Hoofdstuk 3

164 8 0
                                    

Tweede jaar op Hogwarts, vandaag zijn tryouts voor het Quidditch team en ik, Fred, George en Oliver gaan ons best doen. Ze zoeken een keeper, twee beaters en twee chasers. Oliver gaat eerst en hij gaat voor keeper, hij houd elke bal buiten en dat levert hem een plaats in het team op. Dan gaan Fred en George samen, ze gaan voor beaters en doen een geweldige taak. Ze zijn ook in het team geplaatst. Ten slotte gaan ik en een meisje Angelina voor chasers. We stappen op onze bezems en vliegen omhoog. We gooien de bal naar elkaar en ik vlieg op hoge snelheid door kleine gebieden en scoor de bal in de ring. "Welkom in het team Violet en Angelina." Zegt de captain. We pakken onze jerseys en gaan naar binnen.

-1 maand later, eerste Quidditch match-
Slytherin vs Gryffindor. Iedereen stapt op hun bezems en het publiek gaat los. We vliegen omhoog en gaan in positie. De match begint en ik pak meteen de quaffle af van Slytherin en vlieg sonic speed naar de ringen van Slytherin. Ik scoor een aantal keer en uiteindelijk krijgt de seeker de snitch te pakken dus winnen we. Ik ga het vieren met Fred en George en Oliver. "We hebben gewonnen! Whowhoo!" Roept Fred vrolijk. We lachen een tijdje en gaan dan douchen want we lijken wel otters.

-kerstmis-
Het is kerst en we gaan naar de burrow. Aan de eettafel vertellen we over onze geweldige overwinning. "En toen vloog Violet zo over alle Slytherin chasers en gooide die bal vol in de ring." Zegt George vrolijk. "Het was geweldig mam." Zegt Fred. "Maar Fred en George hielden de beukers tegen want zonder hen lag ik op de grond." Antwoord ik. "Mammie, later wil ik dat ook doen." Zegt Ginny vrolijk. We gaan op de bank zitten na het eten en luisteren weer naar de eindeloze verhalen van Arthur. Dit is een geweldige traditie. Ginny en Ron moeten weereens naar bed en opnieuw krijg ik de laatste knuffel van Ginny wat ik schattig vind. Ze gaan beide naar boven en ik zit nogmaals tussen Fred en George in.

-George POV-
Het duurde niet lang of Violet viel in slaap met haar hoofd leunend tegen men schouder. "Zullen we er maar een traditie van maken?" Lacht Charlie en ik draag haar net als vorig jaar naar boven. Ik open de deur van Ginny's kamer en ze kijkt me aan met een glimlach. Het licht gaat aan en ik leg Violet op het bed naast dat van Ginny. "Net als vorig jaar huh?" Zegt Ginny en ik knik lachend. Ik veeg een plukje haar dat voor Violet's ogen zat uit haar gezicht en ga terug naar beneden. "We moeten er oprecht een traditie van maken, het is vet schattig." Zegt Bill. "Wil zeggen dat ze je vertrouwd George, anders valt ze heus niet in slaap tegen je." Zegt mam. Ik glimlach naar mezelf na dat te horen. Ik vind het wel fijn dat ze me vertrouwd en niet Fred. We gaan met zen allen naar boven en gaan slapen.

-Violet POV-
Ik loop de trap af in pyjama en zie iedereen naar me staren. "Deze keer ben je tenminste zelf wakker geworden slaapkop." Lacht George en dit jaar gooit Fred het pakje mijn kant op. Ik open het en doe de nieuwe trui meteen aan. "Sissies!" Roepen Ginny en ik tegelijk en dansen weer samen. "Dat word ook nooit oud he." Lacht Ron en daarna gaan we samen ontbijten. "Maar hoe was het voor de rest op school, goeie punten voor jullie O.W.L.S?" Vraagt Molly en ik, Charlie en Percy knikken terwijl George en Fred stil blijven. "Jongens?" Vraagt Molly en kijkt ze streng aan. "Niet zo goed als zij, zij hebben allemaal O's mam." Zegt Fred. "Jij ook Violet meisje?" Vraagt Molly waarop ik knik. "Oh gefeliciteerd!" Zegt Molly. "Wij hebben slechts E's." Zegt George. "Dat is ook goed." Zegt Arthur. We ontbijten verder.

Falling for youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu