop achter Umbridge in de great hall. "Is er soms wat miss Potter?" Vraagt ze alsof ze van niks weet en iedereen kijkt ons aan. "Kindermishandeling misschien!" Zeg ik en toon men hand. "Je mag niet onbeleefd zijn." Zegt ze. "En u mag zeker geen text in iemands hand branden." Antwoord ik. Ze loopt gewoon door. Ik ga zitten en George pakt men hand zodat iedereen de text kan lezen. "Wat een bitch." Zeg ik.

"Dat hoorde ik miss Potter." Zegt Umbridge. Iedereen is nogsteeds stil. "Als u denkt dat ik bang ben van u, dan heeft u het mis, professor." Zeg ik. Ze pakt haar stok en ik hou de mijne ook klaar. "Crucio!" Roept ze maar voor het me raakt schreeuw ik "Stupify." Ze vliegt naar achteren en iedereen juicht. "Dit gaat een lang jaar worden." Zeg ik en ze knikken. Na het eten loop ik naar de common room.

"Je moet echt uitkijken met Umbridge, ze had je bijna gemarteld." Zegt Hermione. "Dan was ze er niet goed vanaf gekomen." Zegt George.

Falling for youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu