Erina pov
Akhirnya sampai juga apartmant aku lepas 1 jam nak sampai kesini . Dia lama bukan sebab perjalanan jauh , tapi trafik light tu yang melambatkan perjalanan kita .
Aku melepaskan diri kearah katil empuk ku . Berhabuk ! Baru 3 hari tinggalkan .. huh i dont care about that ..
Aku ambil phone mendail number syasya , janji tidak aku lupa .
Deringan telefon telah berbunyi cuma tunggu diangkat je . Tidak sampai beberapa detik panggilan aku dijawap
"Hello"
*******
Aku menunggu syasya dicafe sambil mengodak air green tea ice milik aku .. pandangan dipandang keluar dinding kaca dengan pemandangan kereta lalu lalang dari kesatu tempat kesatu tempat .
Hampir 10 minit juga aku tunggu syasya dan ya akhirnya dia datang tepat pada waktunya . Tak beri salam atau apa tahu dah main peluk kat sini . Pula pompuan ni buang tebiat , main clingy pula dia .. baru je pergi beberapa hari .
" syasya ? "
" Erinaaaa .. :( "
" Why ?? "
Skip
Aku menenangkan syasya yang dari tadi menangis tanpa henti . Air yang di order dah 2 cawan habis tu dia nak order lagi .
" Now cerita kat aku kenapa kau sedih sangat ? "
" 😭😭😭😭😭 "
" Syasya r u okey ?? "
" Im not ! :( "
" So why ? Tell me "
" Aku takut nak ceritakan kat kau tapi , aku kene juga cerita sebab aku takda sapa lagi yang boleh faham aku . "
" Okey , aku dengar . Kenapa ? Something happened ? " syasya mencuba mencari nafas , teruk sangat ke cerita dia lepas 3 hari aku tinggalkan daerah ni ?
" Aku .. aku .. " aku masih setia menunggu dia untuk dia melanjutkan lagi ceritanya " Kalau aku cakap kau jangan marah "
" No aku takkan marah just tell me why "
" Aku ... jumpa .. hani .. "
Aku terdiam . Hani ? .. hani ? Aku membesarkan mata aku . Tak mungkin hani datang malaysia .
Yes hani ex girlfriend Syasya masa zaman kami sekolah dulu . Cukup aku marah dengan perlakuan buruk yang dia dah buat kat Syasya . Ni buat aku penasaran nak tahu kenapa syasya jumpa hani
Aku bertanya sebaik baik pada syasya aku tahu syasya tetap tak boleh lupakan berbuatan hani pada dia sedangkan aku sendiri pun tak boleh lupakan nikan dia yang jadi mangsa .
Dia menangis semahunya aku yang duduk bertentangan dengannya beralih tempat duduk disebelahnya sambil tanganku mengusap bahu nya untuk menenangkan dirinya yang masih sebak dalam dirinya .
Hani nak memperbetulkan semua perlakuannya ? Apa yang nak dibetulkan ? Semuanya dah terjadi semua orang dah tengok video tu , nak ikutkan hati aku nak je aku bunuh dia hidup hidup sebab dah permalukan cousin dan sahabat kesayangan aku . Cukup aku benci dengan perempuan bernama hani .
" bukan tu je aku nak cerita .. "aku memandang syasya dengan wajah menunggu ceritanya
" Aku kene kahwin paksa .. "
Tadi dah terkejut habis ni lagi lah bertambah terkejut . Tengok reaksi wajah syasya , dia tak memain dia serius sangat . Aku menutup mulut aku yang dah melopong luas
YOU ARE READING
THE LOVE DOCTOR [BOOK2] (GxG)
Romance[WARNING!18+++] "Aku bukan sesiapa buat dia , Cinta aku dan dia hanya sementara . Aku hanya dapat menumpang sayang hanya sesaat " - Ayuna " Aku Sayang dia percayakan dia , Tapi kenapa patut dia Tipu aku dari dulu ? Kenapa tak jujur saja ? Aku sakit...