8

1.2K 47 2
                                    

AUTHOR POV

Pulang dari kolej selepas tamatnya latihan tariannya dia menunggu bus untuk pulang kerumah ibu bapanya .

Syasya memang ada rumah sendiri macam erina ada apartmant sendiri tapi syasya lebih suka tinggal dengan parent dia katanya dia takut tinggal sensorang , nak duduk rumah erina pula memang awal pagi dah bangun . Syasya dengan erina perangai jauh beza . Yang sorang terlebih confident sorang lagi terlebih malas . Lain keluarga lain ajaranya .

10 minit berlalu menunggu bus akhrinya bus pun sampai tepat pada waktunya .

Dia naik dan duduk ditempat yang kosong , dalam bus tu memang tak ramai la orang , masing masing buat hal sendiri itu dapat menjaga keselamatannya jugakan kalau stranger sibuk hal sendiri kira bersyukurlah kan .

Tidak sampai 15 minit tiba la dia dirumahnya .

Sekarang kene jalan kaki pula . Tidak hairan la untuk syasya sekarang ni hampir setiap hari juga dia naik bus jalan kaki . Orang yang tinggi semangatnya gitu kau suruh dia lari 10 round padang pun dia boleh even kata penat tapi tak penat . Ngehhhhhhh ..

Tiba dihadapan rumahnya dia terhenti . Kereta ?? Ada kereta bukan dari keluarganya terparking dihadapan rumahnya .

" Sapa pula ni ? Daddy bawa kawan dia ?? Eh ?? Alamak !! " syasya menutup mulutnya gara gara terkejut .

" Alamak alamak alamak !! Macam ni . Apa kau nak buat ni syasya ...ok ok firstt .. tarik nafas syasya ... tahan .. lepas ... ok tarik lagi ... tahan ...lepas ....fuh fuhh ... syasya kau bole .. okey ? Kau boleh syasya ! Tapi .. aduh .. kenapa sakit perut pula ni .. alaa alaaa ...jangan la buat pasal .. syasyaaaaa " syasya dihadapan pintu pagar asik terlompat lompat nak hilangkan rasa sakit perut , dah nervous memang macam tu tetiba sakit perut ainajo ..

" Syasya ! Masuk la sini kenapa terlompat lompat tu ? "

"0,0 ! " syasya memandang sumber suara itu dan ternyata sumber  suara tu datang dari pintu rumahnya dan mamanya memanggil yang tadi kedengaran macam orang tengah panik kat luar dan rupanya anak sendiri  terlompat lompat depan pintu pagar macam orang gila .

" Ma .. ma .. haha .. ye .. syasya masuk "

Syasya membuka pintu pagar secara perlahan dan masuk macam takut takut padahal rumah sendiri buat apa nak takut

Sebelum masuk syasya sempat menangkap ibunya dan menyorok dibelakang ibunya untuk mencover muka yang sedang kemerahan .

" Eh jangan la tolak tolak mama .. "

" ala mama jalan je la "

Mereka berdua masuk keruang tamu . Didapati rakan perkongsian ayahnya sedang duduk menunggu si bakal menantu pulang .

" Ha .. ini la anak saya .. " Ayah syasya menarik tanpa ampun syasya dari belakang ibunya .

Mr Patrick tersenyum memandang syasya yang masih sengal sengal disitu , tidak untuk isterinya yang masih berkerut wajah kadang melemparkan wajahnya tidak suka melihat bakal menantunya .

" Caca.. kenalkan diri "

" uhm .. ha Hello Uncle Aunty my name is .. Syamirla .. Nice to meet u " syasya menunduk 360darjah ala ala jepun gitu .

" Nama Uncle Patrick and this is my wife Jenna .. And .. this .. " hati syasya berdegup kencang apabila dia mahu dikenalkan siapa bakal suaminya nanti .

Dia dari tadi tidak nampak kerana lelaki itu memakai hoodie menutup muka dan sebuk dengan phonenya saja . Seperti lelaki tersebut juga tidak berminat untuk pertemuan ni ..

THE LOVE DOCTOR [BOOK2] (GxG)Where stories live. Discover now