Genç kız arkadaşların bakışlarından etkilenmemeye çalışarak ayağa kalktı. İsmini duymayı hiç beklemiyordu. Aklındaki düşünceleri savmaya çalışıp müdürüne dikkat kesildi."Sinefin, yazdığın haber çok ilgi gördü. Tebrikler..."
Çatık kaşlarını düzeltmekte geciken otoriter adam, yüzüne gülümseme yerleştirip genç kızın başarısını alkışladı. Ne olduğuna anlam veremeyen genç kız, heyecanlı arkadaşının sarı kıvırcık saçlarının yüzünü okşamasıyla algısı açılmıştı. Büyük alkış sesi bir müddet boyunca odada ağırlanırken çocuk gibi sevinen genç adam başını eğmişti. Aşırıya kaçtığının farkında oluşu yüzünü saklama isteğini tetiklemişti. Genç kız, kız arkadaşlarıyla sarılıp sevincine ortak olmalarına içtenlikle gülümsüyordu. Yüzünden atamadığı gülümsemesi ile konuşkan arkadaşına dönmek zorunda kalmıştı.
"Başarıların devamını dilerim, Sinefin..."
Güzel gülümsemesi eşliğinde konuşan genç kız, farkına varmadan odaklandığı arkadaşının yanındaki birkaç santim uzun genç adamın kalp atışlarının hızlanmasına sebep olmuştu.
"Teşekkür ederim."
Genç adam yüreğinin okşandığını hissetse de başını çevirdi. Beraberinde saklamak istediği dolan gözleri...
Tebrikleşmenin ardından oda boşalmıştı. Arabasına binen genç kız, evine doğru sürmeye başladı. Mutluydu, şimdi sıra mutluluğuyla biricik ailesini mutlu etmekteydi.
🌷
Eve geldiğinde anahtarla kapıyı açıp besmele çekerek içeriye geçti. Dedesi geniş koltukta oturmuş, Kur'ân-ı Kerim okuyordu. Genç kız en içten gülümsemesi eşliğinde dedesinin yanına ilişti.
"صَدَقَ اللّهُ العَظِيمُ"
Saçına ak düşmüş adam, ellerinde özenle tuttuğu Yüce Kitabı kapatıp masanın üzerine bıraktı. Yanına döneceği vakit elinde hissettiği narin ellerle duraksadı. Genç kız her günkü gibi dedesinin kırışmış elini öpüp alnına koydu. Gülümsemesini büyüten yaşlı adam, karşısındaki torununun alnından öpüp kollarını küçük bedene sardı.
"Khéblağ..."
-Hoş geldin-
Dedesinin kucaklayıcı sesine karşılık kollarını sıkılaştırarak cevap vermişti. Salona giren saçı yazmasından dökülmüş kadın, babası ve kızının sıcacık sarılışlarına kocaman gülümsedi. Burnuna dolan kokuyla hızla mutfağa koşmuştu. Fırında kurtarması gereken halvane vardı. Mis gibi kokan Çerkes simitleri, son anda kurtarılmıştı. Elini yakmamaya özen göstererek tezgahın üzerine bıraktı. Kokusu kadar görünüşü de iştah kabartıcıydı.
İşine öyle bir dalmıştı ki yanına ilişen kızını, sesiyle fark etmişti.
"Ny..."
-Anne-
🌷
Genç adam iş yerine erken gelmişti. Kimsecikler yoktu. Saatine bakıp hazırlık yapmaya başladı.
"Günaydın..."
Duyduğu sesle başını kaldırdı. Nur yüzlüsü karşısındaydı. Genç kız yerine geçtiğinde, genç adam içten içe kendine kızıp konuştu.
"Günaydın..."
Diğer arkadaşları gelmeden önce haber için yaptığı düzenlemeleri gözden geçirmek için harekete geçen genç kız, Emir'in sesiyle başını kaldırmıştı.
"Ben birkaç ekleme yaptım. Senin düşünceni almak istedim."
Sakin tutmaya çalıştığı sesi gitgide kısılmıştı. Genç kızın bu duruma hiçbir tepki vermemesi genç adamı şaşırtsa da içten içe rahatlamıştı. Genç adamın masada sürüklediği kağıdı alıp incelemeye başlayan genç kız, gülümsemesine engel olamadı.