Maaf kalau banyak typo . Enjoy buddy muah 💕
.
.
.Sementara menunggu waktu pelawat dibenarkan masuk aku , mencuba lah menghilangkan bosan dengan menonton tv cinonet ni . Sumpah bosan cita dia .
Aku masih setia la memandang walaupun bosan . Cerita apa aku tak tahu yang pasti cerita cinta .
Cita tu awek dia kene langgar then bf dia sempat selamatkan . Lepas tu bf dia teman kan awek dia sampai awek dia sedarkan diri . Bla bla bla bla tetiba ada scene yang memanaskan kat situ . What , perempuan tu sakit lagi dah bernafsu . Aku pula tetiba jadi penasaran lagi menatap tv tu . Kenapa cerita ni tayang kat publik aku pula boleh tengok ehem ..
Desahan keluar sumber suara dari tv tidak la terlalu kuat tapi hanya berdekatan saja boleh didengar . Aku menatap hot scene tu walaupun tak nampak sepenuhnya tapi cuba memahamkan apa yang dilakukan . Dan tiba tiba aku berfikir , kalau dalam percintaan memang kene buat macam ni ke ? Kene ... buat ? .. aku menutup mulut aku dan mengepit kaki aku . Entah la tiba tiba rasa tak senang dalam diri . Rasa dia lain yang tak pernah aku rasa .
Tup ! Tv ditutup .
Aku terkejut dan melihat siapa yang menutup tv tu
Mata kami bertentangan dengan tatapan seram dilihat menambah rasa takut aku
MUMMY !!
" Kenapa tengok Cerita macam ni ? " soalnya walaupun dia marah tapi dapat mengawal suaranya tapi muka tu sumpah creepy . Ah suda tamat riwayat Erina
" B..bukan .. Erin ...erin ...aaa " asal tetiba aku jadi gagap pula ni . Cakap je la terus
" Erin apa ? Jangan buka tv ni kalau cerita tu masih berlangsung " mummy meninggalkan remote dan tinggalkan aku juga kat sini Ahduh kantoi . Kenapa lahhh kenapa lahhhhh haiss .. lain kali jangan siarkan rancangan tv mcm tu la .
Aku dah mula bosan sebab dah takda Tv nak tahu juga apa sepanjutnya . Tapi takut mummy marah pula . Aku tengok jam dindin yang berdekatan , hampir 8:30 pagi , masa pelawat untuk masuk sempat kan kita breakfast hm ..
Aku berjalan kelobby untuk masuk kekedai runcit khas untuk hospital . Aku beli benda yang entah apa yang mengarut bukan benda untuk breakfast , yang mengemukkan saja . Dan langsung duduk kat meja batu berdekatan sementata takda orang ni baik cop tempat dulu .
Sesuap keropok ubi potato dan sesuap lagi aku makan sambil memandang phone instagram whatsapp twitter facebook makin lama makin ramai follower aku nak kata orang kenal aku pun tak , sebab aku tak pernah post gambar mama bersama kat media sosial diorang pun bukan tahu identiti sebenar aku .
Ting .. bunyi notification kalender aku berbunyi dengan gambar beruang goyang goyang kaler pink tu . Auch comel je . Notification Untuk app lain bezanya dengan notifiation kalender .
Aku tengok ada apa hari ni belum mematikan lagu notification tu aku pandang screen tersebut .
Hari ni 23/3 ....
Birthday Mama ! Omg ! Macam mana boleh lupa ?!
Aaa aaa macam mana eh nak tengok nenek dulu ke beli hadiah dulu aduh pening .
Aku kemas semanya habis habis dan berlari masuk kedalam hospital tengok nenek dulu baru boleh tenang nak beli barang kejap lagi kan , shoping sampai malam no problem pavilion tutup kol 11 takpa
" Nek .. Balik pukul berapa ? " tanya aku bila dah sampai bilik nenek . Nenek tengah syok makan bubur sambil baring .
" petang ni balik lah agaknya kalau takda apa apa " jawap nya . Kene bedah pun macam tak kene bedah kuat nenek aku ni .
YOU ARE READING
THE LOVE DOCTOR [BOOK2] (GxG)
Romance[WARNING!18+++] "Aku bukan sesiapa buat dia , Cinta aku dan dia hanya sementara . Aku hanya dapat menumpang sayang hanya sesaat " - Ayuna " Aku Sayang dia percayakan dia , Tapi kenapa patut dia Tipu aku dari dulu ? Kenapa tak jujur saja ? Aku sakit...