Hoofdstuk 15

164 8 2
                                    

-Violet POV-
Vandaag trouwen Bill en Fleur en iedereen danst door de tent het is prachtig. Dan krijgen we een bericht van het ministerie. En een groep death eaters vallen aan. Ik voel George men hand vastgrijpen en we verschijnselen naar het apartment.

"Wat gebeurde daar?" Vraag ik en hij haalt zijn schouders op. Fred komt ook binnen en kijkt ons aan. "Wat was dat voor een chaos!" Roept hij. "Harry?" Vraag ik. "Met Ron en Hermione." Antwoord Fred en ik zucht opgelucht.

George omhelst me kort en we zetten de radio aan om te horen of er doden vallen. "Wat doen we zodra we iemand horen die we kennen?" Vraagt George. "Dan gaan we huilen." Antwoord ik en ze lachen.

"Nee serieus, ik kan dat niet aan George." Zegt Fred. "Sure, we luisteren gewoon naar die verdomde radio." Zegt George en we zijn alle drie stil. We gaan zitten en ik krijg men gedachte niet van Harry af.

Battle of Hogwarts

We hebben een teken gekregen en de deuren van de great hall openen. We lopen naar binnen en zien McGonagall met Snape vechten. Ik omhels Harry zodra die weg is en we maken ons klaar.

Ik loop met Fred en George naar boven voor de uitkijk te houden. De couple van het krachtveld ziet er prachtig uit vanaf hier en we kijken over het veld.

-Algemeen POV-
Het krachtveld word vernietigd en iedereen rent naar zijn of haar positie en het vechten begint. George rent naar beneden en Fred, Violet en Percy vechten naast de kamer van hoge nood.

"Percy, ik heb je niet meer horen grappen sinds..." hij word onderbroken door Violet die hem aan de kant duwt en een explosie vermijd. "Wow, dankje." Zegt hij en ze staan terug op en vechten verder.

"Harry Potter! Ontmoet mij in het verboden bos, je hebt mensen voor je laten sterven, een grotere vernedering is er niet! Jullie kunnen jullie doden een eervolle plek belegen." Zegt Voldemort en iedereen rent naar de great hall.

"Waar is Violet?" Vraagt George wanneer Fred en Percy eraan komen. "Ze heeft men leven gered daarna zijn we der kwijt geraakt." Antwoord Fred.
Ze zoeken doorheen de great hall maar vinden haar niet.

Ze gaan naar de courtyard en zien Voldemort met een hele groep death eaters en Hagrid die Harry draagt. "Harry Potter is dood!" Roept Voldemort vrolijk. Iedereen is stil. "Waar is Violet?" Vraagt hij.

"Geen flauw idee he? Violet Potter! Je broertje is dood." Zegt Voldemort lachend maar er is geen teken van leven. "Waar is dat onnozele wicht?" Vraagt Voldemort boos.

-Ondertussen-
Voldemort heeft zijn zijn zegje gedaan over het fijt dat Harry naar het bos moet gaan. Violet rent de trap op naar de zesde verdieping en opent een geheime gang. Ze pakt een boek met spreuken die ze kent.
Ze zoekt degene op die ze nodig heeft en spreekt hem uit. Ze verdwijnt van de gang.

-terug naar de rest-
"Dus waar is ze?" Vraagt Voldemort ongeduldig. Opeens schiet er een lichtflits doorheen het plein en valt Harry uit Hagrid's handen. Iedereen kijkt verbaasd. Violet verschijnselt in het midden van het plein en kijkt Voldemort aan.

"Wat is dit?" Vraagt hij boos en vuurt vloeken af op Harry. Violet probeert terug te vloeken maar dat lukt maar niet. Door een vloek van een andere death eater word ze achteruit gegooid en vastgenomen door Voldemort hemzelf.

"Potter, als jij wil dat je zus blijft leven kom je hier." Zegt Voldemort en Harry komt dichterbij. "Doe het niet Harry!" Roept Violet. "Ik moet wel." Zegt Harry. "Jij moet helemaal niks! Avada Kedavra!" Roept Violet en met haar stok tegen haar hoofd valt ze op de grond.

-Violet POV-
Ik open men ogen en zie wit, alles is wit. Ik kijk rond en zie een heleboel mensen naar me kijken. Sirius, Remus, Tonks, Dumbledore, Snape, mam en pap? "Wat?" Vraag ik. "Je hoort hier helemaal niet te zijn." Zegt Dumbledore en men lootje valt.

Ik heb mezelf van kant gemaakt. "Jullie ook niet." Zeg ik en sta op. "Weetje je kan nog terug." Antwoord Dumbledore en kijkt me grijnzend aan. "Hoe?" Vraag ik. "Je wacht gewoon op het licht."

-Algemeen POV-
De oorlog is gewonnen en iedereen zit bij elkaar naast het lichaam van Violet. "Ze heeft haar leven gegeven om te winnen." Zegt Molly snikkend.

Violet opent langzaam haar ogen en iedereen schrikt. "Onmogelijk." Zegt George en omhelst haar. "Hey Georgie." Zegt Violet kuchend. Ze kijken haar vragend aan maar ze schud haar hoofd.

De oorlog is gewonnen en Violet en George gaan samen een toekomst opbouwen.

Falling for youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu