4

1.3K 41 2
                                    

Author pov

Syasya dan hani duduk berduaan disebuah kedai makan berdekatan . Suasana disini sungguh sepi bagi Mereka berdua walaupun keliling mereka sangat bising dengan kedatangan orang satu persatu

Syasya dari tadi memainkan jari nya dari bawah , perasaan bercampur bauk dilubuk hatinya mencuba untuk menstabilkan diri . Perasaan marah kecewa sedih semuanya ada dalam dirinya. Bergitu juga hani yang sibuk memandang kiri dan kanan mencuba untuk menguatkan diri untuk membuka satu cerita .
Dia menarik nafas dan menghembus agar gelisahnya hilang .

" So ...how your day ? " hani masih cuba berlagak cool dihadapan Syasya , Sedaya upaya nak sembunyikan rasa nervous dari tadi .

" kenapa nak tahu ? " kata syasya dingin . Hani mendengar hanya mampu menghembus nafasnya dengan kuat . Kepalanya digaru walaupun tak gatal , tak tahu nak cakap macam mana .

" Syasya .. aku tahu kau marahkan aku lagi tapi .. bagi aku betulkan semula "

" Kau nak betulkan apa ? Semua dah terjadi , aku taknak apa apa dar kau , takyah kau nak betulkan. cukup lah . Tak puas lagi ke kau nak sakitkan hati aku ? Tak cukup puas lagi kau nak malukan aku depan orang ramai ? Sekarang kau nak buat apa dekat aku ? Viralkan aku pula ? " dengan tatapan marah bercampur sedih pada wajah syasya menambahkan lagi ketidakselesaan hani ketika ini

" Tak .. bukan .. jangan la fikir macam tu . Aku tahu salah aku , semuanya salah aku . Aku sedar . Bagi aku peluang untuk aku betulkan semua keadaan "

" Tak yah .. aku dah move on dengan kau , aku taknak lagi tersakiti dengan orang yang sama " Syasya memandang tepat keanak mata hani dengan matanya yang kemerahan akibat air matanya yang tidak berhenti keluar membuatkan hani terkedu dan terdiam . " Lepaskan hancurkan hati aku . Kau tinggalkan aku , kau pindah new zealand .. kau tahu tak . Masa tu aku berharap kau main main atau prank je dengan aku . Tapi apa boleh buat , orang memang dah tak sayang aku . Lebih baik aku diamkan diri . "

" Ak... aku ... " syasya mengesat air matanya malas nak mendengar kata hani yang tak hbis gagap tak habis . Sedar la tu diri tu memang betul salah .

" Jangan kacau aku lagi .. " syasya bangun dari duduk meninggalkan hani yang masih tercegat disitu .

Hani sempat menahan tangan syasya membuatkan syasya berhenti .

" simpan ... " hani memasukkan sesuatu dalam beg syasya .

" eh apa ni ! Eh aku taknak ! Kau amek balik " syasya berusaha agar barang itu dikeluarkan balik . Hani benggang dia bangun dari duduk dengan kasar .

Ketinggian antara hani dan syasya berbeza sikit dalam 10 cm sahaja membuatkan hani memandang tunduk lihat wajah syasya .

Dengan tatapan yang penuh tajam melihat syasya membuatkan syasya rasa takut .

" Simpan atau aku apa apa kan kau " kata suara yang mungkin menyeramkam tapi dapat dicover untuk mengelakkan perhatian dari orang ramai .

Hani ambil barangnya kemudian berlalu pergi pula meninggalkan syasya disitu ..

******

Syasya POV

Aku menghempaskan badan aku ke katil milik apartment aku . Bestnya dapat tidur jam pun dah pukul 10 memang time aku tidur lah macam ni .

Aku memusingkan badan aku mengiring kemudian termenung kejap .

Kenapa dia perlu datang sini balik ... apa yang dia nak lagi lepas dia buat semua benda yang memalukan kat aku ? ..

Kenapa tak stay sana terus . Bencinya ...

THE LOVE DOCTOR [BOOK2] (GxG)Where stories live. Discover now