Aşık olmak sana zaman kazandırdı

32 4 0
                                    

Aşık olduysan veya aşık bir insanla karşılaştıysan şu sözleri duymuşsundur; "Sabaha kadar mesajlaştı" "Günaydın mesajı" "Sabah günaydın mesajını unutma" gibi birçok buna benzer durumlar karşına gelmiştir Hatta ve hatta yaşamış olabilirsin. Peki sana bunu kendin için mi yaptın? ya da karşındaki erkek veya kız için mi yaptın? diye sorsam... Klasik bir cevabı vardır; "Sevdiğim için" veya buna benzer bir şey ile cevap verecektin. Bence artık unut bunları, sen kendin için sevdin veya sana yakıştığı için itiraf et!

Ama bir şeyi unuttuk. Aşık olmak sadece insana özgü mü? veya sadece insana mı aşık olunur? Tabi ki hayır işini aşkla yapan bir sürü kişi tanıyorum veya aşık olduğu amaç uğrunda çalışan binlerce kişi... Bu insanlar da aynı şekilde  kendine "EN" kelimesini yakıştırdıkları için ne gerekiyorsa yapıyor ve emek sarf ediyor çünkü onlar da bir amaca aşık ve o amaç onları uyutmuyor.

Örneğin; Bir insan düşünün 24 saatte 1,5 -2 saat uyuyan biri, gün içinde bölerek 20-25 dakika kestirmelerle uyku düzenini sağlıyor ve bu efsane günümüzde Leonardo da Vinci olarak efsaneleşiyor, bıraktığı eserler ise hala konuşuluyor ve hala değerini koruyor.

Peki, da Vinci'nin bir efsane olmasının ve az uyumasının nedeni işine duyduğu aşk ile ilgi değil midir? Mesela da Vinci bir amaç uğrunda çalışmasaydı veya hedefi olmasaydın sıradan fikirli biri olsaydı mışıl mışıl uyurdu gerçekten uyur muydu? :D...

bir örnek daha; 1916 yılında ortaya attığı Genel Görelilik Kuramı ile fizik te devrim ortaya koyan ve bunun gibi nice fizik çalışmasıyla Nobel ödülüne layık görülmüş bilim adamı denildiğinde akla gelecek ilk isimlerden; Albert Einstein kaç saat uyurdu? Dünyaya iz bırakan bu adam tamı tamına 10 saat aralıksız uyku çekerdi ve ara ara da gün içinde uyukladığı bilinmekteydi. peki neden 10 saat?

Çünkü Albert Einstein uyku verimliliğini kullanıyordu, hatta sende yaşamışsındır; Hani bazen 5 saat uyuruz uykusuz kalırız o gün pek verimli geçmeyebilir veya kendimizi 7 saatlik bir uykuya oranlarız ama o alarm çalınca erteleye basar tekrar uyandığımızda söveriz :D, bunun tek sebebi var "süreklilik" Sende kullanmışsındır sürekliliği mesela okula veya bir yere gitmemişsindir ya da  az uyuman gereken bir durum olmamıştır tam bir uyku çekmişsindir o gün hiç yorgunluk çekmezsin işte burada; Einstein süreklilik etkisini kullanıyordu yani tamamen uyku odaklı verim sistemini belirlemişti verimi %100 e çıkarıyor ve kendisi için belirlediği bu 10 saatlik uykudan oldukça yüksek bir verim sağlıyordu, Ayrıca Einstein bünyesine ve kendine yetecek fizyolojik uyku saatini bulmuştu.

Peki Einstein işine aşık değil miydi? Tabi ki aşıktı o kadar aşıktı ki gün içinde ki enerjisini sürekli aktif olarak koruyabiliyordu, bazı gün içindeki uyuklamaları onu tazeliyordu hatta...

İşte bu saydığım iki örnekle bitmez nice kişiler var az veya çok uyuyan, yalnız benim genel olarak bu bölümde anlatmak istediğim; "az uyumak zaman kazandırır" Durumuyla "Çok uyuyan zaman kaybeder" durumunu karşılaştırmak oldu.

Kısacası kendini bilmek ve kendi yaşantını ona göre uyarlamak lazım örnek olarak, bir durum için uyku düzenini kesme mesela saat 11 de uyuman gerekiyorsa telefonla uğraşma kalk uyu. Şu ellerden düşmeyen telefon konusuna da geleceğim. :D

Sana 730 saat versem ?Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin